Υγεία

Ποια ροφήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για καρκίνο πνεύμονα

ρόφημα

Η συχνή κατανάλωση καφέ ή τσαγιού -πάνω από δύο κούπες ημερησίως- σχετίζεται με αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα, σύμφωνα με μια νέα διεθνή έρευνα. Ο κίνδυνος αφορά τόσο τους καπνιστές όσο και τους μη καπνιστές, καθώς επίσης όσους πίνουν καφέ με ή χωρίς καφεΐνη.

Στην έρευνα, με επικεφαλής την Jingjing Zhu του Πανεπιστημίου του Βάντερμπιλτ στο Τενεσί, αναλύθηκαν στοιχεία από 17 μελέτες που αφορούσαν συνολικά 1,2 εκατομμύρια άτομα από τις ΗΠΑ και την Ασία, οι οποίοι έγιναν αντικείμενο παρατήρησης για 8,6 χρόνια, στη διάρκεια των οποίων οι 20.500 διαγνώστηκαν με καρκίνο του πνεύμονα.

Τα αποτελέσματα, που παρουσιάστηκαν στην ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρίας Έρευνας για τον Καρκίνο, έδειξαν πως οι μη καπνιστές που έπιναν πάνω από δύο κούπες καφέ την ημέρα, είχαν 41% περισσότερες πιθανότητες να πάθουν καρκίνο του πνεύμονα σε σχέση με όσους δεν έπιναν καθόλου καφέ, ενώ όσοι έπιναν αντίστοιχη ποσότητα τσαγιού, είχαν 37% μεγαλύτερο κίνδυνο σε σχέση με όσους δεν έπιναν καθόλου τσάι.

Δεν παρατηρήθηκαν διαφορές στον κίνδυνο ανάλογα με την ηλικία ή το είδος του καφέ (π.χ. με καφεΐνη ή χωρίς). Μάλιστα, σύμφωνα με τη μελέτη, ο καφές τύπου «ντεκαφεϊνέ» σχετιζόταν με 15% μεγαλύτερο κίνδυνο από ότι ο καφές με καφεΐνη.

Η Δρ. Zhu αναγνώρισε πάντως ότι επρόκειτο μόνο για μια μελέτη παρατήρησης και συσχέτισης, η οποία έχει ορισμένους περιορισμούς και δεν επιτρέπει αιτιολογικού τύπου εξηγήσεις.

Η Δρ. Julie Fisher, ογκολόγος στο Ινστιτούτο Καρκίνου Levine στη Βόρεια Καρολίνα, τόνισε ότι αν και τα ευρήματα αυτά είναι ενδιαφέροντα, δεν μπορούν να βγουν συμπεράσματα από αυτά χωρίς περαιτέρω μέλετη. Η ίδια εκτίμησε ότι πιθανότατα είναι κάτι στη διαδικασία παρασκευής του καφέ που σχετίζεται με τη νόσο και όχι με την καφεΐνη.

Άλλα ευρήματα που παρουσιάστηκαν στο ίδιο επιστημονικό συνέδριο, σύμφωνα με το Live Science, ήσαν πιο καθησυχαστικά: Η κατανάλωση καφέ δεν συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο γλοιώματος ή καρκίνου του παχέος εντέρου σε άνδρες και γυναίκες, ούτε με καρκίνο της ουροδόχου κύστης ή καρκίνωμα νεφρικών κυττάρων σε άνδρες καπνιστές.

Επίσης ο καφές βρέθηκε ότι σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του μαστού στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, ενώ το τσάι με μικρότερο κίνδυνο γλοιώματος στις γυναίκες. Σε άνδρες και γυναίκες, ο καφές χωρίς καφεΐνη βρέθηκε να σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

Πηγή: ygeiamou.gr

Υγεία

Πέντε τροφές που ενισχύουν την εγκεφαλική δραστηριότητα

τουρσί

Το φαγητό είναι τροφή όχι μόνο για το σώμα μας αλλά και για το μυαλό μας. To αμερικάνικο site Inverse συγκέντρωσε όλες τις τελευταίες έρευνες γι’ αυτά που πρέπει να περιλαμβάνει το διαιτολόγιο μας ώστε έχουμε υγιή εγκέφαλο.

Μήλα για τη μνήμη

Μια τελευταία έρευνα του πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Stem Cell Reports έδειξε ότι η κατανάλωση μήλων ενισχύει την παραγωγή των εγκεφαλικών κυττάρων που συμμετέχουν στη διαδικασία της εκμάθησης και της μνήμης. Το ίδιο ισχύει και τα κόκκινα σταφύλια καθώς και το πράσινο τσάι.

Γλυκοπατάτες για συγκέντρωση

Οι κόκκινες και μοβ γλυκοπατάτες δεν παύουν να εκπλήσσουν με τις ιδιότητες τους. Κυρίως εξαιτίας της συμβολής τους στη ρύθμιση του σακχάρου γεγονός που εκτιμάται ιδιαίτερα από τους διαιτολόγους. Φαίνεται, όμως, ότι οι ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμoνώδεις ιδιότητες, βοηθούν πολύ και την πνευματική απόδοση.

Πράσινες σαλάτες για καλή απόδοση μέχρι βαθιά γεράματα

Και όμως, μια δόση πράσινες σαλάτες τη μέρα είναι αρκετή για να μειώσει κατά μέσο όρο 11 χρόνια την φθορά της μνήμης εξαιτίας της ηλικίας. Η έρευνα προέρχεται από το πανεπιστήμιο της Βοστόνης και έδειξε ότι 80χρονοι που κατανάλωναν τουλάχιστον μια μερίδα πράσινες σαλάτες τη μέρα είχαν καλύτερα αποτελέσματα σε τεστ απόδοσης, συγκέντρωσης και μνήμης από τους συνομηλίκους τους.

Τουρσί για ενδυνάμωση

Μπορεί να μην είναι αυτό που έρχεται πρώτο στο μυαλό όταν μιλάμε για μνήμη αλλά η διαδικασία της ζύμωσης συμβάλλει στην καλή υγεία του μικροβιώματος. Που σημαίνει καλύτερη ισορροπία της εντερικής χλωρίδας, λιγότερες φλεγμονές, καλύτερη υγεία και καλύτερη ενδυνάμωση της εγκεφαλικής δραστηριότητας.

Ψάρι για διάθεση και μνήμη

Όλα τα ψάρια αλλά κυρίως, τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός εξαιτίας των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητα. Μια έρευνα, μάλιστα, του πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ έδειξε ότι είναι τέτοια η συμβολή τους που μπορούν να βελτιώσουν τη μνήμη και την ικανότητα συγκέντρωσης ακόμα και 18-24 χρόνων που βρίσκονται στο καλύτερο σημείο της εγκεφαλικής τους δραστηριότητας.

Πηγή: olivemagazine.gr

Διαβάστε επίσης:

Αυτός είναι ο 35χρονος Κρητικός που κατηγορείται για βιασμό ανηλίκων

Ηράκλειο: Επίθεση σε πισίνα βίλας - Μεγάλη η ζημιά, λέει ο ιδιοκτήτης

Ηράκλειο: Έχει το κοράκι... κορώνα στο κεφάλι του! (φωτο)