Ελλάδα

Σχολεία: Οι 3 άξονες αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς

σχολείο

Με την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών να θεσπίζεται από τον Σεπτέμβριο του 2021, τα πρώτα πορίσματά της αλλά και το συνεπακόλουθο πρόγραμμα υποχρεωτικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που κρίθηκαν μη ικανοποιητικοί θα κάνουν την εμφάνισή τους στο τέλος της σχολικής χρονιάς 2022-2023.

Εν αναμονή του νομοσχεδίου και σύμφωνα με τα όσα είναι γνωστά μέχρι τώρα, το υπουργείο Παιδείας επέλεξε μια διαδικασία αξιολόγησης μακράς διαρκείας, που δεν θα εφαρμόζεται ανά σχολικό έτος, όπως προβλέπεται στην περίπτωση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, αλλά θα έχει ένα αρκετά μεγάλο δείγμα εντός ενός διαστήματος δύο ή τεσσάρων χρόνων, κατά το οποίο θα αξιολογείται ο εκπαιδευτικός σε τρεις άξονες.

Οι αξιολογητές θα έρχονται σε επαφή με τον εκπαιδευτικό και θα βρίσκονται σε συνεννόηση μεταξύ τους ώστε να τηρούνται οι ίδιες κατευθυντήριες και κριτήρια. Από τους τρεις άξονες αξιολόγησης, τα πρώτα πορίσματα αφορούν τον έναν άξονα και θα εκδοθούν εντός του 2023, ώστε να ακολουθήσει η επιμόρφωση όσων εκπαιδευτικών δεν κρίθηκαν επαρκείς, ενώ η διαδικασία των άλλων δύο αξόνων θα ολοκληρωθεί εντός τετραετίας με τα πορίσματα για την ατομική αξιολόγηση να δημοσιοποιούνται στους εκπαιδευτικούς εντός του σχολικού έτους 2024-2025.

Τα παραπάνω χρονοδιαγράμματα συμπίπτουν και με άλλες αλλαγές που έρχονται στα σχολεία και αφορούν στην αποκέντρωση σειράς αποφάσεων και την ενίσχυση του ρόλου του διευθυντή μέσα από την αυτονομία στα σχολεία και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που περιλαμβάνουν νέες θεματικές, νέες μεθόδους διδασκαλίας και αξιολόγησης μαθητών αλλά και έλευση καινούργιων προγραμμάτων σπουδών και νέων σχολικών εγχειριδίων, ακόμα και παραπάνω του ενός για το κάθε μάθημα, το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο.

Το πλαίσιο

Δύο είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του σχεδιασμού της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών:

-Αποφεύγεται οποιοδήποτε ποσοτική μονάδα μέτρησης, με την αξιολόγηση να είναι περιγραφική και να χωρίζεται σε τέσσερις κλίμακες.

-Ο εκπαιδευτικός ανάλογα με το αποτέλεσμα της αξιολόγησης είτε επιβραβεύεται με επιπλέον μοριοδότηση κατά τη διεκδίκηση θέσης στελέχους Εκπαίδευσης είτε οδηγείται σε πρόγραμμα επιμόρφωσης ώστε να καλύψει τις αδυναμίες που εντοπίστηκαν κατά την αξιολόγησή του.

4 κλίμακες

Σε πλείστες δηλώσεις κατά το πρόσφατο παρελθόν, η πολιτική ηγεσία έχει υπογραμμίσει ότι στόχος δεν είναι οι «κυρώσεις» και οι τιμωρίες αλλά η βελτίωση των αδυναμιών που εντοπίζονται στο εκπαιδευτικό σύστημα. Μάλιστα κατά τη συνάντηση που είχε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως πριν από λίγες μέρες με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και τη «βροχή» επίμονων ερωτήσεων για τις «συνέπειες» της αξιολόγησης, φέρεται να ξεκαθάρισε ότι πέραν των υποχρεωτικών επιμορφώσεων στο πλαίσιο της διαμορφωτικής αξιολόγησης, δεν προβλέπεται οποιαδήποτε άλλη ενέργεια για τον εκπαιδευτικό που δεν έχει θετική αξιολόγηση, ακόμα κι αν συνεχόμενα κατατάσσεται στη χαμηλότερη κλίμακα.

Εν αναμονή του νομοσχεδίου λοιπόν, το οποίο θα κατατεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Σύμφωνα με τα όσα είναι γνωστά μέχρι τώρα, οι τέσσερις κλίμακες περιγραφικής αξιολόγησης θα είναι οι εξής:

-Μη ικανοποιητικός

-Ικανοποιητικός

-Πολύ καλός

-Εξαιρετικός

Βάσει των παραπάνω, ο εκπαιδευτικός θα κατατάσσεται σε μία από τις βαθμίδες βάσει της αξιολόγησης που του έχει γίνει.

Και η ίδια όμως η διαδικασία αναμένεται να έχει αρκετά σύνθετο χαρακτήρα, με παραπάνω από έναν αξιολογητές και τρεις άξονες αξιολόγησης, ώστε να καλύπτεται όλο το φάσμα της παρουσίας του εκπαιδευτικού στο σχολείο, από τη διδακτική του έως τη συνέπεια και την επάρκεια σε υπηρεσιακό επίπεδο.

Οι τρεις άξονες έτσι όπως φέρεται να τους παρουσίασε η υπουργός Παιδείας στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες είναι οι εξής:

-Γενική και ειδική διδακτική των εκπαιδευτικών με αξιολογητή τον σύμβουλο ειδικότητας

κάθε 4 χρόνια

-Αποτίμηση του παιδαγωγικού κλίματος και διαχείρισης στην τάξη με αξιολογητή τον διευθυντή σχολείου κάθε 4 χρόνια

-Αποτίμηση της υπηρεσιακής συνέπειας και επάρκειας του εκπαιδευτικού από τον διευθυντή σχολείου και τον σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης κάθε 2 χρόνια.

Ο τρίτος άξονας αξιολόγησης θα είναι αυτός που θα ολοκληρωθεί πρώτος με τα πορίσματα και τις επιμορφώσεις να πραγματοποιούνται εντός του 2023 και στη συνέχεια το 2025 θα ακολουθήσουν τα πορίσματα από τους υπόλοιπους άξονες.

Διαβάστε επίσης:

Τουρισμός – Διανυκτερεύσεις: Τρίτη χειρότερη θέση για την Ελλάδα

Κορωνοϊός: Νέα πρόστιμα 104.050 ευρώ σε 90.369 ελέγχους- 78 παραβάσεις

Ελλάδα

Κορωνοϊός: Μόλις 12 διαθέσιμες κλίνες ΜΕΘ Covid στη Θεσσαλονίκη

ΜΕΘ

Ορατή έχει αρχίσει να γίνεται η πίεση στα νοσοκομεία της Βόρειας Ελλάδας, λόγω της σταδιακής αύξησης των ημερήσιων κρουσμάτων κορωνοϊού και της αυξημένης πληρότητας που παρουσιάζουν πολλές Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.

Ενδεικτικά, την περασμένη Τετάρτη στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ υπήρχαν τέσσερις ασθενείς με κορωνοϊό διασωληνωμένοι εκτός της ΜΕΘ και χθες Πέμπτη ένας ασθενής στο Νοσοκομείο «Παπανικολάου». Ευτυχώς, η παραμονή των συγκεκριμένων ασθενών εκτός ΜΕΘ δεν διήρκησε περισσότερο από 24 ώρες καθώς έγινε ότι ήταν δυνατόν και τελικά βρέθηκαν κλίνες.

Σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), ενδεικτικά οι πληρότητες στις ΜΕΘ των νοσοκομείων της Βόρειας Ελλάδας μέχρι και χθες Πέμπτη ήταν:

- Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ: 15 νοσηλευόμενοι ασθενείς σε ισάριθμες κλίνες (την περασμένη Τετάρτη)
- «Ιπποκράτειο» Νοσοκομείο: 15 νοσηλευόμενοι ασθενείς σε ισάριθμες κλίνες ΜΕΘ
- Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»: 7 νοσηλευόμενοι ασθενείς σε ισάριθμες κλίνες ΜΕΘ
- Νοσοκομείο «Παπανικολάου»: 30 νοσηλευόμενοι ασθενείς σε ισάριθμες κλίνες ΜΕΘ
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο εν λόγω νοσοκομείο δεν λειτουργούν 9 κλίνες ΜΕΘ λόγω έλλειψης προσωπικού.
- Νοσοκομείο «Άγιος Δημήτριος»: 6 νοσηλευόμενοι ασθενείς και 2 κενές κλίνες ΜΕΘ
- Νοσοκομείο Κατερίνης: 4 διαθέσιμες κλίνες ΜΕΘ
- Νοσοκομείο Πολυγύρου: 3 νοσηλευόμενοι ασθενείς και 3 διαθέσιμες κλίνες ΜΕΘ
- Νοσοκομείο Σερρών: 8 νοσηλευόμενοι ασθενείς και 2 διαθέσιμες κλίνες ΜΕΘ
- Νοσοκομείο Εδέσσης: 5 διαθέσιμες κλίνες ΜΕΘ
- Νοσοκομείο Γιαννιτσών: 5 νοσηλευόμενοι ασθενείς και 1 διαθέσιμη κλίνη ΜΕΘ
- Νοσοκομείο Πτολεμαϊδας: 6 νοσηλεύομενοι ασθενείς σε ισάριθμες κλίνες ΜΕΘ
- Νοσοκομείο Κοζάνης: 3 νοσηλευόμενοι ασθενείς και 2 διαθέσιμες κλίνες ΜΕΘ.

Η ΠΟΕΔΗΝ υποστηρίζει ότι οι κλίνες ΜΕΘ σε πολλά νοσοκομεία λειτουργούν με μετακινήσεις προσωπικού από γενικές κλινικές λόγω των αναστολών εργασίας υγειονομικού προσωπικού που δεν εμβολιάστηκε έναντι της Covid-19 και προειδοποιεί ότι, εν αντιθέσει με τα δύο προηγούμενα επιδημικά κείμενα «δεν μπορούν να αναπτυχθούν νέες ''αυτοσχέδιες'' ΜΕΘ λόγω των τεραστίων κενών που άφησαν πίσω τους οι συνάδελφοι που βρίσκονται σε αναστολή».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρήτη - κορωνοϊός: Τα νέα κρούσματα που ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ

Κρήτη - κορωνοϊός: Καλύτερη η κατάσταση στα νοσοκομεία

Κορωνοϊός: Εμβόλια mRNA: Πόσο αποτελεσματικά αποδείχθηκαν για τους υγειονομικούς

ESPA BANNER