Κόσμος

Ο Ερντογάν θέλει την Κωνσταντινούπολη παγκόσμιο κέντρο με νέο αεροδρόμιο 11 δισ. δολαρίων

instabul_airport1.png

Για πολλά χρόνια, η Κωνσταντινούπολη αποτελεί το αεροπορικό σταυροδρόμι που ενώνει την Ευρώπη με την Ασία. Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν φιλοδοξεί να μετατρέψει την πανέμορφη πόλη του Βοσπόρου σε παγκόσμιο κέντρο συνάντησης, ξεκινώντας την αναμόρφωση-ανάπλασή της με την κατασκευή του μεγαλύτερου αεροδρομίου στον κόσμο, αξίας 11 δισ. δολαρίων, παίρνοντας τα ηνία από το αεροδρόμιο της Ατλάντα, στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Τον επόμενο μήνα, το αεροσκάφος του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναμένεται να είναι το πρώτο που θα προσγειωθεί στο αεροδρόμιο, το τελευταίο σε μια σειρά δημοσίων έργων υψηλού προφίλ που ελπίζει ότι θα ενισχύσει μια οικονομία που αποδυναμώθηκε συημαντικά μετά τομ πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου 2016 και τα απανωτά τρομοκρατικά χτυπήματα.

Ο νέος αερολιμένας της Κωνσταντινούπολης, που ονομάζεται απλά ο νέος αερολιμένας της Κωνσταντινούπολης, ακολουθεί την κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου 250 μιλίων, το άνοιγμα σιδηροδρομικής και οδικής γέφυρας ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εκτείνεται σε 1,4 μίλια από το Βόσπορο και το ορόσημο Camlica 66,5 εκατομμυρίων δολαρίων, το μεγαλύτερο στην Τουρκία.

instabul-airport2.png

instabul-airport2.png, by lefterv

Σχεδιάζεται επίσης ένα κανάλι μήκους 27 μιλίων που εκτείνεται παράλληλα με το Βόσπορο, το οποίο ο Ερντογάν αποκαλεί το προσωπικό όνειρό του. Αν κατασκευαστεί, θα μετατρέψει την ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης σε νησί.

Οι ειδικοί λένε ότι ο Ερντογάν ελπίζει ότι θα εξασφαλίσει όχι μόνο την οικονομική ανάπτυξη, αλλά και τη θέση του ως ο σημαντικότερος ηγέτης της Τουρκίας, από την ίδρυση της σύγχρονης δημοκρατίας, από τον Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ.

«Αγαπά τα μεγάλα έργα του και το αεροδρόμιο είναι ίσως το πιο μεγάλο», δήλωσε ο Nigel Rendell, αναλυτής της Medley Global Advisors στο Λονδίνο. «Του επιτρέπει να δείξει ότι εκπληρώνει τις υποσχέσεις του, ακριβώς τη στιγμή που προσπαθεί να επεκτείνει τις εξουσίες του», πρόσθεσε.

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης θα έχει το μεγαλύτερο ενιαίο κτίριο τερματικού σταθμού στον κόσμο, καλύπτοντας 1,3 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα και ικανό να χειρίζεται 90 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Ο αριθμός αυτός θα ανέλθει σε 150 εκατομμύρια όταν προστεθούν περισσότερα τερματικά.

Οι αφορολόγητες και εμπορικές περιοχές καλύπτουν περισσότερα από μισό εκατομμύριο τετραγωνικά μέτρα - περισσότερα από 10 γήπεδα ποδοσφαίρου - και υπάρχουν 26 μίλια ζώνες αποσκευών, ικανές να παραδίδουν σχεδόν 30.000 σακούλες την ώρα.

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι θα υπάρξουν έλεγχοι ασφαλείας εκτός του κτιρίου, καθώς και μεταξύ check-in και αναχωρήσεων, μια απόφαση που ελήφθη μετά την επίθεση, τον Αύγουστο του 2016, στο αεροδρόμιο Ατατούρκ.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, το νέο αεροδρόμιο στην Κωνσταντινούπολη θα είναι σε θέση να υποστηρίξει 225.000 νέες θέσεις εργασίας, αποφέροντας σχεδόν 20 δισ. δολαρίων σε ετήσια βάση, ενώ αν μόλις ένας στους δέκα επισκέπτες του αεροδρομίου έρχεται ως τουρίστας στην Τουρκία, η οικονομία υπολογίζεται ότι θα οφελείται με επιπλέον 7 δισ. δολάρια έσοδα ετησίως.

Στόχος είναι η αναβάθμιση της τουρκικής οικονομίας, η οποία επλήγη σοβαρά τα προηγούμενα χρόνια. Ο Ερντογάν, ωστόσο, έχει και προσωπικά συμφέροντα, καθώς θέλει να παρουσιάσει μία διαφορετική κατάσταση, ενόψει των κρίσιμων προεδρικών εκλογών που θα διεξαχθούν το 2019 στη γειτονική χώρα.

Κόσμος

Κορωνοϊός: Η νέα μετάλλαξη Δέλτα Plus στο επίκεντρο της επιστημονικής κοινότητας

κορωνοϊός

Οι υγειονομικές αρχές στη Βρετανία παρακολουθούν στενά μια νέα μετάλλαξη (την ΑΥ.4.2.) της παραλλαγής Δέλτα του κορονοϊού, η οποία προκαλεί έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό μολύνσεων.

Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία, σύμφωνα με το BBC και τους Financial Times, το 6% των νέων περιστατικών Covid-19, που έχουν αναλυθεί γενετικά, οφείλονται στη νέα αυτή μετάλλαξη, γνωστή και ως Δέλτα+ (Delta Plus).

Ήδη οι επιστήμονες μελετούν κατά πόσο πρόκειται για μια νέα απειλή, αν και οι ειδικοί θεωρούν απίθανο να διαφεύγει από τα υπάρχοντα εμβόλια. Μέχρι στιγμής δεν έχει χαρακτηριστεί ως παραλλαγή που αποτελεί πηγή ανησυχίας (variant of concern). H Δέλτα είχε αποκτήσει αυτόν τον χαρακτηρισμό φέτος τον Μάιο, αφότου είχε πλέον υπερκεράσει την παραλλαγή Άλφα, λόγω αυξημένης μεταδοτικότητας.

Η ΑΥ.4.2 εντοπίστηκε για πρώτη φορά τον Ιούλιο και έκτοτε αργά αλλά σταθερά εξαπλώνεται. Μέχρι στιγμής πάντως δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι είναι σημαντικά πιο μεταδοτική από τη Δέλτα.

Ο καθηγητής Φρανσουά Μπαλού, διευθυντής του Ινστιτούτου Γενετικής του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (UCL) δήλωσε ότι «δυνητικά είναι ένα οριακά πιο μολυσματικό στέλεχος. Σίγουρα δεν συγκρίνεται με αυτό που είδαμε με την Άλφα και τη Δέλτα, οι οποίες ήσαν 50% έως 60% πιο μεταδοτικές». Εκτίμησε ότι «πιθανώς είναι έως 10% πιο μεταδοτική… Σε αυτό το στάδιο θα έλεγα να περιμένουμε και να δούμε, χωρίς πανικό. Μπορεί να είναι ελαφρώς πιο μεταδοτική, αλλά όχι κάτι τελείως καταστροφικό όπως αυτό που είδαμε προηγουμένως».

Λίγα κρούσματα της Δέλτα+ έχουν εντοπιστεί επίσης στις ΗΠΑ και στη Δανία.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Κορωνοϊός - Καπραβέλος: Εκκληση στην κυβέρνηση να ξανασκεφτεί τις παρελάσεις με κόσμο

Κορωνοϊός: Αρνητής παραμένει... άταφος επειδή οι συγγενείς του δεν έχουν πειστεί ότι πέθανε από τον ιό!

Ελλάδα: Ιστορικά υψηλή επίδοση στον δείκτη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας

ESPA BANNER