Οικονομία

Πώς θα αμειφθούν όσοι εργαστούν τις αργίες του Πάσχα – Τι ρεπό δικαιούνται

Δώρο Πάσχα

Για το πώς θα πρέπει να πληρωθούν τις αργίες του Πάσχα που θα δουλέψουν οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις, μίλησε στο Open ο πρώην υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κουτρουμάνης, ενώ διευκρίνισε και ποιοι δικαιούνται έξτρα ρεπό.

Ποιες μέρες είναι αργίες και ποιες όχι

Μεγάλη Παρασκευή: υποχρεωτική ημιαργία (καταστήματα)

Μ. Σάββατο: εργάσιμη (εκτός αν έχει καθιερωθεί αργία/ημιαργία λόγω ΣΣΕ σε κάποιον κλάδο)

Κυριακή του Πάσχα: αργία

Δευτέρα του Πάσχα: αργία

Τρίτη του Πάσχα: αργία που μεταφέρεται από την Πρωτομαγιά

Πώς να υπολογίσουν οι εργοδότες τις προσαυξήσεις

Σε όσους αμείβονται με ημερομίσθιο, το συνήθως καταβαλλόμενο ημερομίσθιό τους και προσαύξηση 75% που θα υπολογισθεί στο νόμιμο ωρομίσθιό τους για όσες ώρες απασχοληθούν.

Στην περίπτωση που οι εργαζόμενοι αμείβονται με μηνιαίο μισθό:

– αν πρόκειται για επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα κατά τις Κυριακές και τις λοιπές απ’ το νόμο αργίες, οφείλεται προσαύξηση 75%, που υπολογίζεται στο 1/25 του νομίμου μισθού τους για όσες ώρες απασχοληθούν,
– αν πρόκειται για επιχειρήσεις που αργούν κατά τις Κυριακές και ημέρες αργίας και εκτάκτως θα λειτουργήσουν τη Δευτέρα του Πάσχα, οφείλεται το 1/25 του συνήθως καταβαλλομένου μισθού τους και επιπλέον προσαύξηση 75% επί του νόμιμου ημερομισθίου για όσες ώρες απασχοληθούν.

Όπως επισήμανε ο κ. Κουτρουμάνης μια επιπλέον ημέρα ρεπό προβλέπεται για όποιον εργαστεί πάνω απο 5 ώρες την Κυριακή του Πάσχα.

Οι προσαυξήσεις θα καταβληθούν στον εργαζόμενο όταν του καταβληθεί ο μισθός.

Διαβάστε επίσης:

Κρήτη - Καιρός: Πάσχα με το θερμόμετρο... να χτυπάει "κόκκινο"

Κρήτη: Μεγάλο Σάββατο με 60 νέα κρούσματα κορωνοϊού

Οικονομία

Γερμανία: Χωρίς πρώτες ύλες πολλές βιομηχανίες

βιομηχανία

Για ελλείψεις σε πρώτες ύλες κάνει λόγο το οικονομικό ινστιτούτο του Μονάχου Ifo, σύμφωνα με το οποίο σχεδόν το 50% των γερμανικών βιομηχανιών, με τις οποίες επικοινώνησε τον Απρίλιο, κάνουν λόγο για ελλείψεις σε πρώτες ύλες και προβλήματα ανεφοδιασμού.

«Είχα διαβάσει για διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Δεν μου ήταν ωστόσο σαφές το μέγεθος του προβλήματος», δηλώνει στη DW ο Κλάους Βόλραμπε από το οικονομικό ινστιτούτο Ifo: «Κυρίως η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ανεφοδιασμό με μικροτσίπ». Σημαντικές ελλείψεις καταγράφουν ωστόσο και οι βιομηχανίες πλαστικών, καθώς και συσκευασιών. Έτσι, για παράδειγμα, πολλές βιομηχανίες ζαχαρωδών δυσφορούν, διότι δεν έχουν πια συσκευασίες για τα προϊόντα τους.

«Οι Ευρωπαίοι  πρέπει να απογαλακτιστούν από κινεζικές εταιρίες»

Οι λόγοι για την αρνητική αυτή εξέλιξη ποικίλουν, σημειώνει η DW. Κατ΄ αρχήν είναι η πανδημία, η οποία έχει πλήξει τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Για παράδειγμα: Λόγω της παγκόσμιας κρίσης η παραγωγή ημιαγωγών περιορίστηκε σημαντικά, ενώ κανείς δεν περίμενε ότι η παγκόσμια οικονομία θα ανέκαμπτε τόσο γρήγορα. Παράλληλα η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία ψηφιοποίησης και η αυξημένη τηλεργασία εκτόξευσε τη ζήτηση διεθνώς για κομπιούτερ και κινητά, δηλαδή και για μικροτσίπ. Ευθύνη για τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες αποδίδεται και στο ατύχημα του πλοίου κοντέινερ Ever Given, το οποίο έκλεισε το Μάρτιο για σχεδόν μια εβδομάδα τη διώρυγα του Σουέζ.

Θα χρειαστεί χρόνος για να αποκατασταθούν πλήρως οι εφοδιαστικές αλυσίδες έτσι ώστε η βιομηχανική παραγωγή να επανέλθει σε επίπεδα προ πανδημίας. «Η διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη είναι», εκτιμά ο Κλάους Βόλραμπε: «Δεν μπορείς από τη μια μέρα στην άλλη να αναπτύξεις καινούργιες αλυσίδες εφοδιασμού. Υποθέτω ότι πολλές επιχειρήσεις αναζητούν τώρα εναλλακτικές λύσεις για την προμήθεια απαραίτητων πρώτων υλών. Όμως οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες χρειάζονται χρόνο, έτσι ώστε να απογαλακτιστούν, τουλάχιστον εν μέρει, από την παραγωγή στη Κίνα».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Δήμος Μαλεβιζίου: Ξεκινά το έργο του πολιτιστικού κέντρου στο Αμμούδι

Εμβόλια κορωνοϊού: Η γερμανική CureVac κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι μπλοκάρουν την παραγωγή της

Κορωνοϊός - Μοχός: Rapid test από τον ΕΟΔΥ