Χαμηλές προσδοκίες για την Κρήτη φαίνεται πως έχει το νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών που συζητήθηκε στην αρμόδια Επιτροπή Περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με την εισήγηση της υπηρεσίας, στο βασικό πλάνο του Σχεδίου δεν αναφέρονται ουσιώδεις παράμετροι, όπως ανάπτυξη του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, όπως η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης για τις οδικές μεταφορές ή οι σκέψεις για τη δημιουργία μέσων σταθερής τροχιάς που δεν εξετάζονται καν.
Είναι χαρακτηριστικό πως στο νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο, περιλαμβάνονται μόνο ο νέος ΒΟΑΚ χωρίς όμως κάποιες σημαντικές λεπτομέρειες , καθώς και το νέο αεροδρόμιο Καστελίου.
Στο Σχέδιο ωστόσο δεν περιλαμβάνονται έργα όπως το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Χανίων, ο νέος δρόμος ΒΟΑΚ - Καστέλι, η ουσιαστική αναβάθμιση του αεροδρομίου Σητείας, αλλά ούτε και προτάσεις για συνδετήριους άξονες με τα νότια της Κρήτης.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Νίκος Καλογερής πρότεινε η μελέτη να εξεταστεί σε βάθος και να γίνουν ουσιαστικές προτάσεις και παρεμβάσεις.
Γιάννης Ζωράκης