Κορωνοϊός: Όχι, δεν υπάρχει τσιπάκι μέσα στο εμβόλιο των Pfizer/BioNTech

κορωνοϊός εμβόλιο

Υπάρχουν δέκα συστατικά στο εμβόλιο των Pfizer/BioNTech κατά του κορονοϊού, αλλά ανάμεσά τους δεν υπάρχει κανένα τσιπάκι, αντίθετα με τις ανυπόστατες -αν όχι ανεκδιήγητες- θεωρίες συνωμοσίας που αφθονούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα στο διαδίκτυο.

Ούτε κάποια εξουσιομανής κυβέρνηση, ούτε ο Μπιλ Γκέιτς ή άλλος κακόβουλος μεγαλοεπιχειρηματίας, ούτε η ελίτ της «παγκόσμιας τάξης πραγμάτων» έχουν φυτέψει κάποιο τσιπάκι στο συγκεκριμένο εμβόλιο ή σε όποιο άλλο ενάντια στην Covid-19. Η διάψευση αυτή κανονικά φαντάζει περιττή, αλλά είναι τόση η δύναμη της συνωμοσιολογικής σπερμολογίας, που οι «Τάιμς της Νέας Υόρκης» έκριναν αναγκαίο να κάνουν σχετικό δημοσίευμα.

Όπως επισημαίνει η κορυφαία αμερικανική εφημερίδα, εδώ και μήνες βίντεο και αναρτήσεις που έχουν ευρεία διάδοση και έχουν γίνει "viral" στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επηρεάζουν ουκ ολίγους χρήστες ότι δήθεν με κάποιο τρόπο τα τσιπάκια έχουν καταλήξει μέσα στα εμβόλια κατά της πανδημίας. Τώρα που μόλις άρχισαν οι εμβολιασμοί σε ορισμένες χώρες, οι φήμες αυτές αναζωπυρώθηκαν, ωθώντας την Pfizer να δημοσιοποιήσει τη σύνθεση του εμβολίου της.

Το εμβόλιο περιέχει ένα μοναδικό ενεργό συστατικό, ένα μόριο που λέγεται αγγελιοφόρο RNA (mRNA) και περιέχει απλώς γενετικές οδηγίες, έτσι ώστε ο οργανισμός του εμβολιαζόμενου να παράγει την προεξέχουσα πρωτεΐνη-ακίδα (spike) στην επιφάνεια του κορονοϊού, με την οποία αυτός μολύνει τα ανθρώπινα κύτταρα. Το mRNA καθοδηγεί τα ανθρώπινα κύτταρα να παράγουν την εν λόγω πρωτεΐνη του κορωνοϊού. Έτσι, το ανθρώπινο σώμα εκτίθεται σκοπίμως όχι στον ίδιο τον ιό σε αδρανοποιημένη μορφή (όπως συμβαίνει σε πιο παραδοσιακού τύπου εμβόλια), αλλά στο κατ' εξοχήν -τεχνητά δημιουργημένο- αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό του ιού, πράγμα που ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα να παράγει αντισώματα και κύτταρα μνήμης.

Το mRNA γρήγορα αποσυντίθεται, χωρίς να αφήσει κανένα ίχνος στο σώμα και δεν ενσωματώνεται στο ανθρώπινο DNA, όπως εσφαλμένα υποστηρίζουν άλλοι συνωμοσιολόγοι. Το μόνο που απομένει, είναι η επιθυμητή μοριακή μνήμη του κορωνοϊού, έτσι ώστε το σώμα να ενεργοποιήσει έγκαιρα την άμυνα του, όταν βρεθεί πραγματικά ενώπιον του SARS-CoV-2.

Το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech περιέχει επίσης εννέα άλλα βοηθητικά συστατικά. Τέσσερα από αυτά είναι λιπίδια με πολύπλοκα χημικά ονόματα: (4-ydroxybutyl)azanediyl)bis(hexane-6,1-diyl)bis (ALC-3015), (2-hexyldecanoate),2-[(polyethylene glycol)-2000]-N,N-ditetradecylacetamide (ALC-0159), 1,2-distearoyl-snglycero-3-phosphocholine (DPSC) και χοληστερόλη.

Αυτά τα λιπίδια από κοινού σχηματίζουν ένα προστατευτικό περίβλημα γύρω από το mRNA, το οποίο είναι πολύ εύθραυστο και θα κατατεμαχιζόταν γρήγορα, αν εισαγόταν μόνο του στο σώμα. Προστατευμένες μέσα στο μικροσκοπικό λιπώδες σφαιρίδιο, οι γενετικές οδηγίες έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να φθάσουν στα ανθρώπινα κύτταρα για να κάνουν εκεί την προγραμματισμένη δουλειά τους.

Το εμβόλιο περιέχει επίσης το σάκχαρο σουκρόζη, που αποτρέπει τα ανωτέρω νανοσωματίδια να συγκολληθούν, όταν το εμβόλιο συντηρείται σε βαθιά ψύξη. Τα υπόλοιπα τέσσερα συστατικά του εμβολίου είναι τέσσερα άλατα: χλωριούχο κάλιο, μονοβασικό φωσφορικό κάλιο, βασικό διένυδρο φωσφορικό νάτριο και χλωριούχο νάτριο (αυτό το τελευταίο είναι το οικείο μαγειρικό αλάτι).

Αυτά τα συνήθη συστατικά υπάρχουν σε πολλά φάρμακα και εμβόλια εδώ και πολλά χρόνια. Τα άλατα βοηθούν τα άλλα συστατικά του εμβολίου κατά του κορονοϊού να προσαρμοσθούν καλύτερα στο περιβάλλον του ανθρώπινου σώματος, το οποίο περιέχει το δικό του μείγμα φυσικών αλάτων. Τέλος, το εμβόλιο αραιώνεται με νερό και αλάτι προτού εισαχθεί στο σώμα με την ένεση.

Εν ολίγοις, ούτε κατά διάνοια δεν υπάρχει τσιπάκι μέσα στο εμβόλιο…

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΗΜΕΡΑ

Δώρο Χριστουγέννων: Θα καταβληθεί σε τρεις δόσεις

Κρήτη: Νέος σεισμός στην περιοχή που "έδωσε" τα 4,9 Ρίχτερ

Οι Τυραννόσαυροι κυνηγούσαν σε κοπάδια, όπως οι λύκοι

τυραννόσαυρος

Οι φοβεροί και τρομεροί Τυραννόσαυροι μπορεί να μην κυνηγούσαν μόνοι τους, όπως έχει επικρατήσει αυτή η εικόνα έως τώρα, αλλά πιθανώς ήταν κοινωνικοί και επιδίδονταν σε ομαδικό κυνήγι όπως οι λύκοι, σύμφωνα με νέες ενδείξεις που έχουν οι επιστήμονες από έναν νέο ομαδικό τάφο τέτοιων σαρκοβόρων δεινόσαυρων στη Γιούτα των ΗΠΑ.

Οι παλαιοντολόγοι είχαν εδώ και μερικά χρόνια αναπτύξει μία τέτοια θεωρία, όταν είχαν βρει άλλες δύο τοποθεσίες στη Βόρεια Αμερική, στη Μοντάνα των ΗΠΑ και στην Αλμπέρτα του Καναδά, όπου είχαν ανακαλυφθεί απολιθώματα πολλών Τυραννόσαυρων δίπλα-δίπλα. Η τρίτη ανακάλυψη ενισχύει τις υποψίες ότι οι Τυραννόσαυροι ήταν περισσότερο κοινωνικοί παρά μοναχικοί.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Αρκάνσας, οι οποίοι έκαναν γεωχημικές αναλύσεις στη νέα τοποθεσία στη νότια Γιούτα, σύμφωνα με τις βρετανικές «Γκάρντιαν» και «Τέλεγκραφ», κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα οστά των δεινοσαύρων δεν είχαν παρασυρθεί από τα νερά από διαφορετικές τοποθεσίες, αλλά οι Τυραννόσαυροι είχαν -πράγματι- πεθάνει στο ίδιο σημείο.

Άλλοι επιστήμονες, πάντως, δεν έχουν πεισθεί και περιμένουν να δουν περισσότερα στοιχεία που να επιβεβαιώνουν ότι οι Τυραννόσαυροι ζούσαν και κυνηγούσαν ομαδικά. Μία εναλλακτική θεωρία είναι ότι ήταν μοναχικοί στο κυνήγι αλλά σε δύσκολες εποχές, λόγω περιβαλλοντικών πιέσεων, συνέρρεαν στην ίδια περιοχή.

Άλλη μία σχετικά κοντινή υπέρ-Γη ανακαλύφθηκε γύρω από ένα άστρο ερυθρό νάνο