Κρήτη

Ηράκλειο

Ηράκλειο: Αφήσαμε το έγκλημα στην άκρη, λένε οι αστυνομικοί για την αναδιάρθρωση

ΕΑΥΝΗ

Αποκαρδιωτική είναι σύμφωνα με την Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Νομού Ηρακλείου, η κατάσταση που επικρατεί στις υπηρεσίες της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ηρακλείου, μετά και το σχέδιο της αναδιάρθρωσης που έχει τεθεί σε ισχύ από το Σάββατο 3 Ιουνίου και το οποίο έχει "τσακίσει" τόσο τους ίδιους τους αστυνομικούς όσο και τις υπηρεσίες.

Σήμερα, λίγες μέρες μετά την εφαρμογή, τα προβλήματα έχουν αρχίσει ήδη να κάνουν αισθητή την παρουσία τους και όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκειας της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε σήμερα η ΕΑΥΝΗ, πολλά από αυτά θέτουν σε κίνδυνο την δημόσια ασφάλεια των πολιτών αφού δεκάδες αστυνομικοί καλούνται να κάνουν δουλειές γραφείου αντί να βρίσκονται στους δρόμους.
Σήμερα καμία υπηρεσία δεν έχει τον προβλεπόμενο αριθμό αστυνομικών, επεσήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Νομού Ηρακλείου, Γιώργος Πικράκης.

Σύμφωνα με αυτά που είπε, η νεοσυσταθείσα υπηρεσία στο Ηράκλειο, το Τμήμα Άμεσης Δράσης, έχει 30 λιγότερους αστυνομικούς από ότι προβλέπεται ενώ αναφέρθηκε και στην ενδοχώρα του νομού η οποία όπως είπε... μένει ανοχύρωτη με συνέπεια ο κίνδυνος να αυξηθεί η εγκληματικότητα να είναι πλέον ορατός.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως ειπώθηκε, το Αστυνομικό Τμήμα της Χερσονήσου που παρά την αυξημένη εδαφική αρμοδιότητα που πλέον έχει και παρά τις απαιτήσεις που έχει επωμιστεί λόγω της καλοκαιρινής σεζόν, ενισχύθηκε μόλις κατά έναν αστυνομικό. Μάλιστα, αλγεινή εντύπωση, κάνει το γεγονός ότι πριν από λίγες μέρες όπου στην περιοχή των Γουρνών υπήρξε περιστατικό με μαχαίρωμα, το ΑΤ της Χερσονήσου δεν ήταν σε θέση να επιληφθεί κι έτσι κλήθηκε η Ομάδα Πρόληψης και Καταστολής Εγκλήματος Ηρακλείου.

Επίσης το Αστυνομικό Τμήμα Πεδιάδας όπου και εκεί υπερδιπλασιάστηκε η εδαφική αρμοδιότητα ωστόσο οι αστυνομικοί που υπηρετούν είναι λιγότεροι από αυτούς που προβλέπεται.
Το έχουμε αφήσει στην άκρη το έγκλημα, ειπώθηκε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, με τους συνδικαλιστές να επισημαίνουν τα σοβαρά προβλήματα που έχει δημιουργήσει η εφαρμογή του σχεδίου αναδιάρθρωσης.

Πάγιο αίτημα της Ένωσης, παραμένει όπως επισημάνθηκε, η ενίσχυση των οργανικών θέσεων της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ηρακλείου την ώρα που τα κενά στις θέσεις αυτές, φτάνουν τα 105 ενώ ζητείται και η απεμπλοκή των μάχιμων αστυνομικών από πάρεργα προκειμένου να βγουν στους δρόμους και να ενισχύσουν το κοινό αίσθημα ασφάλειας, αφού όπως επισημαίνουν οι συνδικαλιστές, ο αριθμός των αστυνομικών που υπηρετεί στους δρόμους εκτός της πόλης του Ηρακλείου, δεν ξεπερνούν τους 12 ανά βάρδια!

Ένα άλλο μεγάλο ζήτημα που έχει προκύψει είναι το γεγονός ότι η πόλη του Ηρακλείου έχει μείνει με ένα αστυνομικό Τμήμα το οποίο καλείται να να διαχειριστεί όλα τα προβλήματα και τα περιστατικά με λιγότερα από 31 άτομα.

Το παράδοξο και... ελληνικό που συνέβη, είναι η περίπτωση του αεροδρομίου Ηρακλείου όπου εκεί ήρθαν 24 νέοι δόκιμοι αστυφύλακες που όμως δεν θα πληρώονται κι έτσι θα καλύπτουν μόνο τις πρωινές και απογευματινές βάρδιες ενώ δεν θα εργάζονται ούτε τα Σαββατοκύριακα.

Σύμφωνα με τους ίδιους αυτό που θα πρέπει να γίνει είναι η ανακατομή των οργανικών θέσεων καθώς όπως λένε χαρακτηριστικά οι αστυνομικοί, αυτό που έχουμε τώρα είναι χειρότερο από αυτό που είχαμε πριν.

Δεν έχουν ούτε αλεξίσφαιρα
Τεράστιες όμως είναι ελλείψεις και στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό αφού όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου, οι δικυκλιστές αστυνομικοί έχουν να πάρουν καινούρια στολή εδώ και 7 χρόνια ενώ δεν είναι λίγοι αστυνομικοί που δεν φορούν αλεξίσφαιρο γιλέκο ενώ άλλοι αναγκάζονται να πληρώνουν από την τσέπη τους για να έχουν. Δεν έχουν εγκριθεί δαπάνες για χαρτί και μελάνι στις υπηρεσίες λένε οι συνδικαλιστές, σε μία προσπάθεια να ακουστούν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ΕΛ.ΑΣ πέρα από το επιχειρηριασό. 
«Ο κόσμος πρέπει να μάθει την αλήθεια» ανέφεραν οι εκπρόσωποι της Ενωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων.

Ρεπορτάζ - Γιώργος Ι. Παπαδάκης

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER