Πολιτισμός

Αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι βρήκαν τη βιβλική Βησθαϊδά και την Εκκλησία των Αποστόλων

mosaiko-ekklisia-apostolon.jpg

Η Βηθσαϊδά ήταν ένα παράκτιο χωριό στη βορειοανατολική ακτή της θάλασσας της Γαλιλαίας. Η Βηθσαϊδά αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη πατρίδα των Αγίων Αποστόλων Ανδρέα, Φιλίππου και Πέτρου. Σύμφωνα με την χριστιανική παράδοση στη Βηθσαϊδά χτίστηκε ένας σημαντικός ναός, η Εκκλησία των Αποστόλων, ο οποίος καταστράφηκε από ένα σεισμό τον όγδοο μ.Χ αιώνα. Όμως τόσο το χωριό αυτό όσο φυσικά και η εκκλησία είχαν μυστηριωδώς εξαφανιστεί, δεν υπήρχε κανένα ίχνος τους στους αιώνες που ακολούθησαν με αποτέλεσμα η ύπαρξη τους να αποκτήσει μυθολογικές διαστάσεις.

Αρχαιολογική ομάδα από τις ΗΠΑ και το Ισραήλ πραγματοποιεί τα τελευταία πέντε χρόνια ανασκαφές στην επίμαχη περιοχή. Η ομάδα υποστηρίζει ότι ανακάλυψε τα ερείπια όχι μόνο της Βησθαϊδά αλλά και της εκκλησίας των Αποστόλων. Οι ανασκαφές έφεραν ανάμεσα στα άλλα στο φως ερείπια ενός θρησκευτικού κτίσματος της Βυζαντινής περιόδου. Σε διαφορετική περίπτωση, αν δηλαδή η ανακάλυψη είχε γίνει σε άλλη περιοχή, τα ευρήματα που εντοπίσθηκαν θα οδηγούσαν τους αρχαιολόγους στο συμπέρασμα ότι είχαν βρει κάποια μέρη από μάλλον μικρό και ταπεινό παρεκκλήσι.

Όμως σύμφωνα με τους αρχαιολόγους που κάνουν τις ανασκαφές τα ευρήματα που ήρθαν στο φως δείχνουν ότι ανήκαν σε ένα μεγάλο λατρευτικό χώρο με εντυπωσιακά μωσαϊκά δάπεδα και επιγραφές. Η αρχαιολογική ομάδα τοποθετεί την κατασκευή της εκκλησίας στα τέλη του πέμπτου ή τις αρχές του 6ου αιώνα μ.Χ. Αν και δεν έχει εντοπισθεί ακόμη κάποια απτή απόδειξη ότι πρόκειται για την Εκκλησία των Αποστόλων η αρχαιολογική ομάδα εκτιμά ότι το σημείο που βρέθηκε, η ηλικία και η μεγαλοπρέπεια της δεν αφήνει περιθώρια για σκέψεις ότι μπορεί να είναι κάποια άλλη εκκλησία.

Όμως υπάρχει ένα μυστήριο που η αρχαιολογική ομάδα καλείται να λύσει. Τα ευρήματα και ειδικά οι τοίχοι που έχουν αποκαλυφθεί από το κτίριο μέχρι στιγμής δείχνουν ότι δεν υπήρχε καμία πόρτα και γενικότερα καμία είσοδος σε αυτό γεγονός που προς το παρόν είναι μια σπαζοκεφαλιά.

«Μέχρι πρόσφατα όχι μόνο η Εκκλησία των Αποστόλων και ολόκληρο το βιβλικό χωριό της Βησθαϊδά αλλά πολλές μικρότερες περιοχές που ήταν ιερές για την χριστιανοσύνη χάθηκαν μετά την επικράτηση των μουσουλμάνων στην περιοχή και διατηρήθηκαν μόνο οι πιο μεγάλες και γνωστές όπως η Ιερουσαλήμ και η Ναζαρέθ» αναφέρει ο Μοντερτσάι Αβιάμ, του Ακαδημαϊκού Κολεγίου Kinneret στη Γαλιλαία μέλος της αρχαιολογικής ομάδας στην οποία συμμετείχαν και αρχαιολόγοι του Nyack College, ενός μεγάλου ιδιωτικού χριστιανικού κολεγίου στη Νέα Υόρκη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το αδιαχώρητο στους κινηματογράφους Ρωσίας και Σερβίας για το Man of God

Βραζιλία: Γιγάντιες ποπ τοιχογραφίες γέμισαν τους δρόμους

Στο «σφυρί» τα «πεθαμένα» ηλιοτρόπια του Banksy

Πολιτισμός

Georges Seurat: Ένα Google Doodle φόρος τιμής στον μεταϊμπρεσιονιστή ζωγράφο

Georges Seurat

Ο ζωγράφος Georges Seurat είναι το τιμώμενο πρόσωπο για την Google σήμερα, Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου, καθώς συμπληρώνονται 162 χρόνια από τη γέννηση του εισηγητή του πουαντιγισμού (στιγματογραφία) στη ζωγραφική

Ο Ζορζ Σερά ανηκε στους μετα-ιμπρεσσιονιστές ζωγράφους. Συνδύαζε μία λεπτή ευαισθησία με μία μαθηματική ακρίβεια, γεγονός που αποτυπώθηκε και στο σαφώς επιδραστικό έργο του.

Γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου του 1859 στο Παρίσι και πέθανε πολύ νέος, 31 ετών, στις 29 Μαρτίου του 1891 στην ίδια πόλη. Δύο εβδομάδες αργότερα πέθανε και ο γιος του.

Ο Ζορζ Σερά ήταν γόνος μιας πολύ πλούσιας οικογένειας στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν δικαστικός υπάλληλος και καταγόταν από την Καμπανία. Σπούδασε αρχικά τέχνη με τον γλύπτη Justin Lequiene. Παρακολούθησε τη Σχολή Καλών Τεχνών το 1878 και το 1879. Μετά από ένα χρόνο υπηρεσίας στη στρατιωτική ακαδημία στη Βρέστη, επέστρεψε στο Παρίσι το 1880. Μοιράστηκε ένα μικρό εργαστήριο στην Αριστερή Όχθη με δύο φίλους φοιτητές πριν μετακομίσει σε ένα δικό του στούντιο.

Τα επόμενα δύο χρόνια αφοσιώθηκε στην τέχνη του ασπρόμαυρου σχεδίου. Κατά τη διάρκεια του 1883 ζωγράφισε τον πρώτο του μεγάλο πίνακα - έναν τεράστιο καμβά με τίτλο Κολυμβητές στην Ασνιέρ.

Όταν αυτός ο πίνακας απορρίφθηκε από το Σαλόν, ο Σερά απομακρύνθηκε από τα επίσημα ιδρύματα και συγκαταλέγονταν στους ανεξάρτητους καλλιτέχνες του Παρισιού. Το 1884 μαζί με άλλους καλλιτέχνες (μεταξύ των οποίων και ο Μαξιμιλιάν Λους) δημιούργησαν την εταιρεία ή Σαλόν ανεξάρτητων καλλιτεχνών. Εκεί γνώρισε και έγινε φίλος με τον καλλιτέχνη Πολ Σινιάκ.

Ο Σερά μοιράστηκε τις νέες ιδέες του για τον πουαντιγισμό με τον Σινιάκ, ο οποίος στη συνέχεια ζωγράφισε στην ίδια τεχνοτροπία. Το καλοκαίρι του 1884 ο Σερά άρχισε να εργάζεται για το αριστούργημά του Ένα κυριακάτικο απόγευμα στο νησί Λα Γκραντ Ζατ, το οποίο χρειάστηκε δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν μούμια 800 ετών (βίντεο)

Σπάνιο ιβηρικό ξίφος 2.000 ετών ανακτήθηκε από την ισπανική αστυνομία

Μικροσκοπικό χρυσό βιβλίο που βρέθηκε σε χωράφι συνδέεται με τον Ριχάρδο Γ΄

 

ESPA BANNER