Οικονομία

Καταβάλλεται σήμερα η αποζημίωση των 534 ευρώ

Επίδομα

Πληρώνεται σήμερα η αποζημίωση ειδικού σκοπού ύψους 534 ευρώ στους εργαζομένους των επιχειρήσεων που παρέμειναν σε παράταση αναστολής εργασίας ολόκληρο τον Μάιο ή θεωρούνταν πληττόμενες, βάσει των Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας (ΚΑΔ), εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. 

Επίδομα, ωστόσο, θα λάβουν και οι μισθωτοί των εταιρειών που ξεκίνησαν να επαναλειτουργούν μέσα στον μήνα, ανάλογα με τις ημέρες που δεν εργάστηκαν. 

Αναλυτικά, τα ποσά του επιδόματος υπολογίζονται σε 17,8 ευρώ ανά ημέρα αναστολής σύμβασης εργασίας και φθάνουν έως τα 534 ευρώ. 
Δικαιούχοι είναι:  
-Οι εργαζόμενοι επιχειρήσεων που παρέμειναν κλειστές ολόκληρο τον Μάιο με κρατική εντολή,
- Οι εργαζόμενοι επιχειρήσεων που επαναλειτούργησαν τον Μάιο, αλλά δηλώθηκαν από τους εργοδότες σε παράταση αναστολής για τον Μάιο.
-Οι εργαζόμενοι επιχειρήσεων που ήταν εξαρχής πληττόμενες βάσει ΚΑΔ και δηλώθηκαν από τους εργοδότες σε παράταση αναστολής για τον Μάιο.

Στο μεταξύ, άγνωστο παραμένει ακόμα πότε θα πληρωθούν το επίδομα των 800 ευρώ οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι ειδικές κατηγορίες εργαζομένων (ηθοποιοί, οικοδόμοι) για το διάστημα Μαρτίου – Απριλίου. 

 

Οικονομία

Γερμανία: Χωρίς πρώτες ύλες πολλές βιομηχανίες

βιομηχανία

Για ελλείψεις σε πρώτες ύλες κάνει λόγο το οικονομικό ινστιτούτο του Μονάχου Ifo, σύμφωνα με το οποίο σχεδόν το 50% των γερμανικών βιομηχανιών, με τις οποίες επικοινώνησε τον Απρίλιο, κάνουν λόγο για ελλείψεις σε πρώτες ύλες και προβλήματα ανεφοδιασμού.

«Είχα διαβάσει για διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Δεν μου ήταν ωστόσο σαφές το μέγεθος του προβλήματος», δηλώνει στη DW ο Κλάους Βόλραμπε από το οικονομικό ινστιτούτο Ifo: «Κυρίως η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ανεφοδιασμό με μικροτσίπ». Σημαντικές ελλείψεις καταγράφουν ωστόσο και οι βιομηχανίες πλαστικών, καθώς και συσκευασιών. Έτσι, για παράδειγμα, πολλές βιομηχανίες ζαχαρωδών δυσφορούν, διότι δεν έχουν πια συσκευασίες για τα προϊόντα τους.

«Οι Ευρωπαίοι  πρέπει να απογαλακτιστούν από κινεζικές εταιρίες»

Οι λόγοι για την αρνητική αυτή εξέλιξη ποικίλουν, σημειώνει η DW. Κατ΄ αρχήν είναι η πανδημία, η οποία έχει πλήξει τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Για παράδειγμα: Λόγω της παγκόσμιας κρίσης η παραγωγή ημιαγωγών περιορίστηκε σημαντικά, ενώ κανείς δεν περίμενε ότι η παγκόσμια οικονομία θα ανέκαμπτε τόσο γρήγορα. Παράλληλα η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία ψηφιοποίησης και η αυξημένη τηλεργασία εκτόξευσε τη ζήτηση διεθνώς για κομπιούτερ και κινητά, δηλαδή και για μικροτσίπ. Ευθύνη για τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες αποδίδεται και στο ατύχημα του πλοίου κοντέινερ Ever Given, το οποίο έκλεισε το Μάρτιο για σχεδόν μια εβδομάδα τη διώρυγα του Σουέζ.

Θα χρειαστεί χρόνος για να αποκατασταθούν πλήρως οι εφοδιαστικές αλυσίδες έτσι ώστε η βιομηχανική παραγωγή να επανέλθει σε επίπεδα προ πανδημίας. «Η διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη είναι», εκτιμά ο Κλάους Βόλραμπε: «Δεν μπορείς από τη μια μέρα στην άλλη να αναπτύξεις καινούργιες αλυσίδες εφοδιασμού. Υποθέτω ότι πολλές επιχειρήσεις αναζητούν τώρα εναλλακτικές λύσεις για την προμήθεια απαραίτητων πρώτων υλών. Όμως οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες χρειάζονται χρόνο, έτσι ώστε να απογαλακτιστούν, τουλάχιστον εν μέρει, από την παραγωγή στη Κίνα».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Δήμος Μαλεβιζίου: Ξεκινά το έργο του πολιτιστικού κέντρου στο Αμμούδι

Εμβόλια κορωνοϊού: Η γερμανική CureVac κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι μπλοκάρουν την παραγωγή της

Κορωνοϊός - Μοχός: Rapid test από τον ΕΟΔΥ