Οικονομία

Στις 2 Ιανουαρίου λήγει η προθεσμία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας

ΙΧ

Παρατείνεται μέχρι τις 2 Ιανουαρίου η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, λόγω του ότι η καταληκτική ημερομηνίας εξόφλησής τους, συμπίπτει με αργία ή μη εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες. Συγκεκριμένα:
Η καταληκτική προθεσμία καταβολής των τελών κυκλοφορίας ρυθμίζεται βάσει των διατάξεων της υποπαραγράφου Ε.7. της παραγράφου Ε του άρθρου πρώτου του νόμου 4093/2012 η οποία αναφέρει τα εξής:

«1. Η είσπραξη των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων οχημάτων γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του ν. 2362/1995 (Α' 247) «Περί Δημοσίου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις».*

Τα τέλη κυκλοφορίας εισπράττονται κατά το χρονικό διάστημα από την 1η Νοεμβρίου έως την 31 η Δεκεμβρίου του προηγουμένου έτους εκείνου στο οποίο αφορούν. [...]».

*[Σημείωση: Από 01-01-2015 ισχύει ο 4270/2014 "Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις."]

Η 31η Δεκεμβρίου 2016 συμπίπτει με μη εργάσιμη ημέρα (σ.σ. Σαββάτο). Για τη συγκεκριμένη υποχρέωση (σ.σ. καταβολή τελών κυκλοφορίας) δεν έχουν ισχύ οι διατάξεις του άρθρου 7 του Κ.Φ.Δ., μιας και τα τέλη κυκλοφορίας είναι εκτός πεδίου ρύθμισης του συγκεκριμένου νόμου. Για τα τέλη κυκλοφορίας —αναφορικά με την καταληκτική ημερομηνία καταβολής— ισχύει η διάταξη του άρθρου 242 του Αστικού Κώδικα σύμφωνα με το οποίο: «Η προθεσμία λήγει όταν περάσει ολόκληρη η τελευταία ημέρα και, αν είναι κατά το νόμο εορτάσιμη, όταν περάσει ολόκληρη η επόμενη εργάσιμη».

Συνεπώς κατά την άποψή μας εφόσον η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας συμπίπτει με αργία ή μη εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα, η λήξη της παρατείνεται μέχρι την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα όπως ορίζει ο Αστικός Κώδικας ήτοι εν προκειμένω στις 2.1.2017.

Να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι, όπως αναφέρει το Taxheaven, αν όντως ισχύουν όσα αναφέραμε ανωτέρω θα έπρεπε οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπ. Οικονομικών να είχαν φροντίσει εκ των προτέρων να αναγράφεται στα ειδοποιητήρια η ορθή καταληκτική ημερομηνία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας (σ.σ. και όχι η 31η Δεκεμβρίου 2016), έτσι ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες μέχρι πότε μπορούν να πληρώσουν εμπρόθεσμα τα εν λόγω τέλη. Να θυμίσουμε ότι το πρόστιμο της εκπρόθεσμης καταβολής είναι ίσο με την αξία των τελών κυκλοφορίας, οπότε κανείς δεν θέλει να ρισκάρει τυχόν εκπρόθεσμη υποβολή και να επωμιστεί το «τσουχτερό πρόστιμο».

Οικονομία

Γερμανία: Χωρίς πρώτες ύλες πολλές βιομηχανίες

βιομηχανία

Για ελλείψεις σε πρώτες ύλες κάνει λόγο το οικονομικό ινστιτούτο του Μονάχου Ifo, σύμφωνα με το οποίο σχεδόν το 50% των γερμανικών βιομηχανιών, με τις οποίες επικοινώνησε τον Απρίλιο, κάνουν λόγο για ελλείψεις σε πρώτες ύλες και προβλήματα ανεφοδιασμού.

«Είχα διαβάσει για διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Δεν μου ήταν ωστόσο σαφές το μέγεθος του προβλήματος», δηλώνει στη DW ο Κλάους Βόλραμπε από το οικονομικό ινστιτούτο Ifo: «Κυρίως η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ανεφοδιασμό με μικροτσίπ». Σημαντικές ελλείψεις καταγράφουν ωστόσο και οι βιομηχανίες πλαστικών, καθώς και συσκευασιών. Έτσι, για παράδειγμα, πολλές βιομηχανίες ζαχαρωδών δυσφορούν, διότι δεν έχουν πια συσκευασίες για τα προϊόντα τους.

«Οι Ευρωπαίοι  πρέπει να απογαλακτιστούν από κινεζικές εταιρίες»

Οι λόγοι για την αρνητική αυτή εξέλιξη ποικίλουν, σημειώνει η DW. Κατ΄ αρχήν είναι η πανδημία, η οποία έχει πλήξει τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Για παράδειγμα: Λόγω της παγκόσμιας κρίσης η παραγωγή ημιαγωγών περιορίστηκε σημαντικά, ενώ κανείς δεν περίμενε ότι η παγκόσμια οικονομία θα ανέκαμπτε τόσο γρήγορα. Παράλληλα η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία ψηφιοποίησης και η αυξημένη τηλεργασία εκτόξευσε τη ζήτηση διεθνώς για κομπιούτερ και κινητά, δηλαδή και για μικροτσίπ. Ευθύνη για τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες αποδίδεται και στο ατύχημα του πλοίου κοντέινερ Ever Given, το οποίο έκλεισε το Μάρτιο για σχεδόν μια εβδομάδα τη διώρυγα του Σουέζ.

Θα χρειαστεί χρόνος για να αποκατασταθούν πλήρως οι εφοδιαστικές αλυσίδες έτσι ώστε η βιομηχανική παραγωγή να επανέλθει σε επίπεδα προ πανδημίας. «Η διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη είναι», εκτιμά ο Κλάους Βόλραμπε: «Δεν μπορείς από τη μια μέρα στην άλλη να αναπτύξεις καινούργιες αλυσίδες εφοδιασμού. Υποθέτω ότι πολλές επιχειρήσεις αναζητούν τώρα εναλλακτικές λύσεις για την προμήθεια απαραίτητων πρώτων υλών. Όμως οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες χρειάζονται χρόνο, έτσι ώστε να απογαλακτιστούν, τουλάχιστον εν μέρει, από την παραγωγή στη Κίνα».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Δήμος Μαλεβιζίου: Ξεκινά το έργο του πολιτιστικού κέντρου στο Αμμούδι

Εμβόλια κορωνοϊού: Η γερμανική CureVac κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι μπλοκάρουν την παραγωγή της

Κορωνοϊός - Μοχός: Rapid test από τον ΕΟΔΥ