ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Image
μαυρη τρυπα
 clock 20:13 | 08/11/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Επιστήμονες ανακάλυψαν την αρχαιότερη μαύρη τρύπα που παρατηρήθηκε ποτέ χάρη το πανίσχυρο τηλεσκόπιο James Webb και το παρατηρητήριο Chandra X-Ray της NASA.

Πρόκειται για μία κολοσσιαίου μεγέθους υπερμεγέθη μαύρη τρύπα ηλικίας 13.2 δισεκατομμυρίων ετών, η οποία είναι 10 φορές μεγαλύτερη από τον γαλαξία μας, που αποκαλούμε Milky Way. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η νεοανακαλυφθείσα μαύρη τρύπα σχηματίστηκε μόλις 470 εκατομμύρια χρόνια μετά την Μεγάλη Έκρηξη (Big Bang).

Οι επιστημονικές ομάδες του JWST και του Chandra X-Ray Observatory της NASA δούλευαν πυρετωδώς εδώ και ένα χρόνο μαζί για να επιβεβαιώσουν την ανακάλυψή τους, η οποία επιβεβαιώνει παράλληλα την πεποίθηση τους ότι οι υπερμεγέθης μαύρες τρύπες υπήρχαν από την απαρχή του σύμπαντος.

Image
μαυρη τρυπα

Οι επιστήμονες υπολόγισαν ότι το βάρος της είναι από 10 έως 100% της μάζας όλων των άστρων του γαλαξία της, σύμφωνα με τον επικεφαλής συγγραφέα, Akos Bogdan του Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics. "Είναι απλά πολύ νωρίς στο σύμπαν για να είναι ένα τέτοιο μεγαθήριο", δήλωσε ο Priyamvada Natarajan του Πανεπιστημίου Yale, ο οποίος συμμετείχε στη μελέτη. "Είναι εκπληκτικό το πώς αυτό το πράγμα κάθεται ήδη στη θέση του με τον γαλαξία του τόσο νωρίς στο σύμπαν".

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η γιγαντιαία μαύρη τρύπα δημιουργήθηκε όταν νέφη αερίου του ενός γαλαξία συγκρούστηκαν σε έναν άλλο γειτονικό γαλαξία με αστέρια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ