Υγεία

Πώς να μειώσετε την χοληστερίνη μετά τις… υπερβολές του Πάσχα

χοληστερίνη

Οι αυξημένες τιμές χοληστερίνης μπορεί να βλάψουν σοβαρά την υγεία. Ο χρυσός κανόνας είναι να ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή ώστε να μην ανεβαίνει η χοληστερίνη.

 Όλοι οφείλουμε να προσέχουμε τα επίπεδα που έχει η χοληστερίνη στο αίμα μας. Σε κάθε περίπτωση, οι ακόλουθες τροφές είναι πιο ασφαλείς και λιγότερο πιθανό να αυξήσουν την χοληστερίνη σας. Μην ξεχνάτε, ωστόσο, ότι τα πάντα στην διατροφή είναι θέμα μέτρου και ποικιλίας...

Ρύζι και σιτηρά
Για μια διατροφή χωρίς χοληστερίνη μπορείτε να βάλετε στο πιάτο σας ρύζι και δημητριακά. Η πλειοψηφία των αμυλούχων τροφών, η οποία περιλαμβάνει τα φασόλια, το ρύζι και το ψωμί, έχουν μικρή έως καθόλου χοληστερόλη. Προσοχή όμως: Συστατικά που προστίθενται κατά την προετοιμασία τους, όπως βούτυρο ή τρανς λιπαρά, μπορεί να περιέχουν λίπη με υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη.

Πατάτες
Οι πατάτες είναι από τις τροφές που δεν ανεβάζουν την χοληστερίνη. Δώστε προσοχή στο πώς τις μαγειρεύετε, όμως, αφού για παράδειγμα οι τηγανητές πατάτες γίνονται με φυτικό έλαιο, το οποίο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη, αλλά είναι πλούσιο σε λιπαρά. Για αυτό προτιμήστε τις πατάτες φούρνου ή στον ατμό.

Μανιτάρια
Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορούν να μαγειρευτούν τα μανιτάρια. Προτιμήστε τα αφού δεν περιέχουν καθόλου χοληστερίνη.

Ψάρια
Τα ψάρια, όπως ο τόνος και ο σολομός περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση της χοληστερίνης.

Σκόρδο και κρεμμύδια
Το σκόρδο και τα κρεμμύδια ρίχνουν τη χοληστερίνη, επειδή περιέχουν αντιοξειδωτικά.

Ξηροί καρποί
Οι ξηροί καρποί περιέχουν καλά μονοακόρεστα λίπη, αλλά και μαγνήσιο, βιταμίνη Ε και φυτοχημικά, που κάνουν καλό στην υγεία της καρδιάς. Προσοχή όμως στις θερμίδες..!

Πράσινο τσάι
Το τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και βοηθάει στην καλή υγεία των αιμοφόρων αγγείων, ενώ εμποδίζει τον σχηματισμό θρόμβων στο αίμα. Τα κύρια αντιοξειδωτικά στο τσάι είναι τα φλαβονοειδή, τα οποία μπορεί να μειώσουν την αρτηριακή πίεση αλλά και τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα.

Αβοκάντο
Τα αβοκάντο είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά, που βοηθούν στην αύξηση της καλής χοληστερόλης, ενώ μειώνει τα επίπεδα της κακής. Όπως, όμως με τους ξηρούς καρπούς, έτσι και με τα αβοκάντο πρέπει να προσέχετε τα πολλά λιπαρά που περιέχουν γενικότερα.

Πηγή: iatropedia.gr

Υγεία

Κορωνοϊός: Τι πρέπει να γνωρίζετε για τη μετάλλαξη Δέλτα από το CDC

κορωνοϊός

Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Γιάννης Ντάνασης και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ) συνοψίζουν τα νεότερα δεδομένα σχετικά με το νέο στέλεχος δέλτα του SARS-CoV-2, που πλέον επικρατεί στις περισσότερες περιοχές του κόσμου, σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου Νοσημάτων (CDC) των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.

1.    Το στέλεχος Δέλτα ευθύνεται πλέον για άνω του 75% των προσφάτων κρουσμάτων COVID-19 στις ΗΠΑ και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί περαιτέρω.

2.    Ο SARS-CoV-2, όπως όλοι οι ιοί, μεταβάλλονται συνεχώς λόγω μεταλλάξεων στο γενετικό τους υλικό οι οποίες δεν επιδιορθώνονται. Ελαφρώς διαφορετικές γενετικές παραλλαγές ενός ιού ονομάζονται στελέχη.

3.    Το στέλεχος Δέλτα είναι μια παραλλαγή του SARS-CoV-2, δηλαδή του ιού που προκαλεί τη νόσο COVID-19.

4.    Το στέλεχος Δέλτα μεταδίδεται πιο εύκολα συγκριτικά με άλλα στελέχη, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί ευκολότερα να αυξηθούν τα κρούσματα COVID-19.

5.    Ο καλύτερος τρόπος για να αναχαιτίσουμε τη μετάδοση του στελέχους Δέλτα είναι ο εμβολιασμός έναντι του SARS-CoV-2.

6.    Τα εγκεκριμένα εμβόλια από τον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) προσφέρουν προστασία έναντι του στελέχους δέλτα και άλλων στελεχών του SARS-CoV-2.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έφηβοι και κορωνοϊός: Ο κίνδυνος για την καρδιά πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με τον εμβολιασμό

Μετάλλαξη Δέλτα: Το εμβόλιο αποτρέπει κατά 50% τη μετάδοση

Κορωνοϊός – Εμβόλιο: Η απροσδόκητη και τρομακτική παρενέργεια που αποτυπώνεται στο πρόσωπο