Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ: Συνεχίζονται οι καθυστερήσεις ενώ ο χρόνος για χρηματοδότηση από Ταμείο Ανάκαμψης πιέζει

ΒΟΑΚ
 clock 11:12 | 11/01/2024
writer icon newsroom ekriti.gr

Τεράστιες καθυστερήσεις, οι οποίες απειλούν να «τινάξουν στον αέρα» την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) καταγγέλλει η αντιπολίτευση, την ώρα που η κλεψύδρα του έργου Χανιά – Ηράκλειο έχει ήδη γυρίσει ανάποδα.

Το έργο χρηματοδοτείται και με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, πόροι για τους οποίους το χρονοδιάγραμμα είναι σφιχτό και αμετακίνητο καθώς το αργότερο μέχρι τον Ιούνιο του 2026 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εργασίες που αντιστοιχούν στο 15% της αξίας του.

Ο χρόνος πιέζει τις προσφορές

Πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών αναφέρουν ότι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών θα γίνει εντός του μήνα. Ωστόσο, ο χρόνος πιέζει, ενώ ταυτοχρόνως «τρέχουν» και προσφυγές των δήμων για το έργο και παράλληλα άγνωστη παραμένει και η στάση που θα τηρήσουν τα υποψήφια σχήματα ύστερα από την ανάδειξη αναδόχου.

Υπενθυμίζεται ότι προσφορές για την τελευταία μεγάλη σύμβαση παραχώρησης της χώρας έχουν υποβάλλει τρεις υποψήφιοι μνηστήρες (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος- Άκτωρ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ –Meridiam) με κίνητρο πέραν του αντικειμένου του έργου και τη σύμβαση παραχώρησης δεδομένου ότι στον αυτοκινητόδρομο θα εφαρμοστούν σκιώδη διόδια με επιδοτούμενες διελεύσεις από το Δημόσιο.

Τον περασμένο μήνα αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών των υποψηφίων, ενώ το υπουργείο ζήτησε δίμηνη παράταση στην ισχύ των προσφορών των τριών υποψηφίων έως και τις 7 Μαρτίου του 2024.

Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στον διαγωνισμό παραχώρησης για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς προκαλώντας ανησυχία ακόμα και για τη χρηματοδότηση του έργου.

Κρίσιμο έργο για την Κρήτη

Να σημειωθεί ότι το εν λόγω τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά - Ηράκλειο αποτελεί το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου και έχει μήκος 157,5 χλμ. Για τη χρηματοδότηση του έργου 600 εκατομμύρια ευρώ θα διαθέσει το Δημοσιο και 700 εκατ. θα καταβάλλει ο παραχωρησιούχος από δάνεια και ιδιωτική χρηματοδότηση.

Πρόκειται για ένα έργο κρίσιμο για την Κρήτη, η κοινωνία της οποίας ήδη διαμαρτύρεται για τις αλλεπάλληλες καθυστερήσεις.

Σε ό,τι αφορά το μέλλον της παραχώρησης, δε θα πρέπει επίσης να παραβλέπεται το γεγονός ότι οι δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου έχουν καταθέσει προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) που αφορούν τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου ζητώντας να υιοθετηθεί μερική υπογειοποίηση, όρος που εάν προχωρήσει εκτός από νέες καθυστερήσεις, θα γεννήσει και αυξημένα κόστη τουλάχιστον κατά 100 εκ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι τα άλλα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος - Νεάπολη και Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος έχουν ήδη υπογραφεί. Στο πρώτο ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και στο δεύτερο η ΑΚΤΩΡ.

πηγή: ethnos.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μαμουλάκης: Ιλαροτραγωδία ο ΒΟΑΚ

Αντιδράσεις και από το ΠΑΣΟΚ/Κίνημα Αλλαγής

ΒΟΑΚ και Αττική Οδός οι μεγάλες μάχες στις κατασκευές

Σε κώμα ο 4χρονος που ξυλοκοπήθηκε από τον πατριό του - Ανθρωποκυνηγητό για τον 23χρονο δράστη

 

 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis