Οικονομία

Μνήμες από το 2003 και τον αντίκτυπο του SARS ξυπνούν στις αγορές

Αγορές - SARS

Σε τροχιά πτώσης βρίσκονται σήμερα οι μετοχές διεθνώς, χάνοντας τα κέρδη της χθεσινής συνεδρίασης, καθώς εντείνονται οι φόβοι για εξάπλωση του μυστηριώδους νέου κοροναϊού, από τον οποίο έχουν ήδη χάσει τη ζωή τους έξι άνθρωποι στην Κίνα.

Οι ρευστοποιήσεις στα χρηματιστήρια της Ευρώπης είναι σχετικά συγκρατημένες, με τις αγορές να περιμένουν πιο αναλυτική ενημέρωση από τις αρχές. Ωστόσο αρκετοί αναζητούν παράλληλα καταφύγιο σε ομόλογα και γιεν με τους αναλυτές να επισημαίνουν ότι η κατάσταση ξυπνά μνήμες από την περίοδο 2002-2003 και τον αντίκτυπο του ιού SARS

O πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 καταγράφει πτώση 0,7% στις 13:45 ώρα Ελλάδος. Στο Λονδίνο ο FTSE 100 υποχωρεί 1,2%, στο Παρίσι ο CAC 40 έχει απώλειες 0,9% και στο Μιλάνο ο FTSE MIB είναι στο -1,3%. Οι γερμανικές μετοχές αντιστέκονται περισσότερο και ο DAX υποχωρεί μόλις 0,3%. Το ταμπλό έχει κοκκινήσει και στην Αθήνα με τον Γενικό Δείκτη να παρουσιάζει πτώση 0,92% στις 931,53 μονάδες και την αξία των συναλλαγών να έχει ήδη ανέβει κοντά στα 69 εκατ. ευρώ. 

Νωρίτερα στην Ασία το κλίμα ήταν ακόμη πιο βαρύ. Στο Χονγκ Κονγκ ο Hang Seng έκανε βουτιά 2,8%, ενώ στη Σανγκάη τα blu chips υποχώρησαν 1,7% με τις αεροπορικές να δέχονται τις ισχυρότερες πιέσεις. Στο -0,9% έκλεισε και ο Nikkei στο Τόκιο. 

Την ίδια ώρα στην αγορά κρατικού χρέους η απόδοση του γερμανικού δεκαετούς υποχωρεί στα χαμηλά μίας εβδομάδας του -0,23%. Η απόδοση του αντίστοιχου ελληνικού ομολόγου καταγράφει πτώση δύο μονάδων βάσης στο 1,4%. 

Οικονομία

Μειώθηκαν τον Ιανουάριο οι πωλήσεις αυτοκινήτων

Αυτοκίνητα

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν τον Ιανουάριο εξαιτίας της υποτονικής οικονομίας παγκοσμίως, των υψηλότερων φόρων αυτοκινήτου σε κάποιες χώρες της ΕΕ και της αβεβαιότητας για την αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ, ανέφερε η ευρωπαϊκή ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων (ACEA).

Τον Ιανουάριο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν 7,4% στα 1,135 εκατ. οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στη Βρετανία και στις χώρες της ζώνης ελεύθερων συναλλαγών στην Ευρώπη (EFTA), σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν 13,4% στη Γαλλία, 7,3% στη Γερμανία και 7,6% στην Ισπανία. Στη Σουηδία, ένας υψηλότερος φόρος στα αυτοκίνητα, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ το 2020, οδήγησε τις πωλήσεις χαμηλότερα κατά 18% τον Ιανουάριο, στην μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των χωρών της ΕΕ.

Οι πωλήσεις της Volkswagen μειώθηκαν 0,4% τον Ιανουάριο, ενώ οι Renault και PSA Group σημείωσαν πτώση 16,3% και 12,9% αντιστοίχως.

Η BMW ήταν μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που ανακοίνωσαν αύξηση στις ευρωπαϊκές πωλήσεις τον προηγούμενο μήνα, και αυξήθηκαν 5,2%, ενώ η ζήτηση για την ανταγωνιστική Daimler υποχώρησε 10,4%.