Ελλάδα

Θεοχάρης στο BBC: Ο επισκέπτης της Ελλάδας θα νιώθει ασφαλής

Χάρης Θεοχάρης

Συνέντευξη παραχώρησε ο υπουργός Τουρισμό Χάρης Θεοχάρης στο ραδιόφωνο του BBC

Το σχόλιο του δημοσιογράφου έχει ως εξής: 

"Τι πρόκειται να συμβεί στην τουριστική βιομηχανία της Ευρώπης, τι πρόκειται να συμβεί στις διακοπές που έχουν ήδη προγραμματίσει οι τουρίστες, 20% της Ελληνικής οικονομίας προέρχεται από τον τουρισμό. Αν κανείς δεν έλθει φέτος και δεν δαπανηθούν χρήματα οι επιπτώσεις θα είναι βεβαίως τεράστιες. Oι Υπουργοί Τουρισμού της Ευρώπης πραγματοποιούν συζητήσεις για το τι θα κάνουν, σήμερα και ένας από αυτούς, ο Χάρης Θεοχάρης που είναι ο Υπουργός Τουρισμού της Ελλάδας είναι στη γραμμή τώρα."

Ακολουθεί το περιεχόμενο της συνέντευξης:

Ποιο είναι το σχέδιο στο βαθμό που μπορεί να υπάρχει ένα σχέδιο, ποιο είναι το σχέδιο που θα θέλατε να υιοθετήσουν οι Υπουργοί Τουρισμού;

Το ζήτημα το οποίο είναι πραγματικά, πολύ - πολύ σημαντικό καθώς ξεκινάμε να συζητούμε την έξοδο από την κρίση - προφανώς διαφορετικές Ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται σε διαφορετικό σημείο του κύκλου, αλλά όλοι μας αρχίζουμε να σκεφτόμαστε πώς θα επανακινήσουμε τις μηχανές της οικονομίας-. Το σημαντικό μέρος του σχεδιασμού είναι πώς θα επιτρέψουμε τα ταξίδια και πώς θα το κάνουμε αυτό με υπεύθυνο βεβαίως τρόπο. Όλοι και ειδικότερα η Ελλάδα η οποία έχει επιδείξει ηγετική ικανότητα, στο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίσαμε αυτήν την κρίση και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό, καθώς αναλαμβάνουμε το ρίσκο να ανοίξουμε τμήματα και τομείς της οικονομίας.

 

Για να το κάνουμε σαφές: Επιθυμείτε οι άνθρωποι να έλθουν στην Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι;

 

Ναι, επιθυμούμε οι άνθρωποι να έλθουν στην Ελλάδα. Βεβαίως θα λάβουμε μέτρα προφύλαξης, όσον αφορά τις απαιτήσεις πριν από το ταξίδι καθώς επίσης στον τρόπο με το οποίο ταξιδεύουμε, στον τρόπο διαμονής, τις παραλίες κλπ, θα εφαρμοστούν κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Υποδεχόμαστε (Καλωσορίζουμε) τουρίστες για περισσότερο από πενήντα χρόνια και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε με τη φιλόξενη διάθεση για την οποία είμαστε πασίγνωστοι.

 

Τι λέτε λοιπόν στους Βρετανούς τουρίστες που θέλουν να κάνουν διακοπές και προσπαθούν να έλθουν στην Ελλάδα. Τι μπορείτε να τους πείτε για το πόσο ασφαλείς θα είναι;

 

Όπως είπα επιδείξαμε ηγετική ικανότητα στον τρόπο που αντιμετωπίσαμε την υγειονομική πλευρά αυτής της κρίσης. Έχουμε πολύ πιο επίπεδη καμπύλη από οποιαδήποτε άλλη χώρα στην Ευρώπη ή ίσως και από τις περισσότερες χώρες του κόσμου. Δε θα αλλάξουμε τακτική όσον αφορά αυτό. Θα συνεχίσουμε να λαμβάνουμε πολύ σημαντικές προφυλάξεις. Αλλά θα το κάνουμε αυτό επιτρέποντας ταυτόχρονα την οικονομική δραστηριότητα. Άρα θα πρέπει να νιώθει κανείς ασφαλής, η Ελλάδα είναι μια ασφαλής χώρα και από πολλές απόψεις πολύ πιο ασφαλής – λυπάμαι που το λέω- από  τη δική σας χώρα.

 

Ναι, και γι’ αυτό τον λόγο θα θέλετε πολύ και ο ελληνικός λαός θα θέλει πολύ να προστατευτεί από τους ανθρώπους που θα έρθουν. Και αναφερθήκατε στην κοινωνική αποστασιοποίηση στα θέρετρα. Θεωρείτε επίσης ότι οι άνθρωποι θα χρειαστεί να έχουν ένα αρνητικό τεστ στον κορωνοϊό, προτού επιβιβαστούν σε μια πτήση;

 

Το συζητάμε αυτό με τους επιδημιολόγους μας αυτές τις μέρες. Και είναι πολύ πιθανό ότι θα τεθούν κάποιες προϋποθέσεις πριν το ταξίδι. Αλλά φυσικά αυτό θα γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην ανησυχεί κανείς, όταν ταξιδεύει και όταν μένει στο εξωτερικό, ότι θα έρθει σε επαφή – όσο αυτό είναι ανθρωπίνως δυνατό- με άτομα που έχουν μολυνθεί από τον ιό.

 

Άρα ένα από τα θέματα που συζητάτε – χωρίς να έχετε λάβει ακόμα αποφάσεις από ό,τι καταλαβαίνω - είναι κάποιος τρόπος ελέγχου των ανθρώπων πριν αποβιβαστούν σε μια πτήση. 

 

Ναι. Και ελπίζουμε επίσης ότι, μέχρι να ξεκινήσει η τουριστική περίοδος - κάτι που φυσικά θα γίνει πολύ αργότερα από κανονικές εποχές –, η τεχνολογία της υγείας θα έχει βρει καλύτερες λύσεις σε αυτά τα προβλήματα. Καλύτερα τεστ, πιο ακριβή και οικονομικά επίσης.

 

Είχαμε μια πολύ ωμή προειδοποίηση από τον πρόεδρο της Ryanair πρόσφατα, ο οποίος είπε ότι εάν υπάρξει επιβολή κοινωνικής αποστασιοποίησης μέσα στα αεροσκάφη, τότε θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν την αγορά, δεν θα είναι σε θέση να την εφαρμόσουν. Μελετάτε επίσης στις συζητήσεις που κάνετε το πώς να μεταφέρετε τους ανθρώπους με ασφάλεια στα ταξίδια τους  ανά την Ευρώπη;

 

Ναι, αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που χρειαζόμαστε αυστηρότερους κανόνες για κάποιον που ταξιδεύει, ώστε να επιτρέψουμε λίγο περισσότερη ευελιξία στη διάρκεια του ταξιδιού. Ξέρετε, υπάρχει η άποψη που λέει ότι το είδος των κανόνων που κανονικά χρησιμοποιούμε στις δημόσιες μεταφορές, για παράδειγμα στο μετρό, είναι κανόνες που πρέπει να επεκτείνουμε στις αερομεταφορές, στα αεροπλάνα. 

 

Μιλάτε λοιπόν για μάσκες και τήρηση αποστάσεων, όχι απαραίτητα για λιγότερους επιβάτες μέσα στο αεροπλάνο. 

 

Ναι, χωρίς να υπεισέρχομαι σε λεπτομέρειες, με την έννοια ότι οι ειδικοί θα προβούν σε προτάσεις και λύσεις, ναι, αυτός είναι ένας από τους τρόπους να το αντιμετωπίσουμε αυτό.

 

Εάν όμως δεν το αντιμετωπίσουμε, και εάν δεν αντιμετωπιστεί, οι επιπτώσεις για την Ελλάδα θα είναι τεράστιες, έτσι δεν είναι;

 

Ασφαλώς, και δεν είναι μόνον οι επιπτώσεις για την Ελλάδα αλλά οι επιπτώσεις για την Ευρώπη στο σύνολό της. Ο Τουρισμός είναι το 10% του συνολικού ευρωπαϊκού ΑΕΠ, η Ευρώπη είναι η πιο αναπτυγμένη τουριστικά περιοχή του κόσμου, είναι πολύ σημαντικό αυτό, και φυσικά υπάρχει ένας αριθμός άλλων βιομηχανιών που εξαρτώνται από τον τουρισμό για την προμήθεια απαραίτητων προϊόντων και υλικών. Επομένως, πρόκειται για ζήτημα που δεν αφορά μόνον τις οικονομίες του Νότου, αλλά την Ευρώπη στην ολότητά της.

 

Ελλάδα

Πως θα λειτουργούν τα συνεργεία που θα επισκευάζουν ηλεκτροκίνητα οχήματα

ηλεκτροκινητο αυτοκινητο

Τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία των συνεργείων που αναλαμβάνουν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης περιγράφει Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία δημιουργούνται ευνοϊκές προϋποθέσεις για την περαιτέρω προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, καθώς εξασφαλίζεται η τεχνική υποστήριξη των συγκεκριμένων οχημάτων σε όλο τον κύκλο ζωής τους.

Ειδικότερα, η ΚΥΑ αφορά στα οχήματα υψηλής τάσης και συγκεκριμένα, μοτοποδήλατα, μοτοσικλέτες, τρίκυκλα και ελαφρά τετράκυκλα οχήματα έως 9 θέσεων των ακολούθων κατηγοριών:

Ηλεκτροκίνητα οχήματα, η κίνηση των οποίων παρέχεται αποκλειστικά από ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στους συσσωρευτές τους.

Υβριδικά οχήματα με ηλεκτρική ενέργεια συνδυασμένη με τη λειτουργία κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και υβριδικά οχήματα κατηγορίας Plug−in Hybrid, στα οποία η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για την κίνησή τους παρέχεται κυρίως από το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και αποθηκεύεται στους συσσωρευτές τους.

Οι χώροι πρέπει να διαθέτουν απαραίτητη σήμανση, όπως αναγνωριστικές πινακίδες επί του οχήματος και οριοθέτηση του χώρου με εμφανή σήμανση υψηλής τάσης, ώστε να πληρούνται οι προϋποθέσεις εκτέλεσης όλων των εργασιών με ασφάλεια, τόσο για τα οχήματα όσο και για τους εργαζόμενους του συνεργείου.

Αρμόδια Αρχή για την αναγγελία έναρξης λειτουργίας των συνεργείων οχημάτων υψηλής τάσης, τη διενέργεια ελέγχων, καθώς και για την ανάκληση και σφράγιση των συνεργείων ορίζεται η οικεία Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπου υπάγεται το συνεργείο.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, που συνυπέγραψε την ΚΥΑ, δήλωσε: «Πραγματοποιείται ένα καθοριστικό βήμα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, καθώς διαμορφώνονται οι συνθήκες ώστε να εξασφαλίζεται η τεχνική υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος σε όλον τον κύκλο ζωής του. Επιπλέον, δημιουργούνται ευκαιρίες απασχόλησης, καθώς θεσπίζεται μια νέα επαγγελματική ειδίκευση σε ένα πεδίο με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ηράκλειο: Εξαφανίστηκε ανήλικη τουρίστρια

Δήμος Μινώα Πεδιάδας - σεισμός: Ζητά έλεγχο όλων των σχολικών μονάδων