Τεχνολογία

Η Κίνα αγοράζει παλιά σοβιετική τεχνολογία για να στείλει αστροναύτες στη Σελήνη

αστροναύτης

Τα σχέδια μιας παλιάς σοβιετικής μηχανής που προοριζόταν για επανδρωμένες αποστολές στη Σελήνη αγοράζει η κινεζική διαστημική βιομηχανία, αναφέρει το Popular Mechanics, που επικαλείται «καλά πληροφορημένες πηγές».

Στο πλαίσιο αυτής της νέας συμφωνίας, μια ουκρανική εταιρεία θα ανακατασκευάσει το σύστημα προώθησης που είχε αναπτυχθεί για να στείλει τους πρώτους Σοβιετικούς κοσμοναύτες στη Σελήνη πριν τους Αμερικανούς, εξοικονομώντας χρόνια έρευνας και ανάπτυξης για τους Κινέζους μηχανικούς.

Η σοβιετική σεληνάκατος όπως αναφέρει η naftemporiki.gr  ήταν γνωστή με το όνομα «LK» (Lunny Korabl- σεληνιακό σκάφος) και ήταν μικρότερη και πιο ελαφριά από το αμερικανικό «Eagle» που πήγε τον Νιλ Άρμστρονγκ και τον Μπαζ Όλντριν στην επιφάνεια της Σελήνης τον Ιούλιο του 1969, σηματοδοτώντας πρακτικά το τέλος του «Space Race» με την επιτυχή κατάληξη της αποστολής «Απόλλων 11».

Το 1974 οι σοβιετικές προσπάθειες για αποστολή στη Σελήνη έλαβαν τέλος, λόγω των ανεπιτυχών εκτοξεύσεων του πυραύλου Ν1. Ωστόσο, το LK, που θα κατέβαζε τους κοσμοναύτες (έναν τη φορά) στην επιφάνεια, είχε αναπτυχθεί πλήρως και ήταν έτοιμο. Αντίθετα με το αμερικανικό σκάφος, που είχε δύο ξεχωριστές μηχανές για κάθοδο και εκτόξευση, το LK χρησιμοποιούσε τον ίδιο συνδυασμό δύο κινητήρων και για την κάθοδο και για την άνοδο.

Η ανάπτυξη του συστήματος αυτού άρχισε το 1965, και μάλιστα η μηχανή βρέθηκε στο διάστημα, στο πλαίσιο δοκιμαστικών πτήσεων. Τα χρόνια μετά το Space Race, η ουκρανική εταιρεία (γνωστή σήμερα ως KB Yuzhnoe) την προσάρμοσε για τα δεδομένα χρήσης σε βαλλιστικούς πυραύλους, αλλά και για ένα συμβόλαιο σχετικά με την ανάπτυξη ενός μικρού ευρωπαϊκού πυραύλου, του Vega.

Σύμφωνα με τις πηγές που Popular Mechanics, που ζήτησαν να παραμείνουν ανώνυμες, Κινέζοι αξιωματούχοι ζήτησαν από τους Ουκρανούς να ανακατασκευάσουν εκείνο το τμήμα της σεληνακάτου (το σύστημα προώθησης) χρησιμοποιώντας νέα υλικά και τεχνολογίες (όπως σύγχρονα ηλεκτρονικά). Βάσει της συμφωνίας, οι Ουκρανοί θα δώσουν την Κίνα τα ανανεωμένα σχέδια, αλλά το ίδιο το τμήμα θα παραμείνει στην Ουκρανία- ενώ στο μέλλον Ουκρανοί μηχανικοί ίσως βοηθήσουν Κινέζους συναδέλφους τους όσον αφορά στην αναπαραγωγή αυτής της τεχνολογίας στην Κίνα.

Αν και δεν έχει γίνει γνωστό πώς σκοπεύουν οι Κινέζοι να χρησιμοποιήσουν αυτή την τεχνολογία, πηγές ενημερωμένες για το ζήτημα εκτιμούν πως θα βασιστούν σε αυτήν για να φτιάξουν μια μεγαλύτερη σεληνάκατο, ικανή να μεταφέρει 2 με 3 αστροναύτες στη Σελήνη- ή να τη χρησιμοποιήσουν ως πρότυπο για να αναπτύξουν δική τους αντίστοιχη τεχνολογία.

Τεχνολογία

Apple κατά Κομισιόν για τον κοινό φορτιστή

iphone-apple-shutterstock.jpg

Αντίθετη είναι η Apple στην ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι θα υπάρξει κοινή θύρα φορτιστή για όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων κινητών τηλεφώνων, tablet και ακουστικών.

H Apple επιμένει να χρησιμοποιεί τον δικό της Lightning connector αντί της θύρας USB-C που πλέον υιοθετούν οι ανταγωνιστές της. Σύμφωνα με την Κομισιόν ο ενιαίος φορτιστής θα μειώσει τα ηλεκτρονικά απόβλητα, ενώ θα έχει ως συνέπεια την εξοικονόμηση 250 εκατομμύρια ευρώ ετησίως στους Ευρωπαίους καταναλωτές, όπως περιγράφει στην 18 σελίδων οδηγία της.

«Εξακολουθούμε να ανησυχούμε ότι ο αυστηρός κανονισμός που επιβάλλει μόνον ένα τύπο θύρας φορτιστή “πνίγει” την καινοτομία αντί να την ενθαρρύνει, η οποία με τη σειρά της θα βλάψει τους καταναλωτές στην Ευρώπη και σε όλον τον κόσμο» αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, εκφράζοντας επίσης ανησυχίες για τη μεταβατική περίοδο των δύο ετών για τη συμμόρφωση όλων των εταιρειών.

Η οδηγία επιβάλλει τη χρήση της θύρας USB-C, που χρησιμοποιούν όλα τα τηλέφωνα Android σε όλες τις συσκευές. Μόλις ο νόμος τεθεί σε ισχύ, θα υπάρξει μεταβατική περίοδος δύο ετών, κατά τον οποίο οι κατασκευαστές θα πρέπει να αλλάξουν τις συσκευές τους, εξυπηρετώντας το κοινό πρότυπο.

Αποφασισμένη η Κομισιόν να προχωρήσει το σχέδιο

Παρά τις ενστάσεις της Apple, η αντιπρόεδρος της Κομισιόν Μαργκρέτε Βεστάγκερ υπεραμύνθηκε του σχεδίου, λέγοντας ότι η Επιτροπή έδωσε στη βιομηχανία πολύ καιρό για να διαμορφώσει της δικές της λύσεις. Ωστόσο πλέον ο χρόνος είναι ώριμος για να υπάρξει κοινός φορτιστής, κάτι που αποτελεί «σημαντική νίκη για τους καταναλωτές μας και το περιβάλλον και είναι σύμφωνο με τις πράσινες και ψηφιακές φιλοδοξίες μας».

Με βάση το ισχύον σύστημα, η Apple μπορεί να χρησιμοποιεί «ιδιόκτητες διεπαφές φόρτισης». Η νέα οδηγία υποστηρίζει ότι η συγκεκριμένη δυνατότητα εμποδίζει την πλήρη διαλειτουργικότητα, ενώ αγνοεί «τα περιβαλλοντικά ζητήματα που προκύπτουν από τη συνεχιζόμενη ύπαρξη αυτών των διαφορετικών διεπαφών φόρτισης». Οι Βρυξέλλες επιμένουν ότι οι πρακτικές της Apple «δεν δικαιολογούνται πλέον λόγω των τεχνικών πλεονεκτημάτων που προσφέρει η θύρα USB-C».

Αν και η Κομισιόν δεν αναφέρει ονομαστικά την Apple, είναι ξεκάθαρο ποια εταιρεία αντιστάθηκε στην αλλαγή. «Οι κατασκευαστές που έχουν επενδύσει πολλά σε ιδιόκτητη τεχνολογία φόρτισης φαίνονται λιγότερο απρόθυμοι», στο πλαίσιο της στρατηγικής μάρκετινγκ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πλανήτης Άρης: Το Insight της NASA κατέγραψε σεισμό που διήρκησε μιάμιση ώρα!

Ένα νέο τσιπάκι με... φτερά είναι το μικρότερο ανθρώπινο ιπτάμενο κατασκεύασμα

 

ESPA BANNER