ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Έρευνα: Πόσα μικρόβια υπάρχουν σε ένα φιλί στο στόμα;

Image
φιλί, σεξ, έρωτας
 clock 10:52 | 05/03/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Το στόμα μας έχει τουλάχιστον 700 διαφορετικά είδη βακτηρίων και μπορεί να έχετε αναρωτηθεί πόσα μικρόβια ανταλλάσσετε με κάποιον που φιλιέστε στο στόμα.

Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2014 στο επιστημονικό περιοδικό Microbiome, δίνει την απάντηση. Σε ένα φιλί 10 δευτερολέπτων τα βακτήρια που ανταλλάσσονται φτάνουν τα 80 εκατομμύρια.

Οι ερευνητές από την Ολλανδία, επικεντρώθηκαν στα εpωτικά φιλιά που περιλαμβάνουν επαφή με τις γλώσσες και ανταλλαγή σάλιου, κάτι που είναι ανθρώπινο προνόμιο και σύνηθες στο 90% των πολιτισμών. Οι επιστήμονες ζήτησαν από 21 ζευγάρια, ηλικίας από 17 έως 45, να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια με ερωτήσεις τι ώρα έφαγαν, πόσος χρόνος πέρασε από το τελευταίο τους φιλί και πόσο συχνά ανταλλάσσουν εpωτικά φιλιά. Ύστερα τους ζήτησαν να φτύσουν σε ένα σωληνάριο και να πάρουν δείγμα του σάλιου τους με ένα βαμβάκι, ώστε να αναλύσουν ποια βακτήρια βρίσκονταν ήδη στο σάλιο τους. Ανακάλυψαν ότι τα ζευγάρια είχαν παρόμοια βακτήρια στο σάλιο τους, μάλλον λόγω κοινών συνηθειών, δίαιτας και οδοντόκρεμας.

Για να καταλάβουν πόσα βακτήρια ανταλλάσσονταν κατά τη διάρκεια ενός φιλιού, ζήτησαν από ένα άτομο από κάθε ζευγάρι να πιει ένα προβιοτικό υγρό που περιείχε συγκεκριμένες ποικιλίες Lactobacillus και Bifidobacteria που, σύμφωνα με τους ερευνητές, αποτελούν το 0,15% των βακτηρίων στο σάλιο και το 0,01% των βακτηρίων στη γλώσσα κατά μέσο όρο. Αφού το ζευγάρι φιλήθηκε, επανέλαβαν τη διαδικασία και όταν ανέλυσαν τα δείγματα, βρήκαν ότι η ποσότητα των προβιοτικών βακτηριδίων ήταν 0,54% στο σάλιο και 0,49% στη γλώσσα.

Οι ερευνητές βρήκαν επίσης πως τα ζευγάρια που ανταλλάσσουν τουλάχιστον εννέα εpωτικά φιλιά την ημέρα, είχαν παρόμοια μικρόβια στο στόμα τους, τα οποία δεν θα είχαν αν απουσίαζε το φιλί. «Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι η κοινή μικροχλωρίδα μεταξύ των συντρόφων μπορεί να πολλαπλασιαστεί στη στοματική κοιλότητα», γράφουν στη μελέτη, «αλλά τα συλλογικά βακτήρια στο σάλιο υπάρχουν μόνο παροδικά και τελικά ξεπλένονται, ενώ αυτά στην επιφάνεια της γλώσσας βρίσκουν μια αληθινή θέση, που επιτρέπει τον μακροπρόθεσμο αποικισμό».

Ένα καuτό φιλί με τη χρήση γλώσσας μπορεί να μεταφέρει 80 εκατομμύρια βακτήρια, αλλά σύμφωνα με ένα «Kiss-O-Meter» που εγκαταστάθηκε στο Μουσείο Micropia, μόνο 1.000 βακτήρια μεταφέρονται με ένα γρήγορο πεταχτό φιλί.

Φιλί: Τα απίστευτα οφέλη στην υγεία μας που δεν γνωρίζατε!

Ένοχο το φιλί για το δεύτερο πιο συχνό σεξουαλικά μεταδιδόμενο νόσημα

Αυτοκίνητο: Το σημείο που είναι πιο βρώμικο κι από την τουαλέτα!