Οικονομία

Τουρισμός: Δωρεάν κεφάλαια κίνησης έως 400.000 ευρώ

Κοινωνικός Τουρισμός

Λίγα 24ωρα έμειναν για να διεκδικήσουν οι επαγγελματίες του τουρισμού από το Κράτος «δωρεάν» κεφάλαια κίνησης που αγγίζουν ακόμη και τα 400.000 ευρώ.

Η σχετική προθεσμία λήγει και οι τουριστικές επιχειρήσεις ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή πρέπει να βιαστούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους γιατί με το που θα πάρουν τα χρήματα στο χέρι θα πρέπει να βρουν τρόπο να τα … ξοδέψουν άμεσα, διαφορετικά θα τους τα ζητήσουν πίσω!

Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) www.ependyseis.gr/mis

Οι αιτήσεις χρηματοδότησης αξιολογούνται με σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής στο ΠΣΚΕ. Η ημερομηνία λήξης ηλεκτρονικής υποβολής είναι η ερχόμενη Τετάρτη 29/9/2021 και ώρα 17:00.

Δικαίωμα για να υποβάλλουν αίτηση στην συγκεκριμένη δράση έχουν οι επιχειρήσεις φιλοξενίας κάθε μορφής, τουριστικά πρακτορεία, καθώς και επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων.

Επιδότηση έως 400.000 ευρώ

Η επιδότηση διαμορφώνεται μέχρι του ποσού των 400.000 ευρώ ανά επιχείρηση με διακριτό ΑΦΜ.

Σε κάθε επιχείρηση θα αποδίδεται συνολική μη επιστρεπτέα επιχορήγηση υπό μορφή κεφαλαίου κίνησης, που δύναται να ανέλθει κατά μέγιστο σε ποσοστό 5% για τις επιχειρήσεις με επιλέξιμο ΚΑΔ στην κατηγορία 55 και 2,5% για επιχειρήσεις με άλλον επιλέξιμο ΚΑΔ του ετησίου Κύκλου Εργασιών του έτους 2019.

Στις επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών εντός του 2019 ή εντός του 2020 η μη επιστρεπτέα ενίσχυση δύναται να ανέλθει κατά μέγιστο σε ποσοστό 5% ή 2,5% ανάλογα με την επιλέξιμη δραστηριότητα του ανοιγμένου κύκλου εργασιών του έτους έναρξης εργασιών (2019 ή 2020).

Στις επιχειρήσεις που κατά το έτος 2019 βρίσκονταν σε κατασκευαστικό στάδιο και αποδεδειγμένα δεν είχαν έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα οποιουδήποτε είδους, αποδίδεται συνολική μη επιστρεπτέα επιχορήγηση που δύναται να ανέλθει σε ποσοστό 5% ή 2,5% ανάλογα με την επιλέξιμη δραστηριότητα, επί του συνολικού ή του ανοιγμένου Κύκλου Εργασιών του έτους 2020.

Τουρισμός: Βασικές Προϋποθέσεις Συμμετοχής

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να ικανοποιούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

Να έχουν κάνει έναρξη εργασιών μέχρι την 31.12.2020.

Να έχουν συμπληρώσει 1 τουλάχιστον ΕΜΕ μισθωτής εργασίας κατά το έτος 2019. Η προϋπόθεση τεκμαίρεται ότι πληρούται στην περίπτωση των επιχειρήσεων που συστάθηκαν εντός του 2020 και για τις επιχειρήσεις που κατά το έτος 2019 αποδεδειγμένα βρίσκονταν σε κατασκευαστικό στάδιο και δεν είχαν έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα οποιουδήποτε είδους.

Να έχουν μέχρι την 31.12.2020 ως κύριο κωδικό δραστηριότητας ή κωδικό δραστηριότητας με τα μεγαλύτερα έσοδα έναν από τους επιλέξιμους ΚΑΔ. Συγκεκριμένα, για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών πριν την 01.01.2020, ο έλεγχος γίνεται βάσει του ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα, όπως αυτός αναγράφεται στο σχετικό Πεδίο του Εντύπου Ε3 Φορολογικού έτους 2019 που υποβλήθηκε στο έτος 2020. Για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών εντός του 2020, καθώς και για επιχειρήσεις που βρίσκονταν σε κατασκευαστικό στάδιο στο έτος 2019, ο έλεγχος γίνεται βάσει του κύριου ΚΑΔ δραστηριότητας.

Να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν. 4308/2014.

Να είναι υπόχρεες υποβολής Δηλώσεων ΦΠΑ.

Να παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών τους κατά το έτος 2020, ποσοστού 30% τουλάχιστον σε σχέση με τον κύκλο εργασιών του 2019.

Να υποβάλουν μία Αίτηση Χρηματοδότησης ανά ΑΦΜ και μόνο για έναν επιλέξιμο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας, για το σύνολο των τουριστικών εγκαταστάσεων φιλοξενίας που διαθέτουν ή των λοιπών τουριστικών δραστηριοτήτων τους.

πηγή: enikonomia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ηράκλειο: Αυξήθηκαν οι χρήστες ψυχοφαρμάκων, σύμφωνα με έρευνα

Ηράκλειο: Βγήκαν οι σιδηρολοστοί... για μία θέση πάρκινγκ!

Κρήτη: Οι πελάτες ήταν όρθιοι - Τσουχτερό πρόστιμο στον ιδιοκτήτη καφέ μπαρ

Οικονομία

Αυτοκίνητο: Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο

αυτοκίνητα

Σημαντική μείωση παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδώσουν τα καινούρια αυτοκίνητα στους κατόχους τους, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπ.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Αυτά τα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργήσουν τα αυτοκίνητα και να ενεργοποιηθούν τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που πλέον φέρουν τα νέα μοντέλα. Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένουν στα εργοστάσια κατασκευής τους είτε και σε τελωνειακούς χώρους σε διάφορα κράτη περιμένοντας την έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,1% σε 718.598 μονάδες, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για τον μήνα Σεπτέμβριο από το 1995.

Αυτή η μείωση των πωλήσεων προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη προσφοράς οχημάτων λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Οι αδύναμες επιδόσεις του περασμένου μήνα επαναλήφθηκαν σε επίπεδο χώρας, με όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ να σημειώνουν διψήφια πτώση: Ιταλία (-32,7%), Γερμανία (-25,7%), Γαλλία (-20,5%) και Ισπανία (-15,7%).

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6,6% και έφτασαν τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες.

Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μέχρι τώρα (+20,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+8,8%) και τη Γαλλία (+8,0%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων ξαναγύρισε σε αρνητικό έδαφος (-1,2%).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ: 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στη βιομηχανία αυτοκινήτων (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% όλων των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ - περίπου 3,5 εκατομμύρια - είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποφέρουν 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ από φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ. Ο κύκλος εργασιών που παράγει η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ. Επενδύοντας 62 δισεκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός παροχής της Ευρώπης στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένας στους τρεις Έλληνες αντιμέτωπος με τη φτώχεια – Τραγική η εικόνα στους ανήλικους

Προσδοκίες για νέα μέτρα στήριξης των νοικοκυριών

 

ESPA BANNER