Κρήτη

Λιμάνια: Μείωση 15,8% η συνολική διακίνηση επιβατών

λιμάνι πειραιά - ουρές ταξιδιωτών

Μείωση 15,8% σημείωσε η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το α' τρίμηνο εφέτος σε σύγκριση με το α' τρίμηνο του 2019, ενώ κατά την αντίστοιχη σύγκριση του α' τριμήνου 2019 προς το α' τρίμηνο 2018 παρατηρήθηκε μείωση 2,6%.

Σύμφωνα, επίσης, με την ΕΛΣΤΑΤ:

*Η συνολική διακίνηση εμπορευμάτων στους ελληνικούς λιμένες παρουσίασε αύξηση 1,1% το α' τρίμηνο 2020 σε σύγκριση με το α' τρίμηνο του 2019, ενώ κατά την αντίστοιχη σύγκριση του α' τριμήνου 2019 προς το α' τρίμηνο 2018 καταγράφηκε αύξηση 2%.

*Η συνολική διακίνηση κινητών μονάδων (τροχοφόρων) παρουσίασε μείωση 8,3% το α' τρίμηνο 2020 σε σύγκριση με το α' τρίμηνο του 2019, ενώ κατά την αντίστοιχη σύγκριση του α' τριμήνου 2019 προς το α' τρίμηνο 2018 σημειώθηκε μείωση 2,4%.

Κρήτη

Κρήτη - Χριστούγεννα: Να νιώσουν το εορταστικό κλίμα περιμένουν έμποροι και καταναλωτές

φωτο αρχείου

Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά μπορεί να πλησιάζουν η πανδημία όμως έφερε τα πάνω κάτω και στην τοπική αγορά αφού κανείς δεν γνωρίζει πότε και ποια καταστήματα θα ανοίξουν και για πόσες ημέρες.

Σε κάθε περίπτωση όμως κορωνοϊός έχει προκαλέσει μεγάλη ανασφάλεια στις εμπορικές επιχειρήσεις του Ηρακλείου και των άλλων περιοχών της Κρήτης με τους καταστηματάρχες να αγωνιούν για την επόμενη ημέρα.

Το πλήγμα ακόμη μεγαλύτερο για τα καταστήματα της εστίασης και τα καφε μπαρ αφού γι αυτό τον κλάδο δύσκολα θα αλλάξει η κατάσταση και ακόμη ποιο δύσκολη η επαναλειτουργία τους.

Για τα εμπορικά καταστήματα η επαναλειτουργία τους, πάντα όμως με αυστηρούς κανόνες κοντά στις γιορτές μπορεί να φέρει καταναλωτική κίνηση για όλες τις άλλες επιχειρήσεις προδιαγράφεται μια μαύρη περίοδος.

Ετοιμάζουν τις βιτρίνες τους

Οι έμποροι του Ηρακλείου πάντως αισιοδοξούν πως, αν και οι καταναλωτές είναι μουδιασμένοι  για τις φετινές χριστουγεννιάτικες αγορές τους, τα πράγματα θα πάνε τελικά πολύ καλύτερα από το αναμενόμενο και γι αυτό το λόγο ετοιμάζουν τις Χριστουγεννιάτικες βιτρίνες τους. 

 Γενική εκτίμηση πάντως του εμπορικού κόσμου είναι  πως όσο πλησιάζουν οι γιορτές και οι πόλεις θα ντύνονται Χριστουγεννιάτικα, η ψυχολογία των καταναλωτών θα αλλάξει αν και παρατηρείται καθυστέρηση στον Χριστουγεννιάτικο διάκοσμο ενώ μάλλον δεν προβλέπεται η πραγματοποίηση εορταστικών εκδηλώσεων εξαιτίας της πανδημίας.

Έρχεται "ζεστό" χρήμα

Σε κάθε περίπτωση ως και τις παραμονές των Χριστουγέννων θα γίνει η καταβολή αγροτικών επιδοτήσεων, δώρων και του κοινωνικού μερίσματος και άλλων επιδομάτων ενώ και η επιστρεπτέα προκαταβολή δίνει μικρή ανάσα και σε τοπικό επίπεδο.

Οι επιχειρηματίες αναμένουν με αγωνία την εορταστική περίοδο για να εισρεύσει στα ταμεία τους «ζεστό» χρήμα και να καλύψουν τις ανάγκες τους , την ώρα που τονίζουν ότι και φέτος θα υπάρχουν προϊόντα και επιλογές για όλα τα «βαλάντια».