Ελλάδα

Η τελική ταχύτητα και αυτονομία όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια μπήκαν στη ζωή μας και όπως δείχνουν τα πράγματα θα μείνουν για πολλές ακόμη δεκαετίες. Στα πρώτα βήματά τους ένα από τα βασικά προβλήματα που έχουν να λύσουν οι κατασκευαστές είναι η αυτονομία, η οποία λόγω μπαταριών κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα βελτιωθούν στο μέλλον. Κάθε άλλο, αφού, από το 2023, αναμένονται μεγάλες αλλαγές στο βάρος και στη διάρκεια των μπαταριών, γεγονός που θα δώσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και αυτονομία. Ο τρόπος οδήγησης είναι μόνο ο ένας παράγοντας που καθορίζει την αυτονομία. Η ταχύτητα οδήγησης, η χρησιμοποίηση a/c, μουσικής, φώτων και άλλων παροχών που έχουν να κάνουν με απώλεια ενέργειας μειώνουν την αυτονομία. Από την άλλη η τεχνολογία πάνω σε αυτό το κομμάτι κάνει μεγάλα άλματα, αφού υπάρχουν μια σειρά συστημάτων που ανακτούν την χαμένη ενέργεια από το φρενάρισμα ή από την οδήγηση σε κατηφορικό οδόστρωμα προσθέτοντας έστω και ελάχιστη ενέργεια στην μπαταρία.

Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι οι επιδόσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν ένα μεγάλο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης. Η επίτευξη της τελικής ταχύτητας συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας, άρα μικρότερη αυτονομία. Αν και οι επιδόσεις στη επιτάχυνση είναι εξαιρετικά υψηλές και μεγαλύτερες από αυτές ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εντούτοις η τελική ταχύτητα αποτελεί ακόμη και σήμερα τροχοπέδη στα περισσότερα αυτοκίνητα. Σήμερα ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναγκάζεται να πηγαίνει με μία συγκεκριμένη ταχύτητα σε διαδρομή εκτός πόλης για να βγάλει την αναμενόμενη αυτονομία.

Αξίζει να δούμε σήμερα στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα την τελική ταχύτητα όπως και την αυτονομία τους με οδήγηση σε ιδανικές συνθήκες, ώστε να βγουν τα πρώτα συμπεράσματα ως προς την χρήση τους στην χώρα μας και πάντα ανάλογα με τις ανάγκες που έχει ο εκάστοτε οδηγός. Όλα αυτά σε συνάρτηση ότι τα σημεία φόρτισης στην Ελλάδα είναι ελάχιστα και βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο και οι εξορμήσεις εκτός μεγάλων πόλεων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται με φειδώ από τους ιδιοκτήτες τους.

Η τελική ταχύτητα και η αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων στην χώρα μας με αλφαβητική σειρά των μοντέλων είναι: 

   Audi e-tron: 200 χλμ/ώρα, αυτονομία από 328 χλμ

   BMW i3: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 246χλμ

   Chevrolet Bolt EV: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 383χλμ

   Citroen C-ZERO: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 150χλμ

   Hyundai Ioniq Electric: 165 χλμ/ώρα 311χλμ

   Hyundai Kona: 167 χλμ/ώρα, αυτονομία από 470χλμ

   Jaquar I-Pace: 200 χλμ/ώρα, αυτονομία από 350 χλμ

   Kia Soul EV: 145 χλμ/ώρα, αυτονομία από 150χλμ

   Kia e-Niro: 155 χλμ/ώρα, αυτονομία από 455χλμ

   Mercedes B Class: 160 χλμ/ώρα, αυτονομία από 200χλμ

   Mercedes EQC: 180 χλμ/ώρα, αυτονομία από 454χλμ

   Mitsubishi i-MiEV: 130χλμ/ώρα, αυτονομία από 170χλμ

   Mini Electric: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 270χλμ

   Mazda MX 30: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 209χλμ

   Opel e Corsa: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 337χλμ

   Porsche Taycan: 233 χλμ/ώρα, αυτονομία από 333χλμ

   Nissan Leaf: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 255χλμ

   Renault Zoe: 135 χλμ/ώρα, αυτονομία από 400χλμ

   Seat Mii Electric: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 260χλμ

   Skoda CITIGOe IV: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 260χλμ

   Smart electric: 125 χλμ/ώρα, αυτονομία από 145χλμ

   Tesla Model 3: 225 χλμ/ώρα, αυτονομία από 409χλμ

   Tesla Model Y: 217 χλμ/ώρα, αυτονομία από 506χλμ

   VW e Golf: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 232χλμ

   VW Up!: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 256 χλμ.

Ελλάδα

Τσιόδρας: Εμβόλιο μια φορά τον χρόνο και… έξυπνα μέτρα

Σωτήρης Τσιόδρας

Ο κορωνοϊός είναι εδώ και θα μείνει. Αυτό ξεκαθάρισε, μεταξύ άλλων, ο καθηγητής και εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για τον κορωνοϊό, Σωτήρης Τσιόδρας, κατά τη διάρκεια του 20ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Λοιμώξεων.

Όπως τόνισε κατά την παρέμβασή του -κάτι που έγινε διαδικτυακά και τον ίδιο να μην βγάζει ούτε δευτερόλεπτο την μάσκα του- «από εδώ και στο εξής οι προβλέψεις με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και τις άγνωστες παραμέτρους είναι οι ακόλουθες:

Είναι απαραίτητη η ποιοτική επιτήρηση με νέα εργαλεία,

Η ανοσία θα είναι και φυσική – εκτός από τα εμβόλια- και πιθανόν μακράς διαρκείας, ενώ

Το αμέσως επόμενο διάστημα θα μας απασχολήσουν η εξέλιξη ιού, οι μεταλλάξεις.

Ως βασικές παραμέτρους για το επόμενο πάντως διάστημα κατά τον τον κ. Τσιόδρα θα είναι «ο εμβολιασμό μας μια φορά τον χρόνο και η αντιμετώπιση του ιού με έξυπνα μέτρα τα οποία θα έχουν ευρεία κοινωνική αποδοχή».

Γιατί η επιδημία έγινε πανδημία

Σύμφωνα, δε, με την ιστοσελίδα ieidiseis.gr, ο ίδιος τόνισε ότι «η αρχική επιδημία έγινε πανδημία σαν αποτέλεσμα τεράστιων ελλειμμάτων» και συμπλήρωσε ότι «πρέπει να είμαστε περισσότερο έτοιμοι στο μέλλον».

Παράλληλα σημείωσε ότι σήμερα ο μέσος όρος ηλικίας των νέων κρουσμάτων στην χώρα μας είναι τα 39 έτη δίνοντας το παράδειγμα της Αιτωλοακαρνανίας με τις ηλικίες 20-39 και 45-49 να είναι πρώτες στην λίστα.

Ακόμα, εξήγησε πως το Rt στην Θεσσαλονίκη είναι στο 0.87, στη Βόρεια Ελλάδα συνολικά στο 0.74, ενώ στην επικράτεια είναι στο 0.86. 

Τι είπε για τις μεταλλάξεις

Τέλος, αναφορικά με τις μεταλλάξεις σημείωσε ότι αυξάνουν τη μεταδοτικότητα και την παθογονικότητα, μειώνουν την αποτελεσματικότητα των μέτρων δημόσιας υγείας ή ακόμη και την αξιοπιστία των διαθέσιμων τεστ, εμβολίων και φαρμάκων, ενώ σύντομα θα μας απασχολήσει και μια νέα μετάλλαξη η οποία έχει εντοπιστεί μεταξύ άλλων εντοπιστεί σε Ελβετία. Ισπανία, Γαλλία και Γερμανία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μόσιαλος για Pfizer: Πώς μπορεί να ενισχυθεί η απόκριση αντισωμάτων σε ηλικιωμένους

Μπουρλά: Τρίτη δόση του εμβολίου μετά τους οκτώ μήνες και μετά μία φορά το χρόνο

Κρήτη - κορωνοϊός: 75 νέα κρούσματα ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ