Τεχνολογία

Το πρώτο ελληνικό σκούτερ είναι ηλεκτροκίνητο, «έξυπνο» και καινοτόμο

ελληνικό σκούτερ

Είναι ηλεκτροκίνητο, είναι «έξυπνο» και είναι και 100% ελληνικό. Αν όλα πάνε καλά, το πρώτο σκούτερ που συγκεντρώνει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά θα κάνει την εμφάνισή του στους δρόμους το ερχόμενο καλοκαίρι. Ως τότε, οι δημιουργοί του θα έχουν καταλήξει και στο όνομά του. «Αυτό το ψάχνουμε ακόμα. Η εταιρία μας λέγεται Give, το project λέγεται i.lektra, αλλά για το ίδιο το σκούτερ είμαστε ακόμη στη φάση της αναζήτησης» λέει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Ηλίας Νασιόπουλος, συνιδρυτής της εταιρίας Give, η οποία έδωσε σάρκα και οστά στο πρωτότυπο δίτροχο, μαζί με τους Λευτέρη Κόζα, Αστέρη Αποστολίδη και Σεβαστιανός Μαΐλ.

Για το σκούτερ αυτό όλα ξεκίνησαν πριν από τέσσερα χρόνια όταν ο Ηλίας Νασιόπουλος επέστρεψε από την Αγγλία, όπου είχε εργαστεί επί μια οκταετία ως μηχανικός και αρχιμηχανικός αναλύσεων και κατασκευών στην ομάδα «Force India Formula 1» στην εταιρεία Prodrive και στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Nissan στην Ευρώπη, για να αφιερωθεί στο όραμά του. Ποιο ήταν αυτό; «Η Give στήθηκε με όραμα την ηλεκτροκίνηση και με στόχο να καινοτομήσει στον τομέα του urban mobility. Ξεκινήσαμε όμως με υπηρεσίες προς τρίτους για να δημιουργήσουμε ένα κεφάλαιο που θα μπορούσαμε στη συνέχεια να επενδύσουμε στο δικό μας όραμα» λέει.

Οι υπηρεσίες αυτές αφορούν στην υπολογιστική μηχανική, κυρίως στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, και εκκινούν από τις αναλύσεις αντοχής και βελτιστοποιήσεις για να φτάσουν έως τη ρευστομηχανική, την αεροδυναμική και τις ηλεκτρομαγνητικές αναλύσεις. Την περίοδο αυτή, η ελληνική εταιρία συνεργάζεται με μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, την αγγλική Prodrive και με άλλες μικρότερες. Πώς όμως κατάφεραν να περάσουν τα σύνορα; «Χρειάζεται πολύ κυνήγι. Αλλά βέβαια και λίγη τύχη» απαντά ο Ηλίας Νασιόπουλος.

Η ιδέα για το σκούτερ υπήρξε από την αρχή της ίδρυσης της εταιρίας, μαζί με την «πιο μεγαλεπήβολη ιδέα», όπως λέει ο ίδιος, της παραγωγής οχημάτων στην Ελλάδα. Η σχεδίαση άρχισε το 2017, ενώ το μηχανικό μέρος ολοκληρώθηκε το 2019. Και τώρα; «Έχουμε τα πρωτότυπα έτοιμα, κάνουμε δοκιμές στο πάρκο του Δημόκριτου και ο στόχος τώρα είναι να ξεκινήσει η διαδικασία της πιστοποίησης για να πάμε στη συνέχεια στη γραμμή συναρμολόγησης. Είναι ένα δύσκολο στάδιο, και οικονομικά, αλλά είμαστε αισιόδοξοι» απαντά.

Είναι μια αισιοδοξία από την οποία όμως δεν λείπει ο ρεαλισμός. «Έχουμε προσαρμόσει το σχέδιο στην πραγματικότητα της ελληνικής αγοράς. Γι’ αυτό ξεκινάμε με μια χαμηλή μέση παραγωγή, 200 – 300 κομμάτια την πρώτη χρονιά για να φτάσουμε τα 1000 στις επόμενες» λέει.

Αυτό που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους το καλοκαίρι του 2021 θα είναι ένα οικολογικό δίτροχο, η τελική ταχύτητα του οποίου θα φτάνει τα 85 χιλιόμετρα την ώρα και η ενεργειακή του αυτονομία, την οποία θα εξασφαλίζουν τρεις αποσπώμενες μπαταρίες, τα 180 χιλιόμετρα. Το σκούτερ θα διαθέτει ακόμη μια ψηφιακή οθόνη ιντσών με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, όπως και πλοηγό.

Η ηλεκτρική του ενέργεια όμως δεν είναι η μοναδική καινοτομία. Το σκούτερ θα είναι ένα από τα πρώτα οχήματα παγκοσμίως το οποίο θα ενεργοποιείται από το κινητό τηλέφωνο, ενώ η ίδια συσκευή θα λειτουργεί και ως συναγερμός αφού θα ειδοποιεί τον κάτοχο για τυχόν απόπειρα κλοπής.

Τεχνολογία

Αίγυπτος: Ρομπότ συνελήφθη ως ύποπτος κατασκοπείας

ai-da

Οι αιγυπτιακές αρχές έθεσαν «υπό κράτηση» για δέκα ημέρες βρετανικό ρομπότ που θεωρήθηκε ύποπτο για κατασκοπεία.

Το ρομπότ Ai-Da, ένας μηχανικός καλλιτέχνης που ζωγραφίζει αφηρημένα έργα, έλαβε τελικά άδεια να μεταφερθεί στις πυραμίδες της Γκίζας, όπου θα συμμετάσχει σε έκθεση σύγχρονης τέχνης.

Οι τελωνειακές αρχές είχαν θεωρήσει πως οι κάμερες και το μόντεμ του ρομπότ μπορεί να ήταν συσκευές κατασκοπείας, αναφέρει ο Guardian.

Με δήλωσή της στο BBC η βρετανική πρεσβεία στο Κάιρο εξέφρασε την ικανοποίησή της για την απελευθέρωση της Ai-Da από το τελωνείο.

«Οι διαδικασίες τελωνειακού ελέγχου είναι συχνά χρονοβόρες, απαιτούνται όμως πριν από την εισαγωγή έργων τέχνης ή ηλεκτρονικού εξοπλισμού» διευκρίνισε.

 

 

Η Ai-Da, βαφτισμένη προς τιμήν της βρετανίδας μαθηματικού του 190υ αιώνα Άντα Λάβλεϊς, είναι δημιούργημα του γκαλερίστα Άινταν Μέλερ, ο οποίος προσφέρθηκε να αφαιρέσει το μόντεμ του ρομπότ για να επιταχύνει την διαδικασία στο τελωνείο. Αρνήθηκε όμως να αφαιρέσει τις κάμερες από τα μάτια της.

H Ai-Da χρησιμοποιεί τις κάμερες για να εξετάζει το θέμα της πριν το ζωγραφίσει με τον ρομποτικό βραχίονά της, ο οποίος ελέγχεται από αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης.

Έργα της έχουν μάλιστα εκτεθεί στο Μουσείο Design και το Μουσείο «Βικτώρια και Άλμπερτ» του Λονδίνου.

Το ρομπότ μεταφέρθηκε αεροπορικώς στο Κάιρο πακεταρισμένο σε ειδικά κιβώτια, προκειμένου να συμμετάσχει στην έκθεση Forever is Now που πραγματοποιείται δίπλα στις πυραμίδες της Γκίζας μέχρι τις 7 Νοεμβρίου.

Ο Μέλερ δήλωσε ότι λόγω της καθυστέρησης στο τελωνείο θα δυσκολευτεί να προετοιμάσει την Ai-Da για την παρουσίασή της την προσεχή Πέμπτη.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Τουρκία: Κυκλοφόρησε νέο ροζ βίντεο με φερόμενο ως πρωταγωνιστή Τουρκοκύπριο πολιτικό του ψευδοκράτους

Σύνοδος Κορυφής: Όρθιοι χειροκρότησαν οι ηγέτες την αποχώρηση Μέρκελ

Κορωνοϊός - Κίνα: Έξαρση της πανδημίας – Επιβολή αυστηρότερων περιορισμών σε επαρχίες

ESPA BANNER