Skip to main content
ΥΓΕΙΑ

Έρευνα: Η γυμναστική με βάρη στους ηλικιωμένους μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου

Image
γυμναστικη, ηλικιωμένος
 clock 22:24 | 30/09/2022 writer icon newsroom ekriti.gr

Ο συνδυασμός ασκήσεων με βάρη και αερόβιας μπορεί να μειώσει σημαντικά τις πιθανότητες πρόωρου θανάτου ιδιαίτερα από καρδιοπάθεια, έδειξε έρευνα.

Η έρευνα δεν απέδειξε ότι η σχέση είναι αιτιατή.
Η άσκηση με βάρη μπορεί να κάνει το σώμα πιο λεπτό-κάτι που ενδεχομένως εξηγεί τη σχέση.

Βάσει του πόση άσκηση με βάρη έκαναν οι ηλικιωμένοι, μείωσαν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 9% έως 22%.

Μέτρια έως έντονη αερόβια μείωνε τον κίνδυνο κατά 24% έως 34%. Ο χαμηλότερος κίνδυνος φάνηκε σε όσους έκαναν και τα δυο είδη.
Tα αποτελέσματα δείχνουν ότι η άσκηση με βάρη συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα πρόωρου θανάτου και 'οτι ο συνδυασμός τους δίνει ακόμα καλύτερη προστασία.

Ετσι, η πρόσθεση ασκήσεων με βάρη στο πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας όσων κάνουν αερόβια είναι σημαντική για καλύτερη υγεία και μακροζωία, δήλωσαν ερευνητές.

Η έρευνα περιέλαβε στοιχεία 100,000 αντρών και γυναικών με μέση ηλικία τα 71 εέτη. Σε 10 χρόνια παρακολούθησης πέθαναν 28.400.
Ρωτήθηκαν για το πόση μέτρια και έντονη άσκηση έκαναν. Ποσοστό 23% έκανε κάποιες ασκήσεις με βάρη και το 16% ασκήθηκε με βάρη 1-6 φορές την εβδομάδα.

Τρίτη ομάδα έκανε και αερόβια άσκηση. Ποσοστό 24% ασκούνταν για 150 λεπτά την εβδομάδα με μέτρια ή έντονη αερόβια και 8% ξεπερνούσαν αυτό το όριο.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η άσκηση με βάρη και με αερόβια συνδεόταν με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από οποιοδήποτε αίτιο, καθώς και από καρδιοποάθεια, αλλά όχι από καρκίνο.

Ο κίνδυνος θνησιμότητας ήταν 41% έως 47% χαμηλότερος σε ανθρώπους που πληρούσαν τα εβδομαδιαία επίπεδα και ασκούνταν με βάρη 1-2 φορές την εβδομάδα έναντι όσων δεν ασκούνταν.

Η σχέση ήταν ισχυρότερη στις γυναίκες.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο British Journal of Sports Medicine.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αυξημένος ο κίνδυνος άνοιας και θανάτου για τους ηλικιωμένους με ανεπάρκεια βιταμίνης Β9

Μόλις ένα λεπτό αυτής της άσκησης ισούται με 45 λεπτά τζόκινγκ, σύμφωνα με τους επιστήμονες

Σωματική άσκηση: Το 1 λεπτό γυμναστικής που μπορεί να κάνει τη διαφορά

 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 - 2022 ekriti.gr | Όροι Χρήσης.
Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis