Οικονομία

"Βουτιά" στις πωλήσεις της Renault

renault

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault ανακοίνωσε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις της κατέγραψαν μείωση κατά 34,9% το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, λόγω των επιπτώσεων από την πανδημία του κορονοϊού.

Ωστόσο, διευκρίνισε ότι παρατηρήθηκαν κάποια σημάδια ανάκαμψης τον Ιούνιο. Επίσης, έδωσε έμφαση στην εμπορική επιτυχία του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου Zoe, το οποίο, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων κατά 50%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Το νέο Zoe επωφελείται από τη νέα μπαταρία 52 kWh, η οποία, σύμφωνα με την εταιρεία, εξασφαλίζει αυτονομία έως τα 390 χλμ. (WLTP). Πρόκειται για αύξηση περίπου 30% σε σχέση με την παλιά μπαταριά των 40 kWh. Επίσης, προσφέρει γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος (DC), εκτός από τις επιλογές εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) που είναι ήδη διαθέσιμες στο σπίτι ή στον δρόμο.

Παρά την αύξηση της εμβέλειας και της χωρητικότητας, η μπαταρία δεν έχει αυξηθεί σε φυσικό μέγεθος, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει απώλεια εσωτερικού χώρου και πρακτικότητας. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι η ικανότητά του να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις από τον νέο κινητήρα R135.

Ο νέος κινητήρας R135 100 kW προσφέρει ισοδύναμο 135 ίππων και βελτιωμένη ροπή για ταχύτερη επιτάχυνση και μεγαλύτερη απόκριση. Επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 10'' και τελική ταχύτητα 140 χλμ./ώρα.

Η Renault δήλωσε ότι η συνολική μείωση στον όγκο των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στην υψηλή έκθεσή της σε χώρες που έχουν επιβάλει αυστηρούς αποκλεισμούς και περιορισμούς λόγω της πανδημίας.

Ο πρώην πρόεδρος της Nissan Motor Co Ltd, Κάρλος Γκον, σε συνέντευξη σε εφημερίδα την Κυριακή 19 Ιουλίου, αποκάλεσε τα αποτελέσματα των πωλήσεων και των ενεργειών της Renault και της Nissan «αξιολύπητα». Εκτίμησε ότι τα αρνητικά αποτελέσματα οφείλονται στην έλλειψη κοινής ηγεσίας και στην πανδημία του COVID-19.

Ο Κάρλος Γκον, ο οποίος ήταν επίσης πρόεδρος της Mitsubishi Motors Corp, συνελήφθη στην Ιαπωνία στα τέλη του 2018 με την κατηγορία ότι χρησιμοποίησε εταιρικά κεφάλαια για προσωπικό σκοπό, κατηγορίες τις οποίες αρνείται. Έφυγε κρυφά από την Ιαπωνία και πήγε στον Λίβανο, όπως αναφέρει το Reuters.

«Υπάρχει πρόβλημα εμπιστοσύνης στην αγορά προς τη συμμαχία. Προσωπικά, βρίσκω τα αποτελέσματα της Nissan και της Renault αξιολύπητα. Οι δύο εταιρείες κοιτάζουν προς τα μέσα. Δεν υπάρχει πλέον πραγματικός συνδυασμός διαχείρισης μεταξύ της Renault και της Nissan, αλλά μία δυσπιστία και μεγάλη απόσταση», τόνισε ο Κάρλος Γκον στην εφημερίδα Le Parisien.

Ο Κάρλος Γκον συνέκρινε την πτώση της τιμής της μετοχής από τον Νοέμβριο του 2018 έως τον Ιούνιο του 2020 μεταξύ των ανταγωνιστών General Motors Co και Toyota Motor Corp και των Renault - Nissan. Η General Motors Co είχε μείωση κατά 12% και η Toyota Motor Corp κατά 15%. Η Nissan κατέγραψε μείωση 55% και η Renault 70%.

«Όλοι αυτοί οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν την ίδια κρίση λογω του COVID-19, αλλά η Renault και η Nissan τιμωρούνται περισσότερο από τους άλλους», σημείωσε ο ίδιος.

 

Οικονομία

Οι επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας

ακρίβεια

Δίχτυ ασφαλείας που θα καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των νοικοκυριών επιχειρεί να απλώσει η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να αμβλύνει τις επιπτώσεις από τις αυξημένες τιμές, στην ενέργεια, αλλά και σε ένα μέρος των αγαθών πρώτης ανάγκης.

Ο πρωθυπουργός με δηλώσεις του, έδωσε το στίγμα των προθέσεων της Πολιτείας με την αναφορά του, ότι θα δοθεί η δυνατότητα σε εκείνους που θα δουν υπέρμετρα αυξημένους λογαριασμούς, να τους εξοφλήσουν σε δόσεις, αναφερόμενος προφανώς στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι «τα μέτρα τα οποία προτείνει η Επιτροπή κινούνται ακριβώς στην κατεύθυνση των ήδη νομοθετημένων πρωτοβουλιών της ελληνικής κυβέρνησης» και τόνισε την έμφαση που δίνει η κυβέρνηση στη στήριξη των νοικοκυριών και ιδιαίτερα των ευάλωτων όσον αφορά τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος και το κόστος της θέρμανσης τον χειμώνα που έρχεται.

«Κρατώ από τις παρατηρήσεις της Επιτροπής κάτι το οποίο το θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό και θα το υιοθετήσουμε και εμείς: Τη δυνατότητα να μπορέσουν οι συμπολίτες μας, οι οποίοι θα δουν ενδεχομένως μία απότομη αύξηση στο κόστος θέρμανσης, να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, μέσω ενός συστήματος ρυθμίσεων, έτσι ώστε να μην είναι πολύ μεγάλη η οικονομική επιβάρυνση κατά τη διάρκεια του χειμώνα» τόνισε ο πρωθυπουργός μεταξύ άλλων.

Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι θα πρέπει να εξεταστούν προτάσεις «όπως η δυνατότητα αγοράς φυσικού αερίου, ως Ευρωπαϊκή Ένωση, να ξανακάνουμε δηλαδή στο φυσικό αέριο αυτό το οποίο κάναμε εξαιρετικά επιτυχημένα στα εμβόλια».

Ανοίγει ο δρόμος για νέες παρεμβάσεις σε δύο κατευθύνσεις

Στο υπουργείο Οικονομικών γίνονται διάφορες σκέψεις και εξετάζονται εναλλακτικά σενάρια, τα οποία θα τεθούν σε εφαρμογή, ανάλογα αφενός με την πορεία των διεθνών τιμών στην ενέργεια, αλλά και τον δημοσιονομικό χώρο που θα διαμορφωθεί απόρροια του ρυθμού ανάπτυξης που θα επιτευχθεί.

Δύο είναι οι βασικοί άξονες της προσπάθειας τόνωσης των εισοδημάτων. O πρώτος μέσω φορολογικών ελαφρύνσεων και ο άλλος μέσω ενισχύσεων (κοινωνικό μέρισμα). Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμη και αυτό θα γίνει είτε μέσω του τελικού κειμένου του προϋπολογισμού για το 2022, που θα κατατεθεί στις 21 Νοεμβρίου, είτε ακόμη και αργότερα μέσα στον Δεκέμβριο, προκειμένου να υπάρξει καλύτερη εικόνα για την εκτέλεση του προϋπολογισμού.

Πάντως όποια μέτρα και να ληφθούν πολύ δύσκολα θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα, κάτι που περιορίζει εξαιρετικά τις όποιες παρεμβάσεις. Οπότε, είτε θα έχει χαρακτήρα επιδόματος, είτε εφάπαξ καταβολής (κοινωνικό μέρισμα σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες).

Τα πρώτα δείγματα πάντως είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Τα έσοδα από φόρους, τόσο σε επίπεδο μηνός (Σεπτέμβριος 2021), όσο και στο 9μηνο (Ιανουάριος - Σεπτέμβριος) είναι σημαντικά πάνω από τον στόχο, όπως αυτός περιγράφεται στο Μεσοπρόθεσμο, με δύο βασικές πηγές, τον τουρισμό και την πορεία των επιχειρηματικών κερδών.

Κατά συνέπεια είναι εξαιρετικά πιθανό, μέχρι την τελικά κατάθεση του προϋπολογισμού το Νοέμβριο, να υπάρξει εκ νέου αναθεώρηση του στόχου για ρυθμό ανάπτυξης 6,1% το 2021.

 

Διαβάστε επίσης:

Ηράκλειο: Στις φλόγες το ΙΧ - Σε πανικό ο οδηγός

Σκυλακάκης: Θα έχουμε ταχύτατους ρυθμούς ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια

Ποιες αποδείξεις φέρνουν έξτρα έκπτωση φόρου έως και €2.200

ESPA BANNER