Οικονομία

Πάνε πίσω οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

τέλη κυκλοφορίας

Για ακόμη μια χρονιά φαίνεται πως πάνω πίσω οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Το Βήμα». Έτσι, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας οι 5.280.000 ιδιοκτήτες ΙΧ επιβατικών οχημάτων θα κληθούν να πληρώσουν στα τέλη του 2020 τα ίδια τέλη κυκλοφορίας με αυτά που πλήρωσαν πριν από περίπου ένα μήνα, παρά τις διαβεβαιώσεις ότι θα υπάρξουν αλλαγές προς το καλύτερο. Για αυτές οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον δύο χρόνια, καθώς θα αφορούν τα τέλη κυκλοφορίας του 2022 (αυτά που θα πληρώσουν στα τέλη του 2021).

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, αποφασίστηκε να μην αλλάξει τίποτα προς το παρόν γιατί στο υπουργείο Οικονομικών δεν μπορούν να αγνοήσουν τα έσοδα του κράτους από τη συγκεκριμένη φορολογία, τα οποία δεν πρέπει με τίποτα να κινδυνέψουν. Κάθε χρόνο το κράτος εισπράττει 1.150 δισ. ευρώ από τα τέλη και αυτό το ποσό θα πρέπει να συνεχίσει να εισπράττει ακόμη κι αν αύριο όλα τα αυτοκίνητα γίνουν ξαφνικά οικολογικά και εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους. Την ίδια ώρα όμως η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, υπόσχονται να φέρουν ένα πιο ευέλικτο σύστημα ώστε οι επιβαρύνσεις να είναι πιο δίκαιες και αναλογικές και να μην αναγκάζονται χιλιάδες ιδιοκτήτες να καταθέτουν τις πινακίδες για να γλιτώσουν τις μεγάλες επιβαρύνσεις.

Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά, καθώς σύμφωνα με «Το Βήμα», στη χώρα μας βρίσκονται σε κυκλοφορία 6.650.000 οχήματα και σε ακινησία περίπου 500.000 , ενώ περίπου 600.000 ιδιοκτήτες οχημάτων συνεχίζουν να κυκλοφορούν χωρίς να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.

Τα δύο βασικά σενάρια που έχουν συζητηθεί στο υπουργείο Οικονομικών είναι δύο, γράφει η εφημερίδα. Το πρώτο έχει να κάνει με την επιβάρυνση αυτοκινήτων ανάλογα με την πραγματική (τωρινή) αξία τους και φυσικά τους ρύπους που εκπέμπουν. Το δεύτερο σενάριο αφορά συνδυασμό κυβικών με εκπομπές ρύπων και ηλικία.

Αυτό αν συμβεί θα οδηγήσει σε μια καλύτερη κατανομή των επιβαρύνσεων, γιατί δεν μπορεί ένα ΙΧ με σημερινή αξία, πχ . 3000 ευρώ να επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας περίπου στο 1/3 της τιμής που θα μπορούσε να πουληθεί σήμερα. Αυτός είναι και ο λόγος που χιλιάδες ιδιοκτήτες καταθέτουν πινακίδες στην εφορία, με τεράστιες απώλειες για τα έσοδα. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί στην εφημερίδα , οι απώλειες για το κράτος από ένα ΙΧ που βρίσκεται σε ακινησία είναι πολλαπλάσιες από αυτές των τελών κυκλοφορίας. Και αυτό διότι το ΙΧ όταν κυκλοφορήσει θα καταναλώσει πχ καύσιμα, θα περάσει από διόδια, θα ασφαλιστεί κλπ...

Οικονομία

Χρηματιστήριο Αθηνών: Ένατη σερί ανοδική συνεδρίαση - Έκλεισε στις 905 μονάδες

Χρηματιστήριο

Συνεχίστηκε σήμερα το ανοδικό σερί στο Χρηματιστήριο, το οποίο συμπλήρωσε 9 διαδοχικές κερδοφόρες συνεδριάσεις.

Ο Γενικός Δείκτης Τιμών έκλεισε με κέρδη 0,36% στις 905,31 μονάδες. Ο τζίρος ανήλθε στα 113,3 εκατ. ευρώ και ο όγκος στα 57,1 εκατ. τεμάχια.

Ο δείκτης υψηλής κεφαλαιοποίησης έκλεισε στο +0,46% και στις 2.194,09 μονάδες, ενώ στο -1,16% και στις 1.281,46 μονάδες ολοκλήρωσε τις συναλλαγές ο δείκτης μεσαίας κεφαλαιοποίησης.

Ο τραπεζικός δείκτης έκλεισε με πτώση 0,74% στις 597,72 μονάδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ESM: H Ελλάδα μπορεί να διαχειριστεί άνετα το χρέος τα επόμενα χρόνια

Ψηφιακές υπηρεσίες ΑΑΔΕ: 1,8 εκατομμύριο λιγότερες επισκέψεις το 2020

Υπουργείο Οικονομικών: Κατέθεσε συμπληρωματικό προϋπολογισμό