Κόσμος

Κορωνοϊός: Νέο εμβόλιο ειδικό για τη μετάλλαξη Δέλτα ετοιμάζουν επιστήμονες της Οξφόρδης

εμβολιο

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης -οι ίδιοι που βρίσκονται πίσω από το εμβόλιο Covid-19 της AstraZeneca- άρχισαν να αναπτύσσουν ένα νέο εμβόλιο ειδικά κατά του στελέχους Δέλτα του κορωνοϊού. Η εργασία τους βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο και το εμβόλιο ουσιαστικά θα αποτελεί μια τροποποίηση του αρχικού εμβολίου που είχαν δημιουργήσει.

Μια πηγή σχετική με θέμα δήλωσε στη βρετανική «Ιντιπέντεντ» ότι η ανάπτυξη μιας νέας εκδοχής του εμβολίου γίνεται εν μέσω αύξησης των κρουσμάτων κορονοϊού και των θανάτων στη Βρετανία, «προκειμένου να υπάρχει κάτι στο ράφι έτοιμο για μαζική παραγωγή, αν χρειαστεί». Δεν διευκρινίστηκε σε πόσο χρόνο θα είναι έτοιμο το εμβόλιο.

Δεν είναι επίσης σαφές αν το νέο εμβόλιο έχει να κάνει και με την εμφάνιση στη χώρα της νέας παραλλαγής Δέλτα+ (Delta Plus) που σταδιακά κερδίζει έδαφος και η οποία φαίνεται να είναι κάπως πιο μεταδοτική (κατά 10% έως 15% σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις) από την «κανονική» Δέλτα. Στις αρχές Οκτωβρίου σχεδόν το 10% των νέων κρουσμάτων στην Αγγλία οφείλονταν στη Δέλτα+.

Ο Έλληνας καθηγητής βιολογίας Άρης Κατζουράκης του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης ανέφερε ότι αν η εκτίμηση περί μεγαλύτερης κατά 10-15% μεταδοτικότητας επιβεβαιωθεί, τότε η Δέλτα+ (γνωστή και ως μετάλλαξη ΑΥ.4.2) «θα επικρατήσει τελικά».

Εν όψει και των ολοένα αυξανόμενων αναγκών διεθνώς για τη διενέργεια τρίτης ενισχυτικής δόσης, οι ερευνητές της Οξφόρδης εκτίμησαν ότι δεν θα είναι δύσκολο να κάνουν τις αναγκαίες τροποποιήσεις, ώστε το νέο εμβόλιο να εστιάσει στο στέλεχος Δέλτα. Η εταιρεία Pfizer έχει ήδη ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να αναπτύξει ένα εμβόλιο που θα στοχεύει στη Δέλτα, ενώ και η Moderna έχει δηλώσει ότι θα μπορούσε εύκολα να αναπροσαρμόσει το δικό της εμβόλιο, προκειμένου να καλύψει νέες παραλλαγές του κορωνοϊού.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Κορωνοϊός: Χωρίς εμβόλιο οι άνθρωποι θα μολύνονται ξανά από τον κορωνοϊό κάθε 16 μήνες

Λουμπούνης - Κορωνοϊός: Τρεις στους τέσσερις Κρητικούς είναι θωρακισμένοι

Ιδρυμα Γκέιτς: Θα χρηματοδοτήσει την πρόσβαση των φτωχών χωρών

Κόσμος

Ιπτάμενα ταξί στους Ολυμπιακούς Αγώνες στη Γαλλία

ιπτάμενα ταξί

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024 θα γίνουν στο Παρίσι και η γαλλική κυβέρνηση αναζητά τρόπους ώστε να περιοριστεί το αναμενόμενο κυκλοφοριακό κομφούζιο που θα υπάρχει στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας. Το Παρίσι όπως οι περισσότερες μεγαλουπόλεις αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την κίνηση στους δρόμους και δεδομένης της παρουσίας εκατομμυρίων επισκεπτών στην πόλη τις ημέρες των αγώνων θεωρείται βέβαιο ότι θα δημιουργηθούν συνθήκες ασφυξίας στο οδικό δίκτυο της γαλλικής πρωτεύουσας.

Η γαλλική κυβέρνηση και οι Αρχές του Παρισιού αναζητούν τρόπους ανακούφισης της κυκλοφοριακής συμφόρησης και σκέφτονται σοβαρά τη χρήση ιπτάμενων ταξί για τη μετακίνηση τουριστών και κατοίκων στην πόλη στη διάρκεια των αγώνων. Τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνιση τους πολλά πρωτότυπα οχήματα μεταφοράς επιβατών τα περισσότερα εκ των οποίων είναι της κατηγορίας eVTOL.

Πρόκειται για αυτόνομα ή επανδρωμένα με πιλότο ηλεκτροκίνητα οχήματα κάθετης απογείωσης/προσγείωσης ιδανικά για χρήση σε αστικά περιβάλλοντα. Κατά μέσο όρο τα οχήματα αυτά μπορούν να μεταφέρουν 4-5 επιβάτες ενώ τα νέα μοντέλα που παρουσιάζονται έχουν μεγάλη αυτονομία και μπορούν να πραγματοποιήσουν πτήσεις σε αποστάσεις μερικών εκατοντάδων χιλιομέτρων. Αυτό στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει ότι μπορεί κάποιος που θέλει να παρακολουθήσει τους αγώνες στο Παρίσι να επιλέξει να μείνει σε κάποιο προάστιο της πόλης και να μετακινείται στο κέντρο της ή όπου αλλού θέλει με ιπτάμενα ταξί εύκολα και γρήγορα.

Για τον σκοπό αυτό θα οργανωθούν δοκιμές στο αεροδρόμιο Pontoise που βρίσκεται στην περιοχή Cormeilles-en-Vexin, ένα προάστιο του Παρισιού σε απόσταση 63 χλμ. από τη γαλλική πρωτεύουσα. «Το Pontoise είναι ιδανικό για να αποτελέσει την πλατφόρμα των δοκιμών για ένα νέο τρόπο εναέριας μετακίνησης. Οι δοκιμές αυτές θα αφορούν μια ευρύτερη προοπτική χρήσης καινοτόμων και φιλικών στο περιβάλλον εναέριων μέσων μεταφοράς και μάλιστα σε χαμηλά ύψη κάτω των 300 μέτρων από την επιφάνεια του εδάφους που αποτελεί μια επιλογή πτήσεων που δεν έχει διερευνηθεί μέχρι σήμερα» αναφέρει ο Ογκάστιν ντε Ρομανέτ, διευθύνων σύμβουλος της Aéroports de Paris, του οργανισμού που διαχειρίζεται τα τρία μεγάλα διεθνή αεροδρόμια του Παρισιού.

Όπως έγινε γνωστό στις δοκιμές που θα γίνουν θα λάβουν μέρος περίπου 30 εταιρείες που κατασκευάζουν ιπτάμενα οχήματα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ταξί στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Αν το σχέδιο τελικά προχωρήσει θα πρέπει να δημιουργηθούν στο Παρίσι και οι απαραίτητες υποδομές όπως οι σταθμοί επιβίβασης/αποβίβασης επιβατών, τα αποκαλούμενα vertiports. Αυτό φυσικά δεν έχει νόημα να γίνει για χρήση μιας και μόνο φοράς άρα αν αποφασισθεί η χρήση των ιπτάμενων ταξί στο Παρίσι στους Ολυμπιακούς Αγώνες η πρωτεύουσα της Γαλλίας θα γίνει η πρώτη στην Ευρώπη που θα παρέχει στους κατοίκους και τους επισκέπτες της αυτή την υπηρεσία.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Ηράκλειο - τροχαίο: Σοβαρά τραυματίστηκε ο 20χρονος οδηγός

Ηράκλειο - κορωνοϊός: Συρροή κρουσμάτων μετά την όπερα

Κρήτη - κορωνοϊός: "Καμπάνες" σε πελάτες που δεν φορούσαν μάσκα

ESPA BANNER