Στα χαρτιά μένει εδώ και σχεδόν 17 χρόνια η μερική απελευθέρωση των ΚΤΕΛ. Οι ανοιχτοί διαγωνισμοί για την ανάθεση των υπεραστικών και αστικών γραμμών, εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης, για σειρά ετών ετών, δεν έχουν βρει καν τον δρόμο της εκκίνησης.
Όπως δήλωσε στο Ράδιο Κρήτη και την εκπομπή του Μανόλη Αργυράκη ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου Καλλέργος Βουλγαράκης, η διαδικασία αυτή θα πρέπει να έχει διευθετηθεί έως το τέλος του χρόνου καθώς η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει χρηματοδοτήσεις καθώς η απελευθέρωση των μεταφορών εκκρεμεί από το μακρινό 2007 καθώς τότε εκδόθηκε η Ευρωπαική οδηγία 1370 η οποία ουδέποτε εφαρμόστηκε καθώς ο διαγωνισμός έπαιρνε συνεχείς παρατάσεις με νόμους όλα αυτά τα χρόνια.
Στο πλαίσιο αυτό και αφού τα περιθώρια έχουν στενέψει πολύ πριν από λίγες ημέρες σε σύσκεψη των Πανελλήνιων Ομοσπονδιών των Αστικών και Υπεραστικών ΚΤΕΛ με τον νέο υφυπουργό Μεταφορών κ. Οικονόμου διαμηνύθηκε ότι έως 31/12/2024 θα πρέπει να έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός στον οποίο μπορούν να συμμετέχουν Ελληνικές και Ευρωπαικές εταιρείες για να εκτελούν μεταφορικό έργο.
Όπως είπε ο κ. Βουλγαράκης, απόφαση, την οποία υπογράφει ο Βασίλης Οικονόμου, καθορίζει τους κανόνες και τα κριτήρια για τον σχεδιασμό από τις Περιφέρειες των δικτυών γραμμών και του συγκοινωνιακού έργου, τις ελάχιστες απαιτήσεις κατά την εκτέλεσή του, καθώς τα κριτήρια για τον καθορισμό των ελάχιστων υποχρεωτικών δρομολογίων και του χρόνου εκτέλεσης κάθε δρομολογίου.
Με βάση αυτά τα κριτήρια θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός.
Όπως ορίζεται, η βάση για τα παραπάνω θα είναι τα υφιστάμενα ετήσια προγραμματισμένα οχηματοχιλιόμετρα ανά γεωγραφική περιοχή, ενώ η απόκλιση από αυτά δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20%. Όμως και στο θέμα της ζήτησης, οι απαραίτητες εκτιμήσεις θα γίνουν με βάση τα απολογιστικά δεδομένα των μετακινήσεων που γίνονται από τους σημερινούς φορείς εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου, δηλαδή τα ΚΤΕΛ.Για να σχεδιαστεί το δίκτυο των γραμμών και η συχνότητα τόσο σε επίπεδο αστικό και υπεραστικό, αλλά και σε διαπεριφερειακό, θα λαμβάνονται υπόψιν γεωγραφικά και πληθυσμιακά δεδομένα, όπως και εποχικές διακυμάνσεις, για παράδειγμα σε τουριστικές περιοχές.
Οι περιφερειακές αρχές θα πρέπει να προχωρήσουν και στον προσδιορισμό του κόστους και της βιωσιμότητας του συγκοινωνιακού έργου, ώστε να εισηγηθούν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που θα διενεργήσει τους διαγωνισμούς, ένα ανώτατο όριο χρέωσης επιβατών και αποσκευών, συμπεριλαμβανομένου του εύλογου κέρδους.
Διαβάστε επίσης:
Κρήτη: Έτσι εξαπατούν τους πολίτες - Μαρτυρία στο Ράδιο Κρήτη
Ηράκλειο: Από το μπαρ... στο νοσοκομείο - Τί καταγγέλλει οικογένεια τουριστών