Ελλάδα

Καταλήψεις: Κάνουν μάθημα σε προκάτ με 20 μαθητές ανά αίθουσα 40 τ.μ.

σχολείο προκατ

Σε κατάληψη έχουν προχωρήσει οι μαθητές του Λυκείου Ληξουρίου, οι οποίοι 6 χρόνια μετά το μεγάλο σεισμό που έπληξε την Κεφαλονιά και γκρέμισε το σχολειο τους, συνεχίζουν ακόμα και μέχρι σήμερα να κάνουν μάθημα σε αίθουσες προκάτ.

Ήδη τα παιδιά του Ληξουρίου αντιμετώπιζαν τεράστιο πρόβλημα όλα αυτά τα χρόνια καθώς τα κοντέινερ αυτά, στεγάζονται στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, με αποτέλεσμα να πλήττονται από τις καιρικές συνθήκες, τώρα όμως και με τη νέα κατάσταση που διαμορφώνεται λόγω της πανδημίας το πρόβλημα γιγαντώνεται ακόμα περισσότερο.

Η ανακοίνωση των μαθητών: 

«Όλοι οι μαθητές ενωμένοι για έναν κοινό στόχο: να ακουστεί η φωνή μας. Βρισκόμαστε σε μια εποχή πανδημίας που πρωταρχικός σκοπός είναι η προστασία όλων μας. Τι μέτρα έχει λάβει και συνεχίζει να λαμβάνει η Ελληνική κυβέρνηση για αυτό;» Οι μαθητές του παραθαλάσσιου Λυκείου Ληξουρίου εξηγούν τους λόγους που προχώρησαν σε κατάληψη

Κλειστά σχολεία. Μια εικόνα που επικρατεί σε όλη την Ελλάδα. Όλοι οι μαθητές ενωμένοι για έναν κοινό στόχο: να ακουστεί η φωνή μας. Βρισκόμαστε σε μια εποχή πανδημίας που πρωταρχικός σκοπός είναι η προστασία όλων μας. Τι μέτρα έχει λάβει και συνεχίζει να λαμβάνει η Ελληνική κυβέρνηση για αυτό;

Το μόνο που έχει πετύχει μέχρι στιγμής είναι η δημιουργία συνθηκών, οι οποίες δεν επιτρέπουν τη σωστή προφύλαξη των μαθητών, ενώ τονίζει την ατομική ευθύνη. Όμως, οι <<λύσεις>> που επιβάλλει είναι επιφανειακές και δεν στοχεύουν στη ρίζα του προβλήματος.

Οι αρνητικές επιπτώσεις του κορωνοϊού έχουν γίνει αισθητές σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο, στη χώρα μας και συγκεκριμένα στο πλαίσιο της εκπαίδευσης έχουν πάρει μεγάλες διαστάσεις.

Πρώτον, οι μάσκες που μοιράστηκαν από το υπουργείο φάνηκαν άχρηστες λόγω μεγέθους και κανείς δεν φρόντισε για την αντικατάσταση τους. 

Δεύτερον, πολλά σχολεία δεν πληρούν τις προδιαγραφές ώστε να έχουν τη δυνατότητα να τηρούν τις προβλεπόμενες αποστάσεις. Πολλοί μαθητές κάθονται 2-2 σε θρανία. Οι μάσκες θα μας σώσουν;

Η δική μας πραγματικότητα στο Ληξούρι είναι ακόμα χειρότερη, εφόσον από το 2014 στεγαζόμαστε σε προκάτ. 

Πώς να επιτευχθεί η προστασία 20 μαθητών σε μια "αίθουσα" 40τμ. ; 

Μια "αίθουσα" η οποία εύκολα παρομοιάζεται με κονσερβοκούτι; Μην ξεχνάμε ότι και το περιεχόμενο του έχει και αυτό ημερομηνία λήξεως. Για την υγεία όλων μας επιβάλλεται καθημερινός και σωστός εξαερισμός των τάξεων, γεγονός που δεν επιτυγχάνεται τις ημέρες που ΚΑΙ ο καιρός μας δείχνει τα δόντια του. Η υποχρεωτική χρήση της μάσκας δεν ευνοείται υπό αυτές τις ακατάλληλες συνθήκες. Αξίζει να επισημάνουμε πως τις βροχερές μέρες τα προκάτ πλημμυρίζουν δημιουργώντας περισσότερες δυσκολίες. Πότε σκοπεύουν επιτέλους να δράσουν για αυτό; 6 χρόνια τώρα μας βαυκαλίζουν. Το μόνο που ξέρουν να κάνουν.

Αυτή τη στιγμή στη χώρα 700 σχολεία διαμαρτύρονται για τα μέτρα που πάρθηκαν από την κυβέρνηση. Σε ορισμένα από αυτά έχουν σημειωθεί περιστατικά βίας μεταξύ γονέων και μαθητών. Δεν θεωρείτε ότι η κατάσταση έχει βγει εκτός ελέγχου; Παρόλα αυτά, η Κ. Κεραμέως αντί να εμβαθύνει στην επίλυση των προαναφερθέντων προβλημάτων προσπαθεί να καταπνίξει τη φωνή μας, τη φωνή της αλήθειας.

Ακόμη, καινούργιο μέτρο αποτελεί η υποχρεωτική συμμετοχή των μαθητών σε διαδικτυακά μαθήματα με αντίτιμο τις απουσίες. Οι μαθητές που προσπαθούν να βελτιώσουν την καθημερινότητα όλων, τιμωρούνται. Αυτό θεωρείται έμμεσος εκβιασμός. Όμως εκβιασμός υπάρχει όπου υπάρχει φόβος και εμείς ΔΕΝ φοβόμαστε! Θα παλέψουμε όσο μπορούμε για ένα καλύτερο αύριο εφόσον η κυβέρνηση αποδείχθηκε ανίκανη να μας βοηθήσει σε αυτό.

Παραθέτουμε τα αιτήματα μας:

-Κατασκευή νέου σχολικού κτιρίου με κατάλληλες υποδομές και χωρητικότητα. 

-Αντικατάσταση μασκών σε σωστό μέγεθος.

-Κατάργηση τράπεζας θεμάτων

-Αύξηση καθαριστικού προσωπικού

-Καθημερινή απολύμανση (έχει παρατηρηθεί ότι δεν γίνεται)

-Κατάργηση καμερών στο χώρο του προαυλίου (οι οποίες τοποθετήθηκαν εν αγνοία των γονέων και των μαθητών)

-Διορισμός περισσότερων καθηγητών και τακτική αξιολόγηση της εργασίας τους.

Ως προσωρινή λύση απαιτούμε:

-Επιπλέον προκάτ για την τήρηση των αποστάσεων.

-Κατασκευή υπόστεγων στην αίθουσα γυμναστικής και στον χώρο του κυλικείου.

Το σχολικό περιβάλλον πρέπει και οφείλει να προσδίδει ασφάλεια, υγεία και ευχάριστη διάθεση, κάτι το οποίο δεν είναι δυνατόν να συμβεί. Δεν είμαστε αναγκασμένοι να υπομένουμε αυτές τις αντίξοες συνθήκες. Ο αγώνας μας θα συνεχιστεί. Είστε μαζί μας;

<<Πρέπει

έστω και με σπασμένα φτερά

να πετάω>> Μ. Σαχτούρης 

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όσους καθηγητές στηρίζουν τον αγώνα μας.

Οι μαθητές του Παραθαλάσσιου Λυκείου Ληξουρίου "

Ελλάδα

Πανελλήνιες 2021: Πως σχολιάζει η ΟΕΦΕ τα θέματα σε Αρχαία, Μαθηματικά και Βιολογία

πανελληνιες ηρακλειο

Δεύτερη μέρα εξετάσεων στις Πανελλήνιες 2021 σήμερα για χιλιάδες υποψήφιους των ΓΕΛ, με τα μαθήματα Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία.

«Βατά» και «διατυπωμένα με σαφήνεια» χαρακτήρισε η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών ενώ για τα Μαθηματικά κάνει λόγο για «Βατά και κλιμακούμενης δυσκολίας τα Μαθηματικά».

Αρχαία Ελληνικά

«Τα θέματα είναι διατυπωμένα με σαφήνεια και χαρακτηρίζονται βατά. Στο διδαγμένο κείμενο οι μαθητές καλούνται να επεξεργαστούν την 6η Διδακτική ενότητα από τον Πρωταγόρα του Πλάτωνα. Οι ερωτήσεις κατανόησης προϋποθέτουν καλή γνώση των σχολίων του σχολικού εγχειριδίου και ουσιαστική προσέγγιση του κειμένου. Οι λεξιλογικές ασκήσεις και η άσκηση της εισαγωγής δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας, ενώ η παρατήρηση που αφορά το παράλληλο κείμενο και τη σύγκρισή του με το κείμενο αναφοράς προϋποθέτει αφαιρετική και κριτική ικανότητα, χωρίς ωστόσο ιδιαίτερα προσκόμματα. Το αδίδακτο κείμενο του Ξενοφώντα είναι αρκετά προσεγγίσιμο νοηματικά, με εύληπτη παρατήρηση κατανόησης. Οι ασκήσεις Γραμματικής και Συντακτικού μπορούν να απαντηθούν από καλά προετοιμασμένους μαθητές», ανέφερε ο ΟΕΦΕ.

Μαθηματικά

«Τα θέματα στα Μαθηματικά προσανατολισμού κρίνονται βατά και κλιμακούμενης δυσκολίας. Εξετάζουν σχεδόν το σύνολο της ύλης και βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο σχολικό βιβλίο. Απαιτείται μεγάλη ευχέρεια στις πράξεις η οποία αποκτάται σ’ όλη τη σχολική διαδρομή. Τα ερωτήματα Δ3 και Δ4 θα κρίνουν το ποιοι θα αριστεύσουν. Τα θέματα δίνουν τη δυνατότητα να αποτιμηθεί η προσπάθεια όλων των παιδιών με δίκαιο τρόπο», σχολιάζει ο ΟΕΦΕ.

Βιολογία

«Οι καλά προετοιμασμένοι θα αντεπεξέλθουν» στη Βιολογία

«Θέμα Α και Θέμα Β→ Αναμενόμενα θέματα, μειωμένης δυσκολίας.

Θέμα Γ→ Μέτριας δυσκολίας αλλά οι μαθητές πρέπει να προσέξουν τις λεπτομέρειες.

Θέμα Δ→ Αναμενόμενο, χωρίς κάποιες ιδιαίτερες παγίδες.

Γενικότερα τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα αντεπεξέλθουν».

ειδησεις σημερα

Ιερέας «πολιορκούσε» 14χρονη: Της ζητούσε να εγκαταλείψει την οικογένεια της

Δίκη Γιακουμάκη: Διακόπηκε για τις 6 Ιουλίου η εκδίκαση των 8 εφέσεων

Γλυκά Νερά: Τι συμβαίνει με την έρευνα για την δολοφονία της Καρολάιν – Τα 20 κρίσιμα ερωτήματα