Κρήτη

Άδωνις Γεωργιάδης για Κρήτη: Γιατί φοβηθήκαμε να ανοίξουμε το εμπόριο

Κατάστημα με click away

Ανοικτό το ενδεχόμενο να ανοίξει το λιανεμπόριο σε «ζώνες», ανάλογα με το επιδημιολογικό φορτίο της κάθε περιοχής, άφησε ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε ότι το λιανικό εμπόριο θα μπορούσε να ανοίξει σε ζώνες της χώρας οι οποίες έχουν χαμηλό επιδημιολογικό φορτία, τονίζοντας ότι αυτό προϋποθέτει πρώτα την έγκριση της Επιτροπής.

«Το λιανικό εμπόριο θα μπορούσε να ανοίξει σε ζώνες της χώρας που έχουν χαμηλό επιδημιολογικό φορτίο, αν και εφόσον το εγκρίνει η Επιτροπή. Κάθε εβδομάδα συνεδριάζουμε και κάθε εβδομάδα θα αναπροσαρμόζουμε τη στρατηγική μας με βάση την πορεία της επιδημίας" επεσήμανε ο υπουργός.

Γιατί δεν ανοίξαμε την Κρήτη

"Αυτό θα μπορούσε να είχε συμβεί και τώρα, αλλά οι δύο περιφέρειες που εξετάζαμε να ανοίξουν, η Κρήτη και η Πελοπόννησος, δεν ήταν ολόκληρες και αυτό δημιούργησε ανησυχία μεταφοράς. Φέρνω ένα παράδειγμα. Στην Κρήτη, στον χάρτη που μας παρέδωσαν, μπορούσαν να ανοίξουν οι νομοί Λασιθίου, Ρεθύμνου και Χανίων, αλλά όχι ο νομός Ηρακλείου".

"Σκεφτήκαμε ότι αν το κάναμε θα ρισκάραμε, πρώτον, την υγεία όλης της νήσου -γιατί μπορεί από το Ηράκλειο να πήγαιναν σε άλλον νομό για να ψωνίσουν κι αυτό δεν μπορούσαμε να το ελέγξουμε και θα υπήρχε ο κίνδυνος διασποράς σε όλη την Κρήτη- και, δεύτερον, θα υπήρχε μεγάλη αναστάτωση μεταξύ των εμπόρων», ανέφερε ο Αδωνις Γεωργιάδης.

Παράλληλα, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων σημείωσε στο Σκάι ότι το click away έχει αρχίσει να λειτουργεί και υπογράμμισε πως οι τζίροι των επιχειρήσεων
έχουν αυξηθεί πάρα πολύ. «Υπάρχουν καταστήματα που έχουν κάνει το 50% του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι», σημείωσε και πρόσθεσε ότι πρέπει να τηρούνται τα μέτρα, «καθώς αν δούμε ότι υπάρχει αύξηση του δείκτη μεταδοτικότητας και ανησυχία για τον ιό και μας πουν οι επιστήμονες ότι πρέπει να αναστείλουμε την εφαρμογή του μέτρου, θα την αναστείλουμε».
 

Διαβάστε επίσης: Κρήτη: Ανάρπαστα σε 20 λεπτά τα 31 εκατ. ευρώ του "Εξοικονομώ - Αυτονομώ"!

Κρήτη - επιδοτήσεις: Γιατί βρήκαν λιγότερα χρήματα στους λογαριασμούς οι αγρότες

Κρήτη

Ηράκλειο

Ηράκλειο: Παρουσία Πλακιωτάκη η συζήτηση για την παραχώρηση του λιμανιού - Τι ζητάει ο δήμος

Λιμάνι Ηρακλείου

Τις θέσεις και τις διεκδικήσεις της Δημοτικής Αρχής Ηρακλείου αναφορικά με την επικείμενη παραχώρηση του λιμανιού σε επενδυτές, εξέφρασε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 19 Απριλίου, διαδικτυακά, παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη και του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΛΗ Μηνά Παπαδάκη.

Συγκεκριμένα, ο Δήμαρχος,  σχετικά με όσα πρέπει να διεκδικήσει ο Δήμος Ηρακλείου, ανέφερε μεταξύ άλλων:

«1.       Την ταχύτατη ολοκλήρωση της παραχώρησης της χερσαίας ζώνης.

2.         Την δέσμευση του Υπουργείου για την έγκριση της ίδρυσης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στο οποίο θα υπαχθούν τόσο η διαχείριση του μη παραχωρουμένου Ενετικού Λιμένα όσο και η παραχώρηση του καφέ ΜΑΡΙΝΑ, των κτιρίων του Θεατρικού Σταθμού και πρώην ΚΤΕΛ, και το πρώην Λιμενικό Περίπτερο.

3.         Την ενημέρωση του Δήμου για τα υπό αξιολόγηση επενδυτικά πακέτα που αφορούν στο λιμάνι του Ηρακλείου.

4.         Την διασφάλιση της προστασίας του θαλάσσιου και χερσαίου περιβάλλοντος καθώς και της κοινωνικής ζωής του τόπου.

5.         Την συμμετοχή του εκάστοτε Δημάρχου Ηρακλείου ή του αναπληρωτή του  στη νέα διοίκηση του Λιμανιού.

6.         Τον προσδιορισμό αντισταθμιστικών οφελών προς τον Δήμο Ηρακλείου (ενδεικτικά  ποσοστό επί του τζίρου) και

7.         Διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων όλων των εργαζομένων σήμερα στο λιμάνι».

Ο Υπουργός από την πλευρά του δεσμεύτηκε εκ νέου για την μη παραχώρηση του Ενετικού Λιμένα ενώ υποσχέθηκε να εξετάσει άμεσα το θέμα της σύστασης Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου καθώς και των λοιπών  ζητημάτων που του ετέθησαν.

Συνολικά η θέση της Δημοτικής Αρχής Ηρακλείου για την αξιοποίηση του Λιμανιού:

Το λιμάνι του Ηρακλείου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο διαχρονικά με την ζωή της πόλης των 5+1 πολιτισμών, τμήμα της οποία αποτελεί.

Είναι ένα σημαντικό ελληνικό λιμάνι διεθνούς ενδιαφέροντος. Ταυτόχρονα όμως, είναι η σημαντικότερη εμπορική πύλη της Κρήτης και ένας κρίσιμος βραχίονας για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του Ηρακλείου.

Λόγω των εξελίξεων στην παγκόσμια οικονομία και τις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και λόγω της δυναμικής που αναπτύσσεται στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, το λιμάνι του Ηρακλείου, δύναται να συμβάλει περαιτέρω στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας, ΚΑΙβέβαια, στην ανάπτυξη της πόλης του Ηρακλείου και της Κρήτης.

Θεωρούμε ότι η ανάπτυξη του λιμανιού του Ηρακλείου που είναι ενταγμένο στο «Κεντρικό δίκτυο» των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, πρέπει να αναφέρεται:

  1. στην εγγύτητα του στο μεγάλο πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης του Ηρακλείου, που επιβάλει την κάλυψη-εξυπηρέτηση συγκεκριμένων αναγκών των πολιτών για μετακίνηση, ναυταθλητισμό, αναψυχή και ελεύθερα προσβάσιμους χώρους,
  2. στην γειτνίαση του με σημαντικά ιστορικά μνημεία, γεγονός που επιβάλει την φυσική προστασία τους, την ανάδειξη της ιστορικότητας και της σημασίας τους και την αξιοποίηση τους ως τοπικό «συμβολικό» κεφάλαιο».
  3. στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών της (τακτικής) επιβατηγού ναυτιλίας, με εκσυγχρονισμό των υποδομών, βελτίωση της εξυπηρέτησης και ενίσχυση της ασφάλειας των επιβατών,
  4. στην δημιουργία-λειτουργία ενός σύγχρονου και ευμεγέθους υδατοδρομίου, που θα συνδέει το Ηράκλειο με κάθε “άκρη” της Κρήτης αλλά και με τα νησιά του Αιγαίου και τη Πελοπόννησο, με προφανή οφέλη για τον τουρισμό και τις μεταφορές,
  5. στην περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, με νέες ειδικές υποδομές (δημιουργία «σταθμού κρουαζιέρας») και εξωστρέφεια, για την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών με έμφαση στην μεγέθυνση του οικονομικού της αντικειμένου για την πόλη και την σύνδεση της με την τοπική πρωτογενή παραγωγή και την ενδοχώρα.
  6. στην αναδιοργάνωση του εμπορευματικού λιμένα, με επέκταση των εγκαταστάσεων του, υιοθέτηση διεθνών προτύπων λειτουργίας, υψηλή αποτελεσματικότητα και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και εξάλειψη του θορύβου και της ρύπανσης,
  7. στην δημιουργία ενός σύγχρονου αλιευτικού καταφυγίου-ιχθυόσκαλας, για τις ανάγκες των επαγγελματιών αλιέων όλου του νησιού και την ανάπτυξη μιας νέας διεθνούς οικονομικής δραστηριότητας στην πόλη μας,

Θεωρούμε αυτονόητο πως οτιδήποτε αναφέρεται σε ζητήματα εθνικής ασφάλειας έχει ρυθμιστεί από την Ελληνική Κυβέρνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ηράκλειο: Με "πρωτιά" και με τουρίστες VIP η κρουαζιέρα

Ηράκλειο: Στους φιναλίστ για το βραβείο "Κορυφαίο Λιμάνι της Ευρώπης"