Υγεία

Διατροφικές συνήθειες που μπορεί να διαταράξουν τον ύπνο

ύπνος

Ο ύπνος αποτελεί μια βασική βιολογική ανάγκη, που τα τελευταία χρόνια συγκεντρώνει αυξημένο ερευνητικό ενδιαφέρον.

Και αυτό, γιατί φαίνεται ότι μπορεί να επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό τόσο την ποιότητα ζωής, όσο και την υγεία. Ειδικότερα, ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι η έλλειψη ύπνου, εκτός από σωματική και πνευματική κόπωση, μπορεί επίσης να επιφέρει εντονότερο αίσθημα πείνας και συνεπώς τάση για αυξημένη κατανάλωση φαγητού την επόμενη μέρα, μεταβολές στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, διαταραχές στη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης και αυξημένη έκκριση ορμονών του στρες.

Η έλλειψη ύπνου, μπορεί να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως ο περιορισμένος ελεύθερος χρόνος, οι υποχρεώσεις και το στρες της καθημερινότητας ή η εκούσια στέρηση του ύπνου, προκειμένου να αφιερωθεί περισσότερος χρόνος σε δραστηριότητες που στόχο έχουν να μας χαλαρώσουν, όπως η παρακολούθηση τηλεόρασης ή η ενασχόληση με υπολογιστή/ τάμπλετ/ κινητό τηλέφωνο.

Μερικές φορές όμως, η διάρκεια ή/και η ποιότητα του ύπνου μπορεί να διαταραχθούν και από τις διατροφικές μας συνήθειες. Πιο συγκεκριμένα, σημαντικό ρόλο παίζει το δείπνο, καθώς η κατανάλωση ενός πλούσιου γεύματος αργά το βράδυ, μπορεί να προκαλέσει αίσθημα δυσφορίας ή δυσπεψία, δυσκολεύοντας τον ύπνο. Από την άλλη, πιθανός επιβαρυντικός παράγοντας είναι και η αυξημένη κατανάλωση καφέ μέσα στην ημέρα, αν και η ανοχή στη δράση της καφεΐνης διαφοροποιείται σημαντικά από άτομο σε άτομο.

Τέλος, το αλκοόλ, παρά το γεγονός ότι μπορεί να μας χαλαρώσει και να μας κάνει να κοιμηθούμε πιο εύκολα, ωστόσο δε βοηθά στο να έχουμε έναν ποιοτικό και τονωτικό ύπνο.
Πηγή: neadiatrofis.gr

Υγεία

Έρευνα: Αυξημένος κατά 30% ο κίνδυνος άνοιας για όσους κοιμούνται λιγότερες από έξι ώρες

ύπνος

Οι μεσήλικες άνθρωποι που κοιμούνται τακτικά λιγότερες από έξι ώρες το βράδυ, κινδυνεύουν περισσότερο να διαγνωσθούν με άνοια στην τρίτη ηλικία, σύμφωνα με μια νέα μελέτη Ευρωπαίων επιστημόνων, η οποία επιβεβαιώνει ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στη διάρκεια του ύπνου και στην πιθανότητα άνοιας.

Οι ερευνητές από Γαλλία, Βρετανία, Ολλανδία και Φινλανδία, με επικεφαλής την επιδημιολόγο δρα Σεβερίν Σαμπιά του Πανεπιστημίου του Παρισιού και του γαλλικού ιατρικού Ινστιτούτου Inserm, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature Communications", ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 8.000 άτομα σε βάθος 25ετίας.

Η έρευνα δείχνει μεγαλύτερο κίνδυνο διάγνωσης άνοιας για τους ανθρώπους 50 έως 60 ετών που συνήθως δεν κοιμούνται περισσότερες από έξι ώρες. Ο κίνδυνος άνοιας είναι κατά 30% αυξημένος για τα άτομα 50 έως 70 ετών που δεν κοιμούνται πολύ, άσχετα με άλλους γνωστούς παράγοντες κινδύνους για άνοια (π.χ. καρδιομεταβολικούς ή ψυχικούς).

Σχεδόν δέκα εκατομμύρια νέα περιστατικά άνοιας διαγιγνώσκονται κάθε χρόνο παγκοσμίως. Ένα κοινό σύμπτωμα είναι οι διαταραχές του ύπνου και, όπως δείχνει και η νέα έρευνα, συχνά τα προβλήματα έχουν προηγηθεί επί αρκετά χρόνια. Τα νέα ευρήματα δείχνουν ότι ο ύπνος είναι σημαντικός για την υγεία του εγκεφάλου στη μέση ηλικία. Υπό διερεύνηση βρίσκεται το κατά πόσο η βελτίωση του ύπνου μπορεί να βάλει «φρένο» στην άνοια.

ειδησεις σημερα 

Κρήτη - κορωνοϊός: 82 πρόστιμα για μη χρήση μάσκας και άσκοπες μετακινήσεις

Πελώνη: Η κυβέρνηση εισηγείται να μην ανοίξουν οι διαπεριφερειακές μετακινήσεις το Πάσχα

Δερμιτζάκης - κορωνοϊός: Θα προτιμούσα να έχουμε «Πάσχα στο χωριό»