Πολιτισμός

Νέος πρόεδρος στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

κινηματογράφος

Νέο ΔΣ με πρόεδρο τον Πάνο Λουκάκο όρισε το υπουργείο Πολιτισμού στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Το ΔΣ συγκροτούν τα μέλη, Χριστίνα Μανωλοπούλου, Κάλλια Παπαδάκη, Μιρέλλα Παπαοικονόμου, Ελένη Πετρά, Κώστας Φέρρης και Κωνσταντής Φραγκόπουλος.

Παράλληλα με την ανακοίνωση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΚΚ, «το υπουργείο προχωρά με μία σειρά από ενέργειες προκειμένου να αντιμετωπιστούν συνολικά και ουσιαστικά τα ζητήματα που κατά γενική ομολογία πλήττουν τον χώρο του κινηματογράφου» επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού. Το υπουργείο αναφέρεται ειδικότερα στην «ενσωμάτωση κοινοτικών οδηγιών που αφορούν τον κινηματογράφο» στην «επικαιροποίηση της σχετικής νομοθεσίας με άμεση σύσταση μιας νομοπαρασκευαστικής επιτροπής τρίμηνης διάρκειας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του κινηματογράφου», στην «ανάληψη νομοθετικών πρωτοβουλιών, πάντοτε εντός του δημοσιονομικού πλαισίου που ορίζεται από την κυβέρνηση, οικονομικής τόνωσης, τόσο της κινηματογραφικής παραγωγής, όσο και των κινηματογραφικών αιθουσών» και στον «καλύτερο συντονισμό όλων των επιμέρους φορέων με αντικείμενο τον κινηματογράφο».

Πολιτισμός

«Το κόκκινο αγόρι»: Ο πιο αμφιλεγόμενος πίνακας επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου

το κοκκινο αγορι

Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου αποφάσισε να αγοράσει τον πίνακα «Το κόκκινο αγόρι» (Τhe Red Boy), ένα έργο που θα βρει τη θέση του ανάμεσα στα αριστουργήματα της συλλογής της για 9,3 εκατομμύρια λίρες.

Η πινακοθήκη είπε ότι θα εκθέσει τον πίνακα, μετά τη συντήρηση, στις αρχές του 2022.

Πολλοί θεωρούν το έργο του Τόμας Λόρενς «σαχλά συναισθηματικό» και άλλοι ένα αριστούργημα, με τη συζήτηση να παίρνει για ακόμα μια φορά «φωτιά».

Από το 1825 ήδη έχει προκαλέσει διχογνωμίες ανάμεσα σε μέλη της Ακαδημίας και κριτικούς τέχνης.

Το έργο ανήκε σε μια ιδιωτική συλλογή και η αγορά έγινε από τους Αμερικανούς Φίλους της Εθνικής Πινακοθήκης καθώς και άλλα κληροδοτήματα και δωρεές, ενώ το Art Fund συνεισφέρει με 300.000 στερλίνες.

Η εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου ανακοίνωσε ότι είχε την ευκαιρία να αποκτήσει ένα σημαντικό πίνακα φιλοτεχνημένο από τους καλύτερους πορτρετίστες των αρχών του 19ου αιώνα, ο οποίος έχει εξαιρετική σημασία για τη βρετανική εθνική κληρονομιά.

 

 

Ο Gabriele Finaldi, διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης, δήλωσε ότι «αυτό το εκθαμβωτικό πορτρέτο» θα γίνει «ένας θαυμαστός πίνακας για όλους τους επισκέπτες».

Ο πίνακας επικρίθηκε όταν φιλοτεχνήθηκε αλλά και αργότερα, όταν ο Richard Dorment της Daily Telegraph χαρακτήρισε τον Τόμας Λόρενς ως τον χειρότερο ζωγράφο παιδιών στην ιστορία της τέχνης.

Την ίδια άποψη συμμερίστηκε η Laura Cumming του Observer γράφοντας ότι «ο Λόρενς ζωγράφισε τα παιδιά με τον τρόπο που η Disney κάνει τα ελάφια, χαριτωμένα».

Το πορτρέτο του έξι ή επτά ετών αγοριού με το κόκκινο βελούδινο ρούχο του ανατέθηκε στον ζωγράφο από τον πατέρα του αγοριού, Τζορτζ Λάμπτον, ο οποίος έγινε ο πρώτος κόμης του Ντάραμ το 1833.

«Η παρουσία του στην Εθνική Πινακοθήκη θα μας επιτρέψει να δείξουμε τη στενή σχέση μεταξύ Λόρενς, Γκένσμπορο, Κόνσταμπ και πολλών άλλων Ευρωπαίων καλλιτεχνών και έργων ζωγραφικής στη συλλογή του έθνους στην πλατεία Τραφάλγκαρ» είπε η επιμελήτρια Christine Riding.

Το αγόρι που έχει προκαλέσει τόσες αψιμαχίες μεταξύ των ειδικών πέθανε νέο στο Μπράιτον στις 24 Σεπτεμβρίου 1831, σε ηλικία 13 ετών από φυματίωση.

Ο πατέρας του είχε πληρώσει για τον πίνακα που ολοκληρώθηκε το 1825 600 γκινέες.

Ο Λόρενς είχε αρχικά ζωγραφίσει τα ρούχα του αγοριού με κίτρινο χρώμα, αλλά ο πατέρας του παιδιού δεν ήταν βέβαιος για το αποτέλεσμα και τελικά το ρούχο ζωγραφίστηκε κόκκινο.

Παρά τις αντιρρήσεις πολλών για την ποιότητα του έργου όταν εκτέθηκε για πρώτη φορά, ο πίνακας αργότερα προσέλκυσε πολλούς επαίνους όταν εκτέθηκε στο Παρίσι το 1827.

Όταν το 1928 πέθανε ο τελευταίος απόγονος της οικογένειας, ο πατρογονικός πύργος έκλεισε και δημοπρατήθηκαν τα πολύτιμα έπιπλα και η συλλογή από πίνακες ζωγραφικής του, η οποία περιλάμβανε το The Red Boy το 1932.

Ωστόσο κανένας δεν μπόρεσε να αγοράσει τον πίνακα που παρέμεινε αδιάθετος μέχρι το 1934. Από τότε υπάρχει σε ιδιωτική συλλογή και η επιστροφή του αναμένεται να προκαλέσει μεγάλες διχογνωμίες ξανά σχετικά με την αξία του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«120 μέρες στα Σόδομα»: 4,55 εκατ. ευρώ για τον χειρόγραφο του Μαρκήσιου ντε Σαντ

Σχεδιαστής μόδας «ζωντάνεψε» το φόρεμα του πίνακα του Μποτιτσέλι «Η Γέννηση της Αφροδίτης»

Sotheby's: Στο «σφυρί» καπέλο του Ναπολέοντα