Κρήτη

Ηράκλειο

Μαμουλάκης: Σειρά ερωτημάτων για το μέλλον του αεροδρομίου "Νίκος Καζαντζάκης"

Χάρης Μαμουλάκης

Μια σειρά από καίρια ερωτήματα που προκύπτουν από τις εν κρυπτώ κινήσεις της Κυβέρνησης σχετικά με το μέλλον της έκτασης του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», θέτει με Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης με τη συνυπογραφή του Τομεάρχη Νίκου Παππά.

 «Η Κυβέρνηση της ΝΔ εξακολουθεί να διατηρεί ένα πέπλο μυστηρίου γύρω από τις προθέσεις της σχετικά με την αξιοποίηση της έκτασης του αεροδρομίου Ηρακλείου Νίκος Καζαντζάκης» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Το αεροδρόμιο Ηρακλείου δεν πρέπει επ’ ουδενί να γίνει το ‘’Ελληνικό της Κρήτης’’. Και για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, απαιτείται διαφάνεια, ταχύτητα και συνεργασία, στοιχεία που απουσιάζουν από την πολιτική της ΝΔ, την ώρα μάλιστα που τα ερωτηματικά που προκύπτουν από τις κινήσεις της Κυβέρνησης, πληθαίνουν. Με ποιο τρόπο εκπληρώθηκε το «…πρώτο ορόσημο…» που αφορά την εκταμίευση της πρώτης δόσης του δανείου της Κυβέρνησης για την συμμετοχή της στο έργο του αεροδρομίου Καστελίου, όπως είπε ο αρμόδιος Υπουργός στη Βουλή απαντώντας σε σχετική Ερώτησή μου; Πραγματοποιήθηκε η εκταμίευση της δόσης του δανείου της ΕΤΕπ και αν ναι, πότε; Πότε συγκροτήθηκε η κοινή επιτροπή των Υπουργείων Άμυνας και Υποδομών για την διασαφήνιση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης; Πότε αναμένεται να ολοκληρώσει τις εργασίες της; Γιατί δεν εκλήθη ο Δήμος Ηρακλείου ως ιδιοκτήτης του 1/3 περίπου της έκτασης, στην συγκεκριμένη επιτροπή;».

Υπενθυμίζεται ότι στις 23/01/ 2020 ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών υπέγραψε με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων τη δανειακή σύμβαση για τη συγχρηματοδότηση από τη μεριά της ΕΤΕπ, της κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης ύψους 180.000.000 ευρώ στη τοποθεσία Καστελίου.

Στην Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, γίνεται ειδική αναφορά στο ότι σύμφωνα με την EΤΕπ, η ελληνική κυβέρνηση όφειλε εντός 11 μηνών από την έναρξη της σύμβασης παραχώρησης για το αεροδρόμιο Καστελίου, μέσα από μια δικές της ενέργειες, να παρέχει μια ένδειξη (reference) της δέσμευσης της να καταστρώσει ένα σχέδιο για την ανάπλαση της έκτασης του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης». Ταυτόχρονα, ως δεύτερο ορόσημο, 24 μήνες μετά την έναρξη της σύμβασης παραχώρησης, η κυβέρνηση όφειλε να έχει διασαφηνίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εν λόγω έκτασης και να έχει κατοχυρώσει τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα των κατόχων της γης.

Με δεδομένο ότι η εξασφάλιση της χρηματοδότησης αυτού του τόσο σημαντικού έργου για την ανάπτυξη της Κρήτης τίθεται εν αμφιβόλω ο Χάρης Μαμουλάκης ζητάει διευκρινίσεις από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, ενώ ταυτόχρονα τον καλεί να καταθέσει στη Βουλή την απόφαση συγκρότησης της κοινής Επιτροπής των Υπουργείων Υποδομών & Μεταφορών και Άμυνας που θα διευκρινίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, καθώς επίσης και την σύμβαση για την χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων του αεροδρομίου Καστελίου. Μια σύμβαση που εδώ και δυο χρόνια, παρά τις επανειλημμένες Ερωτήσεις του Χάρη Μαμουλάκη αρνείται να αποκαλύψει, προκαλώντας εύλογες ανησυχίες για το περιεχόμενό της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δήμος Ηρακλείου: Αντιδράσεις για την ΑΕ και τους παχυλούς μισθούς των στελεχών της

Ηράκλειο: Προσοχή, πέφτουν τσουχτερά πρόστιμα για τα οικόπεδα με ξερόχορτα

Κρήτη: Μήνυμα από το 112 στους πολίτες για τον υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς (φώτο)

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER