Κίνα: Ανακαλύφθηκε πανάρχαιο πτηνό με τεράστια ουρά προσέλκυσης συντρόφου

Σε μια περιοχή της βορειοανατολικής Κίνας έχει διαπιστωθεί ότι για ένα χρονικό διάστημα 13 εκατ. ετών που ξεκίνησε πριν από 133 εκατ. έτη δημιουργήθηκε ένα μεγάλο οικοσύστημα στο οποίο ζούσαν δεινόσαυροι που διέθεταν φτέρωμα, κάποια από τα πρώτα είδη πτηνών που έκαναν την εμφάνιση τους στον πλανήτη, ορισμένα θηλαστικά, έντομα καθώς και ορισμένα από τα πρώτα ανθοφόρα φυτά στη Γη.

Το οικοσύστημα έλαβε την ονομασία Jehol Biota και η επιστημονική κοινότητα το χαρακτηρίζει ως το «Τζουράσικ Παρκ της Κίνας». Όπως είναι ευνόητο η περιοχή αποτελεί μόνιμο πεδίο έρευνας των παλαιοντολόγων. Ερευνητική ομάδα από την Κίνα και τις ΗΠΑ ανακάλυψε σε αυτή την περιοχή τα απολιθώματα ενός άγνωστου μέχρι σήμερα πτηνού με εντυπωσιακά χαρακτηριστικά.

Το Yuanchuavis kompsosoura όπως ονομάστηκε το πτηνό είχε μέγεθος παρόμοιο με αυτό της γαλαζοπαπαδίτσας, ήταν δηλαδή ένα πολύ μικρό πτηνό. Διέθετε όμως μια τεράστια ουρά που αντιστοιχούσε στο 150% του μεγέθους του. Επιπλέον η ουρά αυτή είχε διαφορετικού μεγέθους και αποχρώσεων φτερά ενώ επίσης μεγάλωνε και μίκρυνε με τρόπο παρόμοιο με την ουρά του παγωνιού.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η ουρά αυτή είχε μόνο μια χρησιμότητα και πιο συγκεκριμένα να προσελκύει ταίρι για το πτηνό. Μπορεί η τεράστια ουρά να ήταν το μεγάλο όπλο του πτηνού στην προσπάθεια του να αναπαραχθεί αλλά είχε και την αρνητική του πλευρά. Διαθέτοντας αυτή την ουρά το πτηνό δεν μπορούσε να πετάξει εύκολα και αποδοτικά με αποτέλεσμα να είναι υποχρεωμένο να ζει σε πυκνές δασώδεις περιοχές και να αποφεύγει τα ανοικτά περιβάλλοντα αφού αν γινόταν στόχος δεν θα μπορούσε να πετάξει γρήγορα και ψηλά για να γλιτώσει. «Δεν έχει εντοπισθεί ξανά τέτοιος συνδυασμός φτερών στην ουρά ενός απολιθωμένου πτηνού» αναφέρει ο Τζινγκμάι Ο Κόνορ, παλαιοντολόγος του Μουσείου Field στο Σικάγο, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.

Έρευνα: Οι μάχες μεταξύ τυραννόσαυρων ήταν επικές

Κλιματική αλλαγή - Κοράλλια: Νέα μελέτη καταγράφει τα 70 χρόνια καταστροφής τους

Διπλασιάστηκαν οι ημέρες με ακραίες θερμοκρασίες άνω των 50 βαθμών

Το ηλιακό σύστημα γεννήθηκε με το μεγάλο χάσμα που το χωρίζει στην μέση

ηλιακο συστημα

Είναι γνωστό ότι το ηλιακό μας σύστημα χωρίζεται σε δύο ζώνες, την εσωτερική στην οποία υπάρχουν οι τέσσερις βραχώδεις πλανήτες που βρίσκονται πιο κοντά στον Ήλιο (Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης) και η εξωτερική που βρίσκονται οι γίγαντες αερίου (Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας). Ανάμεσα τους υπάρχει ένα μεγάλο διαστημικό κενό, ένα χάσμα όπως το ονομάζουν οι επιστήμονες, με έκταση 550 εκατ. χλμ.

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Science Advances» ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) υποστηρίζουν ότι το χάσμα αυτό δεν δημιουργήθηκε στην πορεία της εξέλιξης του ηλιακού μας συστήματος αλλά ότι το ηλιακό μας σύστημα γεννήθηκε με αυτό το κενό στη μέση να χωρίζει τους πλανήτες που σχηματίζονταν σε αυτό. Οι ερευνητές κατέληξαν στα ευρήματα τους κυρίως από την ανάλυση πανάρχαιων μετεωριτών που έχουν πέσει στη Γη. Όπως αναφέρουν το ηλιακό σύστημα γεννήθηκε με αυτή την «τρύπα» η οποία αρχικά ήταν μικρή αλλά όσο αναπτυσσόταν το ηλιακό σύστημα μεγάλων παράλληλα και αυτή.

Εκτιμούν ότι το κενό αυτό κρατούσε εγκλωβισμένη την ύλη που υπήρχε στις δύο πλευρές του ώστε να μην υπάρχει αλληλεπίδραση ανάμεσα στην ύλη των δύο πλευρών. Ίσως για αυτό στη μια πλευρά του κενού υπάρχουν μόνο βραχώδεις πλανήτες και στην άλλη μόνο πλανήτες αερίου.Ο Πλούτωνας αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση, είναι ένας απομακρυσμένος παγωμένος βράχος που δεν σχηματίστηκε με τις ίδιες διαδικασίες όπως οι υπόλοιποι πλανήτες. Μετά τον εντοπισμό του οι επιστήμονες έκριναν ότι έπρεπε να θεωρηθεί πλανήτης αλλά πριν από μερικά χρόνια άλλαξαν γνώμη και τον… υποβάθμισαν.

Δεν έχει επιτευχθεί ακόμη η συλλογή κάποιων στοιχείων που να εξηγούν την ύπαρξη του χάσματος αλλά μια ιδέα που έχει πέσει στο τραπέζι είναι ότι όπως και για πολλά άλλα χαρακτηριστικά του ηλιακού μας συστήματος και έτσι και για αυτό υπεύθυνος είναι ο μεγαλύτερος πλανήτης σε αυτό, ο Δίας. Καθώς εξελισσόταν ο σχηματισμός του Δία οι τρομερές βαρυτικές του δυνάμεις υποχρέωσαν μεγάλες ποσότητες αερίων και σκόνης από τον κοσμικό δίσκο που υπήρχε γύρω από τον Ήλιο να κινηθούν προς την πλευρά του πλανήτη με την ύλη που δεν κατάφερε να «συλλάβει» η βαρυτική έλξη του Δία να παραμένει στη θέση της και να δημιουργηθεί έτσι αυτό το κενό.

Γη: Νέες θεωρίες για τον πυρήνα της