Ένα νέο Μουσείο Μαθηματικών θα δημιουργηθεί στο Παρίσι

μουσείο μαθηματικών

Οι μαθηματικοί θα αποκτήσουν ένα νέο «σπίτι» στο Παρίσι. Πρόκειται για ένα νέο Μουσείο Μαθηματικών, στο κέντρο της γαλλικής πρωτεύουσας, το οποίο θα διαθέτει εκθεσιακούς και άλλους χώρους, όπου πανεπιστημιακοί, ερευνητές και άλλοι εραστές των μαθηματικών θα μπορούν να έρχονται σε επαφή με εκπροσώπους από τα πεδία της οικονομίας, του πολιτισμού, της βιομηχανίας και της κοινωνίας.

Το "Maison des Mathematiques" θα εγκατασταθεί στο ιδιαίτερο «κτίριο Ζαν Περέν», που ανήκει στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης και το οποίο έχει μια πλούσια ιστορία επιστημονικής διδασκαλίας και έρευνας. Πρόκειται για την πρώην έδρα του Εργαστηρίου Φυσικής Χημείας της Σορβόνης, το οποίο είχε δημιουργήσει το 1926 ο Γάλλος νομπελίστας φυσικής Ζαν Περέν, ιδρυτής του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικών ερευνών (CΝRS) της Γαλλίας.

Οι εργασίες ανακαίνισης και διαμόρφωσης του χώρου, έκτασης 600 τετραγωνικών μέτρων, τις οποίες έχει αναλάβει το αρχιτεκτονικό γραφείο Atelier Novembre, θα αρχίσουν τον χειμώνα του 2019, με προϋπολογισμό 14 εκατ. ευρώ από πολλαπλές πηγές χρηματοδότησης (CNRS, γαλλική κυβέρνηση, περιφέρεια Ιλ-ντε-Φρανς, δήμος Παρισιού). Τα εγκαίνια του μουσείου, που θα είναι συνδεδεμένο με το Ινστιτούτο Ανρί Πουανκαρέ της Σορβόνης και του CNRS και το οποίο θα είναι, επίσης, αφιερωμένο στη θεωρητική Φυσική, αναμένεται να γίνουν την άνοιξη του 2020.

Στόχος των δημιουργών του είναι να αποτελέσει ένα αυθεντικά ζωντανό χώρο, που θα προάγει την ανταλλαγή των ιδεών, την ενθάρρυνση των διεπιστημονικών αλληλεπιδράσεων ανάμεσα σε επιστήμονες από όλο τον κόσμο και την οικοδόμηση στενότερων σχέσεων ανάμεσα στην μαθηματική κοινότητα (όχι την πιο εξωστρεφή που υπάρχει...) και στο ευρύ κοινό. Οι μελλοντικοί επισκέπτες του Παρισιού, οι οποίοι έχουν επιστημονικά ενδιαφέροντα, θα έχουν σε λίγα χρόνια μια ακόμη ενδιαφέρουσα επιλογή.

Παρόμοια μουσεία μαθηματικών, από τα οποία αντλεί έμπνευση το νέο μουσείο, βρίσκονται στη Λιόν της Γαλλίας (Maison des Mathematiques et de l'Informatique), στο Γκίσεν της Γερμανίας (Das Mathematikum) και στη Νέα Υόρκη (MOMATH).

Τα παιδιά πρέπει να κοιμούνται με χάρτινα και όχι ψηφιακά παραμύθια

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Η διαδικασία του διαβάσματος ενός παραμυθιού για να κοιμηθεί ένα παιδί συνεχίζει να παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλής. Όμως τα τελευταία χρόνια πολλοί γονείς έχουν αντικαταστήσει τα βιβλία με τα tablets ή τα κινητά τηλέφωνα και προτιμούν να διαβάζουν στα παιδιά τις ιστορίες μέσα από τις φορητές ηλεκτρονικές συσκευές.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν πραγματοποίησαν μια μελέτη η οποία δείχνει ότι οι γονείς πρέπει να αφήσουν στην άκρη τις ηλεκτρονικές τους συσκευές και να χρησιμοποιούν τον παραδοσιακό τρόπο με τα βιβλία για να κοιμίζουν τα παιδιά τους. Αν και η μελέτη έγινε σε μικρό δείγμα (72 γονείς με παιδιά 2-3 ετών) τα αποτελέσματα της παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ως συνήθως οι ερευνητές δημιούργησαν δύο ομάδες. Στη μια ομάδα οι γονείς διάβαζαν στα παιδιά παραμύθια από βιβλία και στην άλλη ομάδα οι γονείς διάβαζαν τα παραμύθια μέσα από tablets. Οι ερευνητές φρόντισαν στα tablets αυτά να υπάρχουν παραμύθια που απευθύνονται στις ηλικίες των παιδιών που συμμετείχαν στη μελέτη και παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα νούμερα downloading στις σχετικές online εφαρμογές.

Όπως διαπιστώθηκε οι γονείς μιλούσαν περισσότερο στα παιδιά τους κάνοντας διάφορα σχόλια όταν διάβαζαν το παραμύθι από ένα βιβλίο και όχι από το tablet ενώ επίσης τα παιδιά αλληλεπιδρούσαν με τους γονείς τους περισσότερο όταν εκείνοι τους διάβαζαν το παραμύθι από βιβλίο από ότι όταν το διάβαζαν από tablet. Σύμφωνα με τους ειδικούς η αλληλεπίδραση αυτή είναι πολύ σημαντική και παίζει ρόλο στην ανάπτυξη των γλωσσικών και κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού αλλά και στις σχολικές του επιδόσεις.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι τα tablet δημιουργούν διαφόρων ειδών περισπασμούς όπως εμφάνιση στην οθόνη γραφικών, animations, διαφημιστικών ή άλλων μηνυμάτων τα οποία διακόπτουν τη διαδικασία του διαβάσματος, αποσπούν την προσοχή του παιδιού και εμποδίζουν τελικά την επικοινωνία ανάμεσα στο παιδί και τον γονιό.

Οι ερευνητές δεν απορρίπτουν τη χρήση των tablet και γενικότερα των ηλεκτρονικών συσκευών ως μέσα ανάγνωσης παραμυθιών αλλά τονίζουν ότι πρέπει οι δημιουργοί των ιστοριών που αποκτούν ψηφιακή μορφή να τις φτιάχνουν έτσι ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο επιμορφωτικές για τα παιδιά και να μην κάνουν την εμφάνιση τους animations, διαφημίσεις και άλλα μηνύματα.

Επιστήμη - Έρευνα: Όσοι πιστεύουν στην αστρολογία είναι πιο ναρκισσιστές και λιγότερο έξυπνοι