ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Βρέθηκε η αιτία που τα παιδιά απεχθάνονται το κουνουπίδι και το μπρόκολο

Image
μπροκολο κουνουπιδι
 clock 22:10 | 23/09/2021
writer icon newsroom ekriti.gr

Πολλοί γονείς δυσκολεύονται για να βάλουν στη διατροφή των παιδιών τα λαχανικά και ακόμη περισσότεροι να ενσωματώσουν στα λαχανικά που θα τρώνε τα παιδιά τους το κουνουπίδι και το μπρόκολο. Πολλοί πιστεύουν ότι η μυρωδιά των δύο λαχανικών ειδικά όταν μαγειρεύονται σε κατσαρόλα είναι απωθητική για τα παιδιά. Ερευνητές του Επιστημονικού και Βιομηχανικού Ερευνητικού Ινστιτούτου της Κοινοπολιτείας στην Αυστραλία (CSIRO) ίσως εντόπισαν την πραγματική αιτία της άρνησης πολλών παιδιών να καταναλώσουν κουνουπίδια και μπρόκολα.

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Journal of Agricultural and Food Chemistry» οι ερευνητές αναφέρουν ότι το μυστικό βρίσκεται στο μικροβίωμα του στόματος των παιδιών. Σύμφωνα με τους ερευνητές ορισμένα ένζυμα που παράγουν τα συγκεκριμένα λαχανικά αλληλεπιδρούν με βακτήρια που υπάρχουν στο στόμα των παιδιών δημιουργώντας άσχημες οσμές και γενικά δημιουργώντας τους μια δυσάρεστη αίσθηση. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι στους ενηλίκους η αλληλεπίδραση αυτή δεν προκαλεί το ίδιο δυσάρεστη αίσθηση για αυτό και τρώνε κουνουπίδι και μπρόκολο πιο εύκολα. Αυτό συμβαίνει επειδή τα επίπεδα των επίμαχων ενζύμων διαφέρουν ανάμεσα στα παιδιά και τους ενήλικες.

«Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι τα παιδιά έχουν μεγαλύτερη προτίμηση στις πιο γλυκές γεύσεις και δεν αποδέχονται εύκολα τις πιο πικρές σε σχέση με τους ενηλίκους. Ορισμένα βακτήρια που βρίσκονται με φυσικό τρόπο  στο σάλιο του ανθρώπου αυξάνουν την παραγωγή θειικών πτητικών ενώσεων που επηρεάζουν τη γεύση και ειδικότερα ενώσεων που επηρεάζουν την κατανάλωση των λαχανικών της οικογένειας στην οποία ανήκουν το μπρόκολο και το κουνουπίδι» αναφέρει ο Ντάμιαν Φράνκ, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.

Τι φοβάται ο κορωνοϊός; Η πρόεδρος της Ένωσης Πνευμονολόγων Ελλάδας δίνει την απάντηση