Τεχνολογία

Ηλεκτροκίνηση - Παγκόσμια έρευνα: 4 στους 10 σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα

ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να εκτοξευθούν τους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της έρευνας EY Mobility Consumer Index (MCI), με συμμετοχή περισσότερων από 9.000 καταναλωτών από 13 χώρες.

Περισσότεροι από 4 στους 10 (41%) ερωτηθέντες που σχεδιάζουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, αναφέρουν ότι αυτό θα είναι ηλεκτρικό – μία αύξηση 11 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τα ευρήματα του Νοεμβρίου 2020 – ενώ 8 στους 10 (77%) ιδιοκτήτες ηλεκτρικού οχήματος, δηλώνουν ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι πάλι ηλεκτρικό.

Συνολικά, το 50% των ερωτηθέντων αναμένουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο (ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης), αύξηση 17% σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο, με το 65% εξ αυτών να δηλώνουν ότι θα προβούν σε αγορά μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Η έρευνα, επίσης, αποκαλύπτει ότι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελούν τον κορυφαίο λόγο πίσω από την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, με το 78% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι η πανδημία του COVID-19 τους ευαισθητοποίησε περισσότερο σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Το 53% όσων σχεδιάζουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα αισθάνονται ότι έχουν την ευθύνη να μειώσουν τον ατομικό τους αντίκτυπο στο περιβάλλον, ενώ 54% θεωρούν ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος αποτελεί έναν τρόπο για να το πετύχουν.

Το 66% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για ένα ηλεκτρικό όχημα, ποσοστό που εκτοξεύεται στο 91% για όσους σχεδιάζουν να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό όχημα ως το επόμενό τους αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, το κόστος ιδιοκτησίας και συντήρησης λειτουργεί ως αποτρεπτικός παράγοντας για όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα.

Η φόρτιση στο επίκεντρο

Παρά το γεγονός ότι η πορεία της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να είναι σύντομα ανοδική, η αβεβαιότητα σχετικά με τις υποδομές φόρτισης παραμένει, και αποτελεί έναν από τους τρεις κορυφαίους προβληματισμούς που απασχολούν όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα (32%). Το 47% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρούν ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, ούτως ώστε να επενδύσουν στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Οι δυνητικοί αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, από την άλλη, έχουν παρόμοιους προβληματισμούς, με το 38% να δηλώνουν ότι δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα σημεία φόρτισης. Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, τα σημεία φόρτισης (84%) και η ταχύτητά της (78%), αποτελούν τους βασικούς προβληματισμούς τους σχετικά με τη διαδικασία της φόρτισης.

Η αυτοκίνηση ανακάμπτει

Παρότι η έρευνα αποκαλύπτει ότι ο αριθμός των διαδρομών που κάνουν οι καταναλωτές αναμένεται να μειωθεί κατά 5% σε σχέση τα προ-COVID επίπεδα, τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν τον λιγότερο δημοφιλή τρόπο μετακίνησης (με αναμενόμενη μείωση της χρήσης τους κατά 11%), ενώ το αυτοκίνητο αναδεικνύεται ως η κορυφαία επιλογή. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες που είναι είτε κάτοχοι αυτοκινήτου, είτε σκοπεύουν να αγοράσουν ένα, δηλώνουν ότι η δυνατότητα διαρκούς πρόσβασης σε ένα προσωπικό όχημα είναι σημαντική για εκείνους (56%), και ότι η ασφάλεια και η ευεξία τους εξασφαλίζονται σε μεγαλύτερο βαθμό από ένα προσωπικό όχημα (52%).

Επιπρόσθετα, ενώ η έρευνα δείχνει ότι οι μετακινήσεις για προσωπικούς λόγους αναμένονται να ανακάμψουν στα επίπεδα πριν την πανδημία, οι επαγγελματικές μετακινήσεις αναμένονται να μειωθούν κατά 14%, υποδεικνύοντας μία σημαντική στροφή προς την τηλεργασία.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Γιάννης Πιέρρος, Εταίρος του Τμήματος Ελεγκτικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών της EY Ελλάδος και EY Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), δήλωσε: «Είναι πλέον σαφές ότι η πανδημία έχει περαιτέρω ευαισθητοποιήσει τους πολίτες σε όλον τον κόσμο για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, και ότι η ευαισθητοποίηση αυτή επηρεάζει άμεσα τις καταναλωτικές τους επιλογές. Για την αυτοκινητοβιομηχανία, αυτό σηματοδοτεί μια πολύ ταχύτερη στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Ήδη βλέπουμε και στην εγχώρια αγορά, την εμφάνιση και την κυκλοφορία ολοένα και περισσότερων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, ενώ δίνονται και τα ανάλογα κίνητρα για την αγορά τους. Η ανάγκη ανάπτυξης ενός εκτενούς δικτύου υποδομών φόρτισης και εν γένει υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης, γίνεται πλέον επιτακτική για το αύριο των αστικών, και όχι μόνο, μετακινήσεων. Πολιτεία, τοπική αυτοδιοίκηση, πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος και ενέργειας, αλλά και κατασκευαστές, θα πρέπει να συνεργαστούν για να καλυφθεί αυτή η ανάγκη».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Ρέθυμνο: Μετανάστης βρήκε πορτοφόλι με 1.500 ευρώ και το παρέδωσε στην αστυνομία

Κρήτη - κορωνοϊός: "Έπεσαν" αισθητά οι νοσηλείες

Παραιτήθηκε από πολυκατάστημα και... "έκραξε" τη διεύθυνση από το μικρόφωνο (βίντεο)

Τεχνολογία

Η Facebook θέλει να δημιουργήσει το «Metaverse»!

facebookapps-0.jpg

Η  Facebook θέλει να δημιουργήσει 10.000 νέες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα πέντε χρόνια προκειμένου να οικοδομήσει τον εικονικό κόσμο «Metaverse», όπως ανακοίνωσε ο  επικεφαλής Παγκόσμιων Υποθέσεων και Επικοινωνίας του ψηφιακού κολοσσού, Νικ Κλεγκ.

«Αυτή η επένδυση είναι μια ψήφος εμπιστοσύνης στη δύναμη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας τεχνολογίας και τις δυνατότητες της ευρωπαϊκής τεχνολογίας», έγραψε σε ανάρτησή του ο Κλεγκ.

Η Facebook κατανοεί το «Metaverse» ως έναν κόσμο στον οποίο η φυσική πραγματικότητα συγχωνεύεται με την επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και την εικονική πραγματικότητα (VR) σε έναν κόσμο στον κυβερνοχώρο.

Ο όρος metaverce (μετά-σύμπαν), προέρχεται από τον Αμερικανό συγγραφέα Νιλ Στίβενσον,ο οποίος τον χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το 1992 στο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας του «Snow Crash».

Ο Κλεγκ, πρώην αντιπρόεδρος της βρετανικής κυβέρνησης ο οποίος πρακτικά έχει αναλάβει  το ρόλο του «υπουργού Εξωτερικών» για την εταιρεία Διαδικτύου, είπε ότι η Facebook είναι  στην αρχή ενός ταξιδιού που θα βοηθήσει στην οικοδόμηση της πλατφόρμας του μέλλοντος. «Μαζί με τις συνεργαζόμενες εταιρείες, αναπτύσσουμε το «Metaverse»- μια νέα φάση δικτυωμένων, εικονικών εμπειριών χρησιμοποιώντας τεχνολογίες όπως η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα», τόνισε.

Το «Metaverse» έχει τη δυνατότητα να ανοίξει την πρόσβαση σε εντελώς νέες δημιουργικές, κοινωνικές και οικονομικές ευκαιρίες. «Και η Ευρώπη θα βοηθήσει να διαμορφωθεί από την αρχή», σημειώνει ο Κλεγκ.

Όπως το Διαδίκτυο, το Metaverse θα χαρακτηρίζεται από διαφάνεια και διαλειτουργικότητα, τονίζει ο Κλεγκ. «Χιλιάδες εργαζόμενοι και εκατομμύρια εταιρείες που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές και τα εργαλεία μας καθημερινά συμβάλλουν στην επιτυχία μας».

Η ανακοίνωση από την Facebook έρχεται σε μια εποχή που ο αμερικανικός όμιλος δέχεται τεράστια πίεση διεθνώς. Σε ακρόαση στη Γερουσία των ΗΠΑ στις αρχές Οκτωβρίου, η πρώην διευθύντρια  του Facebook Φράνσις Χόγκεν κάλεσε τους πολιτικούς να πιέσουν τον διαδικτυακό κολοσσό  να είναι πιο διαφανής. Η Χόγκεν κατηγόρησε την Facebook, μεταξύ άλλων, ότι γνώριζε από εσωτερικές μελέτες ότι το Instagram βλάπτει την ψυχική υγεία μερικών εφήβων-αλλά έκανε τίποτα  γι 'αυτό.

Η εταιρεία πυροδότησε πρόσφατα ,αρνητικά πρωτοσέλιδα όταν ένα σφάλμα στις ρυθμίσεις δικτύου προκάλεσε διακοπή λειτουργίας για έξι ώρες διακοπής στο Facebook και τις θυγατρικές του, Whatsapp και Instagram.

 

Διαβάστε επίσης:

Καθηλωμένα τα αεροσκάφη στη Λα Πάλμα

ESPA BANNER