Κρήτη

Χανιά

Χανιά: Συνάντηση για τη λειτουργία του Εθνικού Δρυμού Σαμαριάς

Φαράγγι Σαμαριάς .jpg

Στα Χανιά πραγματοποιήθηκε χθες, Τρίτη 27 Ιουλίου, η σύσκεψη εργασίας μεταξύ της Διεύθυνσης Δασών Χανίων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, για θέματα λειτουργίας και διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων (Σαμαριά).

Στα γραφεία της Διεύθυνσης Δασών Χανίων μετέβησαν η Συντονίστρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, κ. Μαρία Κοζυράκη και ο Γενικός Διευθυντής του ΟΦΥΠΕΚΑ, κ. Γιάννης Μητσόπουλος. Στη συνάντηση μετείχαν από τη Δασική Υπηρεσία, η Διευθύντρια κ. Π. Σκλαβάκη, ο Προϊστάμενος Προστασίας κ. Γ. Φωτάκης και, η δασοπόνος υπεύθυνη για το Δρυμό κ. Ελ. Πατεράκη. Εκπρόσωπος των δασοφυλάκων της Διεύθυνσης Δασών Χανίων προσκλήθηκε για να περιγράψει τις εργασιακές συνθήκες λειτουργίας και διαχείρισης των επισκεπτών στο φαράγγι της Σαμαριάς κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο.

Συζητήθηκε ο προγραμματισμός και το χρονοδιάγραμμα των δράσεων για τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση των υπηρεσιών φυσιολατρικού τουρισμού που παρέχονται στο φαράγγι καθώς και, για την ενδυνάμωση των μέτρων προστασίας και φύλαξης που λαμβάνονται στην προστατευόμενη περιοχή. Συμφωνήθηκαν οι ενέργειες που πρέπει από κοινού να δρομολογηθούν άμεσα, ώστε να καταστούν δυνατές από την έναρξη της επόμενης τουριστικής περιόδου (2022) και, παράλληλα, έγινε αναφορά και σε άλλα κρίσιμα ζητήματα προστασίας και διαχείρισης που αφορούν όλες τις περιοχές του δικτύου NATURA 2000 στη δυτική Κρήτη.

Στη συζήτηση δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στην αναγκαιότητα επιτάχυνσης της συνεργασίας και αύξησης του παραγόμενου έργου μεταξύ του Οργανισμού, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και των Δήμων, με ενεργητική συμμετοχή και υπηρεσιών του Υπουργείου Τουρισμού και του Ε.Ο.Τ.

Ως δασολόγοι και συνεργάτες παλαιότερα στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, η κ. Κοζυράκη και ο κ. Μητσόπουλος συμφώνησαν σε ένα χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης ουσιωδών ενεργειών για τους επόμενους μήνες, και μέχρι τον Μάρτιο του 2022, και στην από κοινού συνεργασία για την ενημέρωση και επίσπευση των διαδικασιών υλοποίησης προς τα αρμόδια Υπουργεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΕΚΗ: Ικανοποίηση για τη δικαίωση των απολυμένων Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων

Συνάντηση με τον Δήμαρχο Ηρακλείου για το Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας

 

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER