Skip to main content
ΕΛΛΑΔΑ

Σχολεία: Οι 3 άξονες αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς

Image
σχολείο
 clock 23:15 | 27/06/2021
writer icon newsroom ekriti.gr

Με την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών να θεσπίζεται από τον Σεπτέμβριο του 2021, τα πρώτα πορίσματά της αλλά και το συνεπακόλουθο πρόγραμμα υποχρεωτικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που κρίθηκαν μη ικανοποιητικοί θα κάνουν την εμφάνισή τους στο τέλος της σχολικής χρονιάς 2022-2023.

Εν αναμονή του νομοσχεδίου και σύμφωνα με τα όσα είναι γνωστά μέχρι τώρα, το υπουργείο Παιδείας επέλεξε μια διαδικασία αξιολόγησης μακράς διαρκείας, που δεν θα εφαρμόζεται ανά σχολικό έτος, όπως προβλέπεται στην περίπτωση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, αλλά θα έχει ένα αρκετά μεγάλο δείγμα εντός ενός διαστήματος δύο ή τεσσάρων χρόνων, κατά το οποίο θα αξιολογείται ο εκπαιδευτικός σε τρεις άξονες.

Οι αξιολογητές θα έρχονται σε επαφή με τον εκπαιδευτικό και θα βρίσκονται σε συνεννόηση μεταξύ τους ώστε να τηρούνται οι ίδιες κατευθυντήριες και κριτήρια. Από τους τρεις άξονες αξιολόγησης, τα πρώτα πορίσματα αφορούν τον έναν άξονα και θα εκδοθούν εντός του 2023, ώστε να ακολουθήσει η επιμόρφωση όσων εκπαιδευτικών δεν κρίθηκαν επαρκείς, ενώ η διαδικασία των άλλων δύο αξόνων θα ολοκληρωθεί εντός τετραετίας με τα πορίσματα για την ατομική αξιολόγηση να δημοσιοποιούνται στους εκπαιδευτικούς εντός του σχολικού έτους 2024-2025.

Τα παραπάνω χρονοδιαγράμματα συμπίπτουν και με άλλες αλλαγές που έρχονται στα σχολεία και αφορούν στην αποκέντρωση σειράς αποφάσεων και την ενίσχυση του ρόλου του διευθυντή μέσα από την αυτονομία στα σχολεία και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που περιλαμβάνουν νέες θεματικές, νέες μεθόδους διδασκαλίας και αξιολόγησης μαθητών αλλά και έλευση καινούργιων προγραμμάτων σπουδών και νέων σχολικών εγχειριδίων, ακόμα και παραπάνω του ενός για το κάθε μάθημα, το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο.

Το πλαίσιο

Δύο είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του σχεδιασμού της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών:

-Αποφεύγεται οποιοδήποτε ποσοτική μονάδα μέτρησης, με την αξιολόγηση να είναι περιγραφική και να χωρίζεται σε τέσσερις κλίμακες.

-Ο εκπαιδευτικός ανάλογα με το αποτέλεσμα της αξιολόγησης είτε επιβραβεύεται με επιπλέον μοριοδότηση κατά τη διεκδίκηση θέσης στελέχους Εκπαίδευσης είτε οδηγείται σε πρόγραμμα επιμόρφωσης ώστε να καλύψει τις αδυναμίες που εντοπίστηκαν κατά την αξιολόγησή του.

4 κλίμακες

Σε πλείστες δηλώσεις κατά το πρόσφατο παρελθόν, η πολιτική ηγεσία έχει υπογραμμίσει ότι στόχος δεν είναι οι «κυρώσεις» και οι τιμωρίες αλλά η βελτίωση των αδυναμιών που εντοπίζονται στο εκπαιδευτικό σύστημα. Μάλιστα κατά τη συνάντηση που είχε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως πριν από λίγες μέρες με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και τη «βροχή» επίμονων ερωτήσεων για τις «συνέπειες» της αξιολόγησης, φέρεται να ξεκαθάρισε ότι πέραν των υποχρεωτικών επιμορφώσεων στο πλαίσιο της διαμορφωτικής αξιολόγησης, δεν προβλέπεται οποιαδήποτε άλλη ενέργεια για τον εκπαιδευτικό που δεν έχει θετική αξιολόγηση, ακόμα κι αν συνεχόμενα κατατάσσεται στη χαμηλότερη κλίμακα.

Εν αναμονή του νομοσχεδίου λοιπόν, το οποίο θα κατατεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Σύμφωνα με τα όσα είναι γνωστά μέχρι τώρα, οι τέσσερις κλίμακες περιγραφικής αξιολόγησης θα είναι οι εξής:

-Μη ικανοποιητικός

-Ικανοποιητικός

-Πολύ καλός

-Εξαιρετικός

Βάσει των παραπάνω, ο εκπαιδευτικός θα κατατάσσεται σε μία από τις βαθμίδες βάσει της αξιολόγησης που του έχει γίνει.

Και η ίδια όμως η διαδικασία αναμένεται να έχει αρκετά σύνθετο χαρακτήρα, με παραπάνω από έναν αξιολογητές και τρεις άξονες αξιολόγησης, ώστε να καλύπτεται όλο το φάσμα της παρουσίας του εκπαιδευτικού στο σχολείο, από τη διδακτική του έως τη συνέπεια και την επάρκεια σε υπηρεσιακό επίπεδο.

Οι τρεις άξονες έτσι όπως φέρεται να τους παρουσίασε η υπουργός Παιδείας στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες είναι οι εξής:

-Γενική και ειδική διδακτική των εκπαιδευτικών με αξιολογητή τον σύμβουλο ειδικότητας

κάθε 4 χρόνια

-Αποτίμηση του παιδαγωγικού κλίματος και διαχείρισης στην τάξη με αξιολογητή τον διευθυντή σχολείου κάθε 4 χρόνια

-Αποτίμηση της υπηρεσιακής συνέπειας και επάρκειας του εκπαιδευτικού από τον διευθυντή σχολείου και τον σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης κάθε 2 χρόνια.

Ο τρίτος άξονας αξιολόγησης θα είναι αυτός που θα ολοκληρωθεί πρώτος με τα πορίσματα και τις επιμορφώσεις να πραγματοποιούνται εντός του 2023 και στη συνέχεια το 2025 θα ακολουθήσουν τα πορίσματα από τους υπόλοιπους άξονες.

Διαβάστε επίσης:

Τουρισμός – Διανυκτερεύσεις: Τρίτη χειρότερη θέση για την Ελλάδα

Κορωνοϊός: Νέα πρόστιμα 104.050 ευρώ σε 90.369 ελέγχους- 78 παραβάσεις

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis