Κρήτη

Κρήτη: Θρήνος για τον Μανόλη...

Ελούντα

Θρήνος στο συγγενικό και φιλικό περιβάλλον του 40χρονου Μανόλη Κ. που το νωρίς σήμερα το μεσημέρι βρήκε τραγικό θάνατο όταν η μπουλντόζα με την οποία πραγματοποιούσε εργασίες, έπεσε στη θάλασσα με συνέπεια να βρει τραγικό θάνατο.

Το συμβάν σημειώθηκε στο λιμανάκι της Ελούντας όπου ο άτυχος Μανόλης, πατέρας και σύζυγος, χειριζόταν το γεωργικό μηχάνημα. Κάτω από άγνωστες για την ώρα συνθήκες, το μηχάνημα έπεσε στα νερά και ο άτυχος εργαζόμενος έχασε τη ζωή του. 
 

kokolakis-emmanoyil-toy-zaharia.jpg

kokolakis-emmanoyil-toy-zaharia.jpg, by gpapadakis

(Ο άτυχος Μανόλης, φωτογραφία από anatolh.com)

Η κηδεία του Μανόλη θα γίνει αύριο στις 4 το απόγευμα από τον Ιερό Ναό της Παναγίας της Ευαγγελίστριας. 

Την ίδια ώρα, το Σωματείο Χειριστών Μηχανημάτων ν. Ηρακλείου, εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια του άτυχου άνδρα και σε ανακοίνωσή που εξέδωσε αναφέρει τα εξής:

Ανεξέλεγκτες διαστάσεις λαμβάνουν τα εργατικά ατυχήματα στην Κρήτη, με θύματα χειριστές μηχανημάτων. Με αφορμή το νέο Εργατικό Δυστύχημα, που σημειώθηκε στην Ελούντα, με θύμα έναν 40χρονο συνάδερφο, χειριστή μηχανήματος, που εκτελούσε έργα στην περιοχή, το Σωματείο Χειριστών Μηχανημάτων ν. Ηρακλείου, εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια του άτυχου συναδέρφου.
Εκφράζουμε, παράλληλα την αγανάκτησή μας, καθώς  αν και δεν είναι λίγες οι φορές, που έχουμε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, παραμένουμε στην 1η θέση του Πίνακα των Εργατικών Ατυχημάτων στην χώρα.
Οι κίνδυνοι είναι πολλοί και οι υπεύθυνοι συνεχίζουν να γυρνούν την πλάτη στα προβλήματα του κλάδου μας, με αποτέλεσμα να μην λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την ασφάλεια των συναδέρφων μας στα εκτελούμενα έργα.
Η «μαύρη εργασία», αλλά και η ανεργία στον κλάδο  σε πολλές περιπτώσεις κρατάει τα στόματα κλειστά.  Οι συνάδερφοί μας καθημερινά θέτουν την ζωή τους σε κίνδυνο, μην μπορώντας να αντιδράσουν. 
Καλούμε τις αρμόδιες υπηρεσίες να ξεκινήσουν άμεσα ουσιαστικούς ελέγχους, ώστε οι υπεύθυνοι  να αναγκαστούν να λάβουν μέτρα ασφαλείας, πρωτού θρηνήσουμε και άλλους συναδέρφους και η μαύρη λίστα των θυμάτων των εργατικών ατυχημάτων μεγαλώσει ακόμα περισσότερο.

Κρήτη

Χανιά

Χανιά: «Ξαναχτίζεται» η δημοτική αγορά 108 χρόνια μετά την ανέγερσή της

Δημοτική Αγορά Χανίων

Εκατόν οκτώ χρόνια μετά την κατασκευή της και καθώς το πλήρωμα του χρόνου έχει αφήσει τα σημάδια του πάνω στο μνημείο μπαίνουν στην τελική ευθεία οι διαδικασίες για την ανακατασκευή του μνημείου της δημοτικής αγοράς των Χανίων.

Το έργο με τίτλο, «Άρση ετοιμορροπίας και αποκατάσταση φθορών λόγω θεομηνίας της Δημοτικής Αγοράς Χανίων», εισέρχεται όπως όλα δείχνουν, σε τροχιά υλοποίησης.

Ο στόχος είναι να διασωθεί το μνημείο και να διατηρήσει η Δημοτική Αγορά τον παραδοσιακό της χαρακτήρα ως το εμπορικότερο σημείο της πόλης.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 15 εκατομμύρια ευρώ και η προθεσμία εκτέλεσης του είναι 24 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

Στις 25 Ιανουαρίου λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων των ενδιαφερομένων για το έργο και στις 29 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική αποσφράγιση των αιτήσεων.

Θα ακολουθήσει σε δεύτερη φάση, η διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων συμμετοχής για την υποβολή προσφορών.

Η διαδικασία επιλογής του αναδόχου γίνεται μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων.

Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν στο μνημείο

Με βάση το αντικείμενο της σύμβασης για την ανακατασκευή του μνημείου, τα τεχνικά στοιχεία της οποίας παρουσιάζει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, θα γίνει αποξήλωση όλων των κατασκευών, με στόχο να παραμείνουν μόνο οι λιθοδομές του κτιρίου της Δημοτικής Αγοράς.

Προβλέπεται να αποξηλωθούν δάπεδα, μεταλλικές κατασκευές, ρολά, πάγκοι, σκάλες, επιγραφές, φωτιστικά, μεταλλικά και ξύλινα κουφώματα, τζάμια στην οροφή με τον μεταλλικό τους σκελετό και υδρορροές.

Προβλέπεται ακόμα η προσεκτική απομάκρυνση των μεταλλικών ζευκτών και των κεραμιδιών, η αποξήλωση όλων των επιχρισμάτων και η κατεδάφιση όλων των εσωτερικών διαχωριστικών τοίχων των καταστημάτων.

Παράλληλα θα γίνουν οι απαραίτητες εκσκαφές, που απαιτούνται για τις ενισχύσεις των θεμελίων των λιθοδομών και για τη διαμόρφωση των επιπέδων, που θα κατασκευαστούν.

Θα τοποθετηθούν πλάκες από σκυρόδεμα, προκατασκευασμένα κανάλια σκυροδέματος, νέα επιχρίσματα, νέος μεταλλικός σκελετός για την στέγη και επικάλυψη της στέγης με αργιλικά κεραμίδια γαλλικού τύπου.

Στην μελέτη προβλέπεται ακόμα η κατασκευή σκελετού στερέωσης των υαλοπινάκων στέγης και την τοποθέτηση των υαλοπινάκων και η προμήθεια των μεταλλικών κατασκευών των καταστημάτων (πατάρια, στέγαστρα, περσίδες, υδρορροές, καλύμματα φρεατίων) με την κατάλληλη εφαρμογή τους

Τα κουφώματα των καταστημάτων θα είναι ξύλινα και από αλουμίνιο με τους υαλοπίνακες τους ενώ θα γίνει προμήθεια και μεταλλικών ρολών.

Οι επενδύσεις των επιστρώσεων προβλέπεται να γίνει με μαρμάρινα δάπεδα και κεραμικά πλακίδια, ενώ θα γίνουν και εργασίες μόνωσης (υγρομόνωση και θερμομόνωση στεγών, υγρομόνωση δαπέδων).

Στον σχεδιασμό είναι η τοποθέτηση νέων ειδών υγιεινής, χρωματισμοί στο σύνολο του κτιρίου, ενώ θα πραγματοποιηθούν εξειδικευμένες εργασίες που αφορούν στη συντήρηση και την αποκατάσταση των λίθινων όψεων του κτιρίου της Δημοτικής Αγοράς και στην επισκευή ή αντικατάσταση των ρολογιών.

Ακόμα θα αντικατασταθεί το σύνολο των υδραυλικών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και θα διαμορφωθούν πλήρως χώροι και εγκαταστάσεις στον περιβάλλοντα χώρο της Δημοτικής Αγοράς.

Όλες οι εργασίες προβλέπονται από την αρχιτεκτονική, στατική και ηλεκτρομηχανολογική μελέτη του έργου.

Και οι τρεις μελέτες έχουν εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Η ιστορία του μνημείου

Η ιδέα για ανέγερση της Δημοτικής Αγοράς «γεννήθηκε» το 1908. Στις 13/6/1908 συζητείται σε ολομέλεια του Δημοτικού Συμβουλίου το θέμα ανέγερσης Δημοτικής Αγοράς. Το Δημοτικό Συμβούλιο ψηφίζει την πρόταση, που ήταν σε άμεση συνάρτηση και με άλλα έργα ανάπλασης και εξωραϊσμού της πόλης. Στις 8/8/1908 η αρμόδια για την Αγορά επιτροπή ανακοινώνει στο Συμβούλιο το οριστικό σχέδιο του κτιρίου, τις προτάσεις για σχετικές εργασίες (κατάρριψη του φρουρίου, επιχωμάτωση της τάφρου, αποζημίωση ιδιοκτητών, κατασκευή υπόστεγων, κ.λ.π.) καθώς και τον προϋπολογισμό εξόδων του έργου (320.000 δρχ.). Τον Φεβρουάριο του 1909 ο μηχανικός Κώστας Δρανδάκης τελειοποιεί τα σχέδια της Αγοράς και συμπληρώνεται έτσι ο σχετικός φάκελος που είχε αρχίσει να καταρτίζει παλαιότερα ο μηχανικός Μιχαήλ Σαββάκης. Στις 7/12/1910 η Τράπεζα Κρήτης εγκρίνει την παροχή δανείου 300.000 δρχ. με υποθήκη το ίδιο το κτίσμα και τα μελλοντικά ενοίκια των καταστημάτων και στις 23/12/1910 γίνεται δημοπρασία για την εκτέλεση του έργου.

Η θεμελίωση πραγματοποιείται ανεπίσημα από τον δήμαρχο Εμμανουήλ . Μουντάκη την 14/8/1911 και το έργο ξεκινά άμεσα. Το δεύτερο εξάμηνο του 1913 αποπερατώνεται το κυρίως έργο, η Αγορά αρχίζει ανεπίσημα να λειτουργεί από την 1/11/1913. Τα επίσημα εγκαίνιά της έγιναν από τον τότε πρωθυπουργό της Ελλάδας Ελευθέριο Βενιζέλο στις 4 Δεκεμβρίου 1913, τρεις ημέρες μετά την επίσημη τελετή της Ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ηράκλειο: Άγρια επίθεση σε δημοτικό αστυνομικό από... "μαινόμενο" πολίτη! (βίντεο)

Κορωνοϊός: Ανοίγει το λιανεμπόριο μετά από 10 εβδομάδες lockdown

Γερμανία - κορωνοϊός: Εμπειρογνώμονας υποστηρίζει πανευρωπαϊκό lockdown