Τεχνολογία

Τέσσερις ώρες στον υπολογιστή είναι ωφέλιμες για τους εφήβους

εφηβοι smartphones

Να μην ανησυχούν τόσο όταν βλέπουν τα παιδιά τους μπροστά σε μια οθόνη συστήνουν οι ειδικοί στους γονείς, αρκεί οι έφηβοι να μην «κολλάνε» σε αυτή. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα 'Αντριου Πρζιμπίλσκι του Ινστιτούτου Διαδικτύου του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, με δημοσίευσή τους στο περιοδικό ψυχολογίας «Psychological Science», αναφέρουν πως οι έφηβοι έχουν όφελος -και ψυχικό- αν περνάνε έως τέσσερις ώρες και κάτι (257 λεπτά) τη μέρα μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή. Για τα κινητά τηλέφωνα, το καθημερινό όριο είναι περίπου δύο ώρες, για τα βιντεοπαιγνίδια μία ώρα και 40 λεπτά, ενώ για την τηλεόραση τρεις ώρες και 41 λεπτά.

Αναλύοντας στοιχεία για 120.000 15χρονους, οι ερευνητές συμπέραναν πως αν ένας έφηβος καθημερινά περνάει μπροστά στον υπολογιστή του έως 257 λεπτά, μπροστά στο smartphone του έως 117 λεπτά, μπροστά στην τηλεόρασή του έως 221 λεπτά και μπροστά στα βιντεοπαιγνίδια του έως 100 λεπτά, δεν υπάρχει πρόβλημα (μπορεί μάλιστα και να ωφελείται). Όμως πέρα από αυτά τα χρονικά όρια, οι έφηβοι αρχίζουν πλέον να κάνουν κακό στον εαυτό τους, δημιουργώντας σταδιακά εξάρτηση ή ψυχικά προβλήματα.

Οι ερευνητές θεωρούν πως η ισορροπημένη χρήση συσκευών από τους νέους είναι ωφέλιμη αλλά χρειάζεται μέτρο. Όπως είπαν, η διασύνδεση με τον ψηφιακό κόσμο βελτιώνει τις επικοινωνιακές ικανότητες, τη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη των εφήβων.

«Οι προηγούμενες έρευνες έχουν υπεραπλουστεύσει τη σχέση ανάμεσα στον χρόνο μπροστά σε μια ψηφιακή οθόνη και στην ψυχική υγεία των εφήβων. Συνολικά, βρήκαμε ότι η σύγχρονη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας δεν είναι εγγενώς επιβλαβής και μπορεί να παρέχει πλεονεκτήματα σε ένα διασυνδεδεμένο κόσμο, εκτός και αν οι ψηφιακές συσκευές χρησιμοποιούνται υπερβολικά ή εμποδίζουν το διάβασμα για το σχολείο ή τις εξωσχολικές δραστηριότητες», δήλωσε ο Πρζιμπίλσκι.

Όμως η νέα μελέτη δεν έλαβε υπόψη της κατά πόσο βλάπτεται η σωματική υγεία των νέων από την παρακολούθηση των οθονών (καθιστική ζωή, έκθεση σε ακτινοβολίες κ.ά.). Προηγούμενες μελέτες έχουν δώσει ενδείξεις ότι η συνεχής χρήση οθονών μπορεί να έχει διάφορες επιπτώσεις (συρρίκνωση εγκεφάλου, ψυχική υπερδιέγερση, αϋπνία, σωματική αδράνεια, απομόνωση από φίλους κ.ά.).

Ωστόσο η ερευνήτρια δρ Νέτα Γουαϊνστάιν του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ αντέτεινε πως «υπάρχουν καλοί λόγοι να θεωρούμε ότι αν η ψηφιακή τεχνολογία χρησιμοποιείται με μέτρο, δεν είναι επιζήμια, αλλά ακόμη βοηθά στην ανάπτυξη των νέων».

Δεν είναι σίγουρο όμως ότι το βλέπουν έτσι όλοι οι επιστήμονες και όλοι οι γονείς. Το κυριότερο πρόβλημα είναι ίσως ότι οι περισσότεροι νέοι χρησιμοποιούν πολλές διαφορετικές συσκευές μέσα στη μέρα (όχι μόνο υπολογιστή ή μόνο κινητό τηλέφωνο ή μόνο τηλεόραση), οπότε συσσωρεύεται η χρήση των οθονών. Μερικές φορές το κάνουν ταυτόχρονα, π.χ. βλέπουν τηλεόραση και παράλληλα στέλνουν γραπτό μήνυμα σε φίλο τους, ενώ η παραμονή μπροστά σε οθόνη βιντεοπαιχνιδιού μπορεί να υπερβεί κατά πολύ αυτά τα όρια.

Τεχνολογία

Από που πήρε το όνομά του πιο διάσημο «παπάκι»;

ΠΑΠΑΚΙ

Το  σύμβολο @ χρησιμοποιείται σε όλο τον κόσμο από την εποχή του διαδικτύου κυρίως και μετά.

Είναι εξαιρετικά δημοφιλές για αρκετούς λόγους, ενώ είναι απαραίτητο στα e-mail.

Σε αυτό άλλωστε εμφανίστηκε πρώτη φορά το 1971, με το @ (at) να γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Σύμφωνα με τους New York Times βέβαια, εμφανίστηκε πρώτη φορά στις αμερικανικές γραφομηχανές το 1885, ώστε να βοηθήσει τους στενογράφους στη σύντμηση εμπορικών όρων.

Αλλά το e-mail ήταν εκείνο που το έβαλε στη ζωή όλων, αφού νωρίτερα το γνώριζαν μόνο συγκεκριμένα επαγγέλματα.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί πως σαν σύμβολο εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε γραπτό του Κωνσταντίνου Μανασή από το 1345.

Το γραπτό σήμερα φυλάσσεται στο Βατικανό με το @ να σημαίνει «Αμήν».

Στα αγγλικά λοιπόν το λένε «at», γιατί παλαιότερα χρησιμοποιούνταν από λογιστές σε τιμολόγια ως σύντμηση όρων και σήμαινε «at the rate of…», δηλαδή «στη τιμη του…».

Από εκεί και πέρα πολλοί είναι οι λαοί που το παρομοιάζουν με ζώο:

Οι Ιταλοί το λένε σαλιγκάρι

Οι Βούλγαροι, οι Ολλανδοί και οι Ρουμάνοι το βλέπουν σαν μαϊμού

Οι Κορεάτες το βλέπουν σαν κοράλλι

Οι Κινέζοι το λένε ποντίκι

Οι Ρώσοι το ονομάζουν σκύλο

Οι Ούγγροι το ονομάζουν σκουλήκι

Οι Σουηδοί και οι Δανοί βλέπουν μια προβοσκίδα ελέφαντα

Οι Φινλανδοί βλέπουν μια γάτα, γι’ αυτό και το ονόμασαν «miukumauku»

Στην Ελλάδα πάλι το έχουμε ονομάσει «παπάκι».

Γιατί όμως; Η μόνη εξήγηση που υπάρχει στο διαδίκτυο δεν είναι καθόλου ικανοποιητική, αλλά δεν υπάρχει άλλη.

Οι φήμες λοιπόν λένε πώς οι πρώτοι Έλληνες προγραμματιστές το είχαν ονομάσει «πι» γιατί έμοιαζε αρκετά με το παλιό καλλιγραφικό «π».

Όταν έβρισκαν δυο @ στη σειρά, το έλεγαν «πι-πί», και από το γνωστό ποιηματάκι «πι – πι, το παπί» καταλήξαμε, ένας θεός ξέρει πως, στο «παπάκι».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Προσοχή: Σύνδεσμος - απάτη κυκλοφορεί στα social media

Viber: Νέα λειτουργία για να βρίσκετε πιο εύκολα μηνύματα

Instagram: Ιδιωτικοί οι λογαριασμοί για τους χρήστες κάτω των 16 ετών