Βρέθηκε η αιτία που τα παιδιά απεχθάνονται το κουνουπίδι και το μπρόκολο

μπροκολο κουνουπιδι

Πολλοί γονείς δυσκολεύονται για να βάλουν στη διατροφή των παιδιών τα λαχανικά και ακόμη περισσότεροι να ενσωματώσουν στα λαχανικά που θα τρώνε τα παιδιά τους το κουνουπίδι και το μπρόκολο. Πολλοί πιστεύουν ότι η μυρωδιά των δύο λαχανικών ειδικά όταν μαγειρεύονται σε κατσαρόλα είναι απωθητική για τα παιδιά. Ερευνητές του Επιστημονικού και Βιομηχανικού Ερευνητικού Ινστιτούτου της Κοινοπολιτείας στην Αυστραλία (CSIRO) ίσως εντόπισαν την πραγματική αιτία της άρνησης πολλών παιδιών να καταναλώσουν κουνουπίδια και μπρόκολα.

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Journal of Agricultural and Food Chemistry» οι ερευνητές αναφέρουν ότι το μυστικό βρίσκεται στο μικροβίωμα του στόματος των παιδιών. Σύμφωνα με τους ερευνητές ορισμένα ένζυμα που παράγουν τα συγκεκριμένα λαχανικά αλληλεπιδρούν με βακτήρια που υπάρχουν στο στόμα των παιδιών δημιουργώντας άσχημες οσμές και γενικά δημιουργώντας τους μια δυσάρεστη αίσθηση. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι στους ενηλίκους η αλληλεπίδραση αυτή δεν προκαλεί το ίδιο δυσάρεστη αίσθηση για αυτό και τρώνε κουνουπίδι και μπρόκολο πιο εύκολα. Αυτό συμβαίνει επειδή τα επίπεδα των επίμαχων ενζύμων διαφέρουν ανάμεσα στα παιδιά και τους ενήλικες.

«Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι τα παιδιά έχουν μεγαλύτερη προτίμηση στις πιο γλυκές γεύσεις και δεν αποδέχονται εύκολα τις πιο πικρές σε σχέση με τους ενηλίκους. Ορισμένα βακτήρια που βρίσκονται με φυσικό τρόπο  στο σάλιο του ανθρώπου αυξάνουν την παραγωγή θειικών πτητικών ενώσεων που επηρεάζουν τη γεύση και ειδικότερα ενώσεων που επηρεάζουν την κατανάλωση των λαχανικών της οικογένειας στην οποία ανήκουν το μπρόκολο και το κουνουπίδι» αναφέρει ο Ντάμιαν Φράνκ, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.

Τι φοβάται ο κορωνοϊός; Η πρόεδρος της Ένωσης Πνευμονολόγων Ελλάδας δίνει την απάντηση

Υπέρταση: Το υπερτρόφιμο που ρίχνει την πίεση

Έρευνα - γαλακτοκομικά: Δεν αυξάνουν αλλά μειώνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Το ηλιακό σύστημα γεννήθηκε με το μεγάλο χάσμα που το χωρίζει στην μέση

ηλιακο συστημα

Είναι γνωστό ότι το ηλιακό μας σύστημα χωρίζεται σε δύο ζώνες, την εσωτερική στην οποία υπάρχουν οι τέσσερις βραχώδεις πλανήτες που βρίσκονται πιο κοντά στον Ήλιο (Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης) και η εξωτερική που βρίσκονται οι γίγαντες αερίου (Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας). Ανάμεσα τους υπάρχει ένα μεγάλο διαστημικό κενό, ένα χάσμα όπως το ονομάζουν οι επιστήμονες, με έκταση 550 εκατ. χλμ.

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Science Advances» ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) υποστηρίζουν ότι το χάσμα αυτό δεν δημιουργήθηκε στην πορεία της εξέλιξης του ηλιακού μας συστήματος αλλά ότι το ηλιακό μας σύστημα γεννήθηκε με αυτό το κενό στη μέση να χωρίζει τους πλανήτες που σχηματίζονταν σε αυτό. Οι ερευνητές κατέληξαν στα ευρήματα τους κυρίως από την ανάλυση πανάρχαιων μετεωριτών που έχουν πέσει στη Γη. Όπως αναφέρουν το ηλιακό σύστημα γεννήθηκε με αυτή την «τρύπα» η οποία αρχικά ήταν μικρή αλλά όσο αναπτυσσόταν το ηλιακό σύστημα μεγάλων παράλληλα και αυτή.

Εκτιμούν ότι το κενό αυτό κρατούσε εγκλωβισμένη την ύλη που υπήρχε στις δύο πλευρές του ώστε να μην υπάρχει αλληλεπίδραση ανάμεσα στην ύλη των δύο πλευρών. Ίσως για αυτό στη μια πλευρά του κενού υπάρχουν μόνο βραχώδεις πλανήτες και στην άλλη μόνο πλανήτες αερίου.Ο Πλούτωνας αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση, είναι ένας απομακρυσμένος παγωμένος βράχος που δεν σχηματίστηκε με τις ίδιες διαδικασίες όπως οι υπόλοιποι πλανήτες. Μετά τον εντοπισμό του οι επιστήμονες έκριναν ότι έπρεπε να θεωρηθεί πλανήτης αλλά πριν από μερικά χρόνια άλλαξαν γνώμη και τον… υποβάθμισαν.

Δεν έχει επιτευχθεί ακόμη η συλλογή κάποιων στοιχείων που να εξηγούν την ύπαρξη του χάσματος αλλά μια ιδέα που έχει πέσει στο τραπέζι είναι ότι όπως και για πολλά άλλα χαρακτηριστικά του ηλιακού μας συστήματος και έτσι και για αυτό υπεύθυνος είναι ο μεγαλύτερος πλανήτης σε αυτό, ο Δίας. Καθώς εξελισσόταν ο σχηματισμός του Δία οι τρομερές βαρυτικές του δυνάμεις υποχρέωσαν μεγάλες ποσότητες αερίων και σκόνης από τον κοσμικό δίσκο που υπήρχε γύρω από τον Ήλιο να κινηθούν προς την πλευρά του πλανήτη με την ύλη που δεν κατάφερε να «συλλάβει» η βαρυτική έλξη του Δία να παραμένει στη θέση της και να δημιουργηθεί έτσι αυτό το κενό.

Γη: Νέες θεωρίες για τον πυρήνα της