Οικονομία

Τα περίπτερα υπέστησαν μεγάλο πλήγμα - Τι υποστηρίζουν οι περιπτεριούχοι

περίπτερα

Με την κρίση του 2008 παρομοιάζουν οι περιπτερούχοι την περίοδο της πανδημίας που διανύουμε και οδηγεί σε δυσμενή θέση περίπου το 50% των περιπτέρων. Μετά το 2010 έκλεισαν τα μισά περίπτερα, ενώ σήμερα σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Μισθωτών Περιπτέρων, το 50% μπορούν να χαρακτηριστούν "ανοιχτά - κλειστά”, δηλαδή λειτουργούν αλλά έχουν πολύ χαμηλές εισπράξεις. Από τα 11.000 περίπτερα που υπήρχαν πριν 10 χρόνια, σήμερα λειτουργούν περίπου 5.500-5.700.

Αν και κατά τη διάρκεια του lockdown πολλά περίπτερα έμειναν ανοιχτά, ο τζίρος μειώθηκε κατακόρυφα καθώς η κίνηση ειδικά στις πιο τουριστικές περιοχές ήταν σχεδόν μηδενική. Το ίδιο ισχύει και για τους περιπτερούχους που βρίσκονται σε περιοχές με έντονη δραστηριότητα σε εστιατόρια, μπαρ, καφέ που επίσης είδαν τον κόσμο να εξαφανίζεται και τα έσοδα να βυθίζονται.

Θ. Μάλλιος: Τα κέντρα των πόλεων δέχτηκαν μεγάλο πλήγμα

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Περιπτερούχων, Θεόδωρος Μάλλιος, μίλησε στο Capital.gr και περιέγραψε την κατάσταση: "Τα κέντρα των πόλεων έπαθαν μεγάλο στραπάτσο”, σημείωσε χαρακτηριστικά και ανέφερε πως οι βασικοί παράμετροι ήταν ο τουρισμός, η μειωμένη κίνηση στην αγορά και η τηλεργασία. 

Όπως τόνισε ο κ. Μάλλιος, "πολλές υπηρεσίες και χώροι εργασίας είναι στο κέντρο με αποτέλεσμα η τηλεργασία να έκοψε και αυτή την κίνηση για τα περίπτερα. Το κέντρο δεν είχε επισκεψιμότητα λόγω των κλειστών καταστημάτων και της απαγόρευσης κυκλοφορίας.” 

Παράγοντας που επίσης επηρεάζει τον τζίρο των περιπτέρων είναι και η επέκταση των καταστημάτων μικρής λιανικής που είναι και σε πλατφόρμες ντελίβερι.

"Μεγάλο πλήγμα δέχτηκαν και τα περίπτερα στους μεγάλους δρόμους όπως η Μεσογείων στην Αθήνα γιατί αυτά δεν έχουν γειτονιά, ζουν από τα αυτοκίνητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Δουλεύουν περίπου με το 20% του κανονικού τζίρου τους”, πρόσθεσε ο κ. Μάλλιος.

"Τα περίπτερα είναι στο όριο και γενικά είμαστε απαισιόδοξοι σχετικά με τον τουρισμό που αναμένει η χώρα το επόμενο διάστημα”, ανέφερε και συμπλήρωσε πως "για μας είναι δραματική η κατάσταση γιατί δεν πηγαίνουμε ούτε μπρος ούτε πίσω. Θα θέλαμε να συνεχιστεί η ένταξή μας στις πληττόμενες επιχειρήσεις γιατί ο τζίρος μας δεν πρόκειται να επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα”.

Διαβάστε επίσης:

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ρεκόρ στις πωλήσεις - Τι δείχνει η πρώτη παγκόσμια έκθεση της IEA

Εκκρεμείς συντάξεις: Για ποιους ασφαλισμένους έρχεται εξπρές ηλεκτρονική απονομή από Ιούνιο

 

 

 

Οικονομία

Ανατιμήσεις στην αγορά - Τι προβλέπει το υπουργείο Οικονομικών

Υπουργείο Οικονομικών

Μπορεί η οριακή αύξηση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για τον Μάιο κατά 0,1% να δείχνει ελάχιστη σε σχέση με το διεθνές περιβάλλον των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων, οι οποίες οδήγησαν στην άνοδο του πληθωρισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο 2% και στις ΗΠΑ στο 5% για τον περασμένο μήνα. Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι.

Ο πληθωρισμός στην Ελλάδα ξεκίνησε το 2021 από -2% τον Ιανουάριο, εν μέσω πανδημίας και συνέχισε με μείωση 1,3% τον Φεβρουάριο, 1,6% τον Μάρτιο και 0,3% τον Απρίλιο, για να πέρασει τον Μάιο σε θετικό έδαφος, με προοπτική περαιτέρω αύξησης μέχρι και το τέλος του χρόνου. Ειδικά για τον Μάιο, οι πρόσφατες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων έχουν περάσει στη λιανική. Η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης αυξήθηκε τον περασμένο μήνα κατά 21,9% και του φυσικού αερίου κατά 31,8%. Επίσης, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται αυξήσεις σε βασικά προϊόντα διατροφής όπως τα λαχανικά (αύξηση 3%), το λάδι (1,1%), τα πουλερικά (4,1%), και τα νωπά ψάρια κατά 6%. Με δεδομένο ότι μόλις στα τέλη του προηγούμενου μήνα άρχισε να ανοίγει σταδιακά το λιανεμπόριο και η εστίαση, δεν έχουν ακόμη καταγραφεί αυξήσεις σε άλλες κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών. Το υπουργείο Οικονομικών παρακολουθεί την πορεία των τιμών. Αρμόδιες πηγές παραδέχονταν τις αυξήσεις αλλά έδειχναν να μην ανησυχούν ιδιαιτέρως ούτε για την πορεία της ανάκαμψης, αλλά ούτε και για τα εισοδήματα των νοικοκυριών.

Συγκεκριμένα, μιλώντας για τις τιμές, αναφέρονταν σε ένα "φαινόμενο βάσης" που θα βιώσουμε τους επόμενους μήνες, όταν πέρσι λόγω της πανδημίας και των αυστηρών περιορισμών οι τιμές είχαν συμπιεστεί και τώρα που η αγορά επανέρχεται σταδιακά σε μια ομαλότητα, οι τιμές επανέρχονται στα προ της πανδημίας επίπεδα. Επιπλέον, πιέσεις δημιουργούν και οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, αφού και η τιμή του αργού έχει πάρει την ανηφόρα λόγω της ανάκαμψης της διεθνούς οικονομίας.

Δεν βλέπουν "σπιράλ" πληθωρισμού

Ωστόσο, αποκλείουν ένα σπιράλ ανατιμήσεων στο σύνολο των προϊόντων και υπηρεσιών. Ο πρώτος λόγος είναι ότι η άνοδος των τιμών είναι συγκυριακή και όχι αποτέλεσμα αύξησης της ζήτησης από τους καταναλωτές. Ο δεύτερος πολύ βασικός λόγος είναι ότι η άνοδος των τιμών δεν συμβαδίζει και με άνοδο εισοδημάτων. Κατά τους μήνες της πανδημίας τα εισοδήματα δεν αυξήθηκαν σε καμία ευρωπαϊκή χώρα. Στην Ελλάδα, με τη συνδρομή και των μέτρων στήριξης που εκπόνησε η κυβέρνηση, είχαμε μόνο μια οριακή μείωση των εισοδημάτων κατά 0,7%. Συνεπώς, μια απόπειρα αυξημένης ανόδου των τιμών σε προϊόντα και υπηρεσίες θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης και στη συνέχεια μια συγκράτηση των τιμών. Τον πληθωρισμό θεωρείται πως θα βοηθήσει για περιορισμένο χρονικό διάστημα μόνο η αναβαλλόμενη κατανάλωση από τις συσσωρευμένες καταθέσεις ύψους 25 δισ. από επιχειρήσεις και νοικοκυριά τους μήνες της πανδημίας, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες με τα χρήματα να κατευθύνονται κυρίως στον τουρισμό και άλλες υπηρεσίες.

Ωστόσο, οι τιμές αναμένεται να βρουν την ισορροπία το 2022, όταν η άνοδος αυτή θα απαλειφθεί και η αγορά θα επανέλθει οριστικά σε ένα καθεστώς μονιμότερης σταθεροποίησης. Μέχρι τότε, όμως, οι τιμές θα ακολουθήσουν ανοδική πορεία.

Διαβάστε επίσης:

Οι πληρωμές από e-ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ από 14-18 Ιουνίου

ΑΔΕΔΥ: Στάση εργασίας και συλλαλητήριο στις 16 Ιουνίου