ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Image
ορυχειο
 clock 12:09 | 19/07/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Nature Communications» ερευνητική ομάδα παρουσιάζει τα αποτελέσματα της ανάλυσης που πραγματοποίησε στο νερό που εντοπίστηκε στα βάθη ενός ορυχείου στη Νότιο Αφρική.

Σύμφωνα με τους ερευνητές το νερό αυτό έχει ηλικία 1,2 δισ. ετών και είναι από τα αρχαιότερα δείγματα νερού που έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα. Τα πιο σημαντικά ευρήματα της έρευνας όμως δεν έχουν να κάνουν με τη χρονολόγηση όσο με τις χημικές αλληλεπιδράσεις του πανάρχαιου νερού με τα πετρώματα με τα οποία ήρθε σε επαφή. Τα στοιχεία αυτά αναμένεται να φωτίσουν γεωλογικές διεργασίες όπως τη παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας στον εξωτερικό φλοιό της Γης.

«Το σημείο που βρίσκεται το νερό αποτελεί ένα πραγματικό κουτί της Πανδώρας όσον αφορά την παραγωγή ενέργειας από υδρογόνο και ήλιο» αναφέρει ο Όλιβερ Γουόρ, ερευνητής του τμήματος Επιστημών της Γης στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο στον Καναδά που είναι ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας. Αυτό το πανάρχαιο υπόγειο νερό διαθέτει υψηλές συγκεντρώσεις στοιχείων που αποτελούν προϊόν ραδιενεργής δραστηριότητας κάτι που σύμφωνα με τους ειδικούς σημαίνει ότι αποθέματα αρχαίου υπόγειου νερού μπορεί να αποτελέσει μελλοντικά μια πηγή παραγωγής ενέργειας.

Το ορυχείο Moab Khotsong είναι ένα ορυχείο χρυσού και ουρανίου με βάθος τριών χλμ. και το νερό που βρέθηκε εκεί ακολουθεί ηλικιακά το νερό που βρέθηκε από ερευνητική αποστολή το 2013 με επικεφαλής και πάλι τον Γουόρ στο ορυχείο Kidd Creek Mine στο Οντάριο του Καναδά. Το νερό στο ορυχείο αυτό χρονολογήθηκε στα 1,8 δισ. έτη. Όπως αναφέρουν οι ερευνητές η ανακάλυψη τόσο αρχαίου νερού στο ορυχείο Καναδά θεωρήθηκε μοναδική αλλά η νέα ανακάλυψη παρόμοιας ηλικίας νερού σε εντελώς διαφορετικό σημείο του πλανήτη τόσο από θέμα απόστασης όσο και γεωλογικά δημιουργεί νέα δεδομένα και δείχνει ότι πιθανότατα τέτοιας ηλικίας αλλά συστατικών νερό υπάρχει διάσπαρτο σε όλο τον κόσμο.

Ίσως η ανακάλυψη και μελέτη αυτών των πανάρχαιων νερών φωτίσει και την καταγωγή του νερού της Γης για την οποία η επιστημονική κοινότητα δεν έχει ακόμη βρει πειστικά στοιχεία που να αποδεικνύουν αν πρόκειται για προϊόν γεωλογικής διεργασίας του πλανήτη μας ή αν έφτασε εδώ μέσω των αστεροειδών και κομητών που βομβάρδιζαν τη Γη στο πρώιμο στάδιο της ύπαρξης της. Διχογνωμία που υπάρχει και για την εμφάνιση της ζωής με κάποιους να στηρίζουν το σενάριο της δημιουργίας της ζωής εντός του πλανήτη μας και κάποιους να στηρίζουν τη θεωρία της έλευσης των δομικών της υλικών από το Διάστημα μέσω των διαστημικών βράχων που έπεφταν εδώ.

Σπάνια ανακάλυψη νέου είδους φυτού στην Ελλάδα – Το κρεμμύδι Alium goumenissanum