Η αισιοδοξία είναι το "κλειδί" της μακροζωίας

αισιοδοξία

Αυτοί που αντιμετωπίζουν τη ζωή με αισιοδοξία έχουν περισσότερες πιθανότητες να φτάσουν τα 85 έτη και γενικά να ζήσουν περισσότερο, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα την οποία επικαλείται η βρετανική εφημερίδα Guardian.

Τα μέχρι σήμερα ερευνητικά δεδομένα είχαν δείξει ότι η αισιοδοξία σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιακών νόσων και πρώιμου θανάτου. Η παρούσα μελέτη, που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Proceedings of the National Academy of Sciences» είναι η πρώτη που διερεύνησε τη σύνδεση της αισιοδοξίας με το προσδόκιμο ζωής.

«Υπάρχουν ενδείξεις ότι η μακροζωία σχετίζεται με την καλή υγεία και με τη ζωή χωρίς αναπηρίες. Η σημασία της συγκεκριμένης έρευνας έγκειται στο ότι μας δίνει τη δυνατότητα να προωθήσουμε την υγιή γήρανση μέσω της καλλιέργειας ψυχοκοινωνικών στοιχείων της προσωπικότητας, όπως η αισιοδοξία», δήλωσε η Λιούιν Λι, επικεφαλής συντάκτης της έρευνας, από τη Σχολή Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Βοστόνης.

Για την εξέταση της σχέσης της αισιοδοξίας με τη μακροζωία οι ερευνητές χώρισαν ένα δείγμα 70.000 γυναικών με μέσο όρο ηλικίας τα 70 έτη σε τέσσερις ομάδες ανάλογα με το επίπεδο αισιοδοξίας τους. Οι ομάδες παρακολουθήθηκαν από το 2004 έως το 2014. Διαπιστώθηκε ότι η διάρκεια ζωής της ομάδας με τις πιο αισιόδοξες γυναίκες ήταν κατά 15% μεγαλύτερη.

Παράλληλα, το δείγμα των ανδρών που χρησιμοποιήθηκε από τους ερευνητές υπήρξε αντικείμενο παρακολούθησης την περίοδο 1986 έως 2016, χωρίστηκε σε πέντε ομάδες και είχε μέσο όρο ηλικίας τα 62 έτη. Βρέθηκε ότι η ομάδα των πιο αισιόδοξων ανδρών ζούσε 11% περισσότερο από την ομάδα των λιγότερο αισιόδοξων.

Οι ερευνητές υποστήριξαν ότι αυτοί που ήταν πιο αισιόδοξοι υιοθετούσαν επίσης πιο υγιεινές συνήθειες και τρόπο ζωής. Όταν λήφθηκαν υπόψη το επίπεδο σωματικής άσκησης, η διατροφή, το κάπνισμα και το αλκοόλ, οι πιο αισιόδοξες γυναίκες φάνηκε να έχουν 9% μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις λιγότερο αισιόδοξες. Στους άντρες το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 10%..

Επίσης, τα πιο αισιόδοξα άτομα, τόσο οι γυναίκες όσο και οι άντρες, είχαν μεγαλύτερη πιθανότητα να φτάσουν τα 85 χρόνια. Συγκεκριμένα, οι γυναίκες που ήταν πιο αισιόδοξες είχαν 20% μεγαλύτερες πιθανότητες να φτάσουν αυτή την ηλικία.

Η Λι υπογραμμίζει ότι οι λόγοι για τους οποίους η αισιοδοξία σχετίζεται με τη μακροζωία είναι ακόμη άγνωστοι.

«Οι πιο υγιεινές συνήθειες, τα λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης και οι περισσότεροι κοινωνικοί δεσμοί εξηγούν εν μέρει αυτή τη σχέση», τονίζει η ίδια, προσθέτοντας την πιθανότητα να υπάρχουν και άλλοι μηχανισμοί που διαμεσολαβούν τη σχέση τη αισιοδοξίας με τη μακροβιότητα, όπως για παράδειγμα η καλύτερη διαχείριση του άγχους.

Η δρ. Κάθριν Χαρτ, ειδικός στην ψυχολογία της υγείας στο Πανεπιστήμιο Σίτι του Λονδίνου, εξηγεί ότι η σωματική ευεξία παίζει ρόλο στη μακροζωία και είναι θετικό το ότι ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να ακολουθούν ισορροπημένη διατροφή και να ασκούνται τακτικά, ωστόσο, η έρευνα αυτή αναδεικνύει, κατά την ίδια, την αντίστοιχη σημασία της ψυχολογικής ευημερίας την οποία είναι σημαντικό να προωθήσουμε εξίσου.

Ο «Μονόκερως» είναι η μικρότερη και κοντινότερη στη Γη μαύρη τρύπα που έχει ανακαλυφθεί

μαύρη τρύπα

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν μια απρόσμενα μικρή μαύρη τρύπα που ονόμασαν «Μονόκερω», λόγω της ιδιομορφίας της (πολύ μικρό μέγεθος και εγγύτητα στη Γη) και η οποία είναι η μικρότερη γνωστή και πιο κοντινή στο ηλιακό μας σύστημα.

Η μαύρη τρύπα βρίσκεται σε απόσταση 1.500 ετών φωτός από τη Γη έχει περίπου τριπλάσια μάζα από τον Ήλιο, ενώ σε τροχιά γύρω της βρίσκεται ένα άστρο ερυθρός γίγαντας, σε ένα σύστημα με την ονομασία V723 Mon. Οι ερευνητές έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Monthly Notices" της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας της Βρετανίας.

Οι μαύρες τρύπες, από τις οποίες δεν μπορεί να δραπετεύσει ούτε το φως, σχηματίζονται όταν άστρα πεθαίνουν και ο πυρήνας τους καταρρέει βαρυτικά. Υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες μαύρες τρύπες, όπως αυτή στο κέντρο του γαλαξία μας, σε απόσταση 26.000 ετών φωτός, η οποία έχει μάζα όσο τέσσερα εκατομμύρια ήλιοι.

«Μια μαύρη τρύπα με μάζα μόνο τρεις ήλιους αποτελεί μεγάλη έκπληξη. Δεν υπάρχουν έως τώρα πολύ καλά μοντέλα που να εξηγούν πώς δημιουργείται μια τόσο μικρή μαύρη τρύπα», δήλωσε ο καθηγητής αστρονομίας του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Οχάιο Κρις Στάνεκ, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς.

Παρά το μικρό μέγεθος της πάντως, ασκεί αρκετή βαρυτική επίδραση στο άστρο συνοδό της, ώστε να παραμορφώνει το σχήμα του από σφαιρικό σε επίμηκες.

Μέχρι στιγμής, οι αστρονόμοι είχαν βρει σε ένα άλλο γαλαξία μια μόνο μικρότερη μαύρη τρύπα, με 2,6 ηλιακές μάζες.

Μια άλλη ομάδα επιστημόνων είχε πέρυσι αναφέρει μια πιο κοντινή στη Γη μαύρη τρύπα σε απόσταση 1.000 ετών φωτός, αλλά άλλοι αστρονόμοι έχουν αμφισβητήσει κατά πόσο πρόκειται όντως για μαύρη τρύπα, συνεπώς η ύπαρξη της δεν θεωρείται ακόμη επιβεβαιωμένη.

Κρήτη: Αυτό είναι το πρόγραμμα των Ακολουθιών της Μεγάλης Εβδομάδας