Οικονομία

Μπλοκάρουν αποδείξεις και ιατρικές δαπάνες για το αφορολόγητο οι δανειστές

αποδειξεις

Ούτε για το κτίσιμο του αφορολογήτου δεν επιτρέπουν οι θεσμοί να μετρούν οι αποδείξειςπου συλλέγουν οι πολίτες από γιατρούς και φαρμακεία.

Οι δανειστές αφενός απαίτησαν και πέτυχαν να καταργηθεί η έκπτωση φόρου 10% που ίσχυε για όσους συγκεντρώνουν αποδείξεις από ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, αφετέρου προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα, ήτοι δεν άφησαν οι αποδείξεις αυτές να μετρούν για το κτίσιμο του αφορολογήτου.
Εδώ πρόκειται για ένα σφάλμα που είναι βέβαιο ότι θα στοιχίσει στα δημόσια έσοδα καθώς ο φορολογούμενος που επισκέπτεται τον ιατρό δεν θα έχει πλέον κανένα κίνητρο να ζητάει απόδειξη παρά το γεγονός ότι με πρόσφατη υπουργική απόφαση επιβάλλεται οι γιατροί να διαθέτουν μηχανάκια POS για να πληρώνονται μέσω της ηλεκτρονικής οδού.

Το υπουργείο Οικονομικών προτίθεται να θέσει το θέμα στους δανειστές προκειμένου να ισχύουν οι εν λόγω αποδείξεις τουλάχιστον για το κτίσιμο του αφορολογήτου.

Να σημειωθεί πως για τις φετινές δηλώσεις (που αφορούν στα εισοδήματα του 2016) η μείωση του φόρου για δαπάνες ιατρικής ,νοσοκομειακής και φαρμακευτικής περίθαλψης ισχύει, όχι μόνο για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, αλλά για όλους τους φορολογούμενους ανεξαρτήτως της κατηγορίας εισοδήματος που αποκτούν.

Στα έξοδα ιατρικής και νοσοκομειακής περίθαλψης περιλαμβάνονται:

-Οι αμοιβές που καταβάλλονται σε γιατρούς και ιατρικά κέντρα όλων των ειδικοτήτων για ιατρικές επισκέψεις, εξετάσεις και θεραπείες.
-Τα έξοδα νοσηλείας που καταβάλλονται σε νοσηλευτικά ιδρύματα, ιδιωτικές κλινικές και οι δαπάνες που καταβάλλονται για τη διαρκή κάλυψη ιατρικών αναγκών, όπως π.χ. συνδρομές σε επιχειρήσεις που παρέχουν διαρκή ιατρική κάλυψη.
-Έξοδα για ιατρική και φαρμακευτική περίθαλψη γενικά.
-Αμοιβές που καταβάλλονται σε νοσηλευτές για την παροχή υπηρεσιών σε ασθενή κατά τη νοσηλεία του σε νοσοκομείο ή κατ’ οίκον.
-Η δαπάνη για την αντικατάσταση μελών σώματος με τεχνητά μέλη και η δαπάνη αγοράς και τοποθέτησης οργάνων, όπως ακουστικά βαρηκοΐας, γυαλιά οράσεως, βηματοδότες κ.λπ.
-Έξοδα νοσοκομειακής περίθαλψης καθώς και δαπάνες για δίδακτρα ή τροφεία σε ειδικές για την πάθησή τους σχολές, ιδρύματα ή οργανισμούς τέκνων με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 40%, εφόσον το ετήσιο εισόδημα των τέκνων αυτών δεν υπερβαίνει το ποσό των 6.000 ευρώ.
-Ποσό ίσο με το 50% της δαπάνης που καταβάλλεται σε επιχειρήσεις περίθαλψης ηλικιωμένων.

cnn.gr

Οικονομία

Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκε ο τζίρος - Πού ξόδεψαν περισσότερα χρήματα οι καταναλωτές

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

Τα ανέλπιστα καλά νέα από τον τουρισμό και η τόνωση της κατανάλωσης φαίνεται ότι έδωσε «φτερά» στην οργανωμένη λιανική τροφίμων και ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων με την εικόνα των πωλήσεων να παραμένει ιδιαιτέρως θετική κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, την περίοδο του καλοκαιριού το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσίασε θετική τάση της τάξης του +5,7%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσίασαν ελαφρώς πιο συγκρατημένη τάση, στο +5,2%.

Περισσότερα τρόφιμα και ποτά, λιγότερα καθαριστικά

Όσον αφορά στις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων,  τα τρόφιμα και ποτά αναπτύχθηκαν με +6,2%, ενώ  οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης στο +5,1%.

Στον αντόποδα, οι κατηγορίες που σχετίζονται με την φροντίδα του νοικοκυριού σημείωσαν αρκετά πιο συγκρατημένη τάση, οριακά θετική στο +0,6%, γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στον εξορθολογισμό, που έγινε στην συχνότητα και την ένταση της χρήσης των προϊόντων καθαρισμού.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά στην φροντίδα περιποίησης του νοικοκυριού, οι Έλληνες καταναλωτές περιόρισαν την δαπάνη τους για τα καθαριστικά σπιτιού, τα οποία έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -12,7%.

Σαρώνει η κατηγορία Bazaar

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) συνέχισε να εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση, στο +15,9%, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν επίσης θετική τάση στο +4,7%.

Υψηλά το αλκοόλ

Αναλύοντας την πορεία των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, αξίζει να αναφέρουμε ότι το καλοκαίρι του 2021 εξακολούθησαν ορισμένες κατηγορίες αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά αναφέρονται η βότκα με 24,1% και το ρούμι με 27,5), σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Προτεραιότητα η ομορφιά

Στον τομέα της προσωπικής υγιεινής οι κατηγορίες των καλλυντικών, των αποτριχωτικών, καθώς και των αντιηλιακών είναι αυτές που παρουσίασαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης και ειδικά για τις δύο τελευταίες σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι υψηλότερες θερμοκρασίες και πιθανότατα η νωρίτερη, σε σχέση με πέρυσι, επίσκεψή των καταναλωτών στις παραλίες. Στον αντίποδα, και για ευνόητους λόγους, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συρρίκνωση του τζίρου για την κατηγορία των αντισηπτικών χεριών, κατά -38,4%.

Οι τουρίστες έκαναν τη διαφορά

Στο επίπεδο των επιμέρους γεωγραφικών περιοχών, όπως είναι και αναμενόμενο, οι πιο θετικές τάσεις σημειώθηκαν σε περιοχές εκτός των αστικών κέντρων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, και πιο συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας/Θράκης (+11,4%), καθώς και της Κρήτης (+11,3%), ενώ το ποσοστό ανάπτυξης για την Πελοπόννησο έφτασε το +7,7%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αλλάζει ο «χάρτης» των ελληνικών εξαγωγών

Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα: Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα για αιτήσεις - Πότε λήγει η προθεσμία

Τουρισμός - ΤτΕ: Εκτοξεύτηκαν τα έσοδα τον Ιούλιο – Ανήλθαν στα 2,275 δισ.

ESPA BANNER