Ελλάδα

Ομάδα μαθητών κατασκεύασε δορυφόρο και κέρδισε την 1η θέση σε πανελλήνιο διαγωνισμό

μαθητές δορυφόρος

Την πρώτη θέση στον πανελλήνιο διαγωνισμό διαστημικής Cansat in Greece κατέκτησε ομάδα μαθητών από τα Ιωάννινα και θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό που θα γίνει τον Ιούνιο.
    
Πρόκειται για έντεκα μαθητές από γενικά λύκεια της πόλης και δύο καθηγητές που δούλεψαν μαζί τους, για να δημιουργήσουν έναν μικρό δορυφόρο σε μέγεθος κουτιού αναψυκτικού, αλλά με μεγάλες τεχνολογικές δυνατότητες.
   
Στην ομάδα συμμετέχουν 9 μαθητές από το 7ο Λύκειο, μια μαθήτρια από τη Ζωσιμαία και ένας μαθητής από το 9ο ΓΕΛ.
   
Ο καθηγητής Γιώργος Σκαργιώτης, που δούλεψε μαζί με τους μαθητές, είπε, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως η προσπάθεια ξεκίνησε πέρυσι στην πρώτη διοργάνωση για την Ελλάδα. Όπως ανέφερε, όταν αποφάσισαν να συμμετέχουν δεν γνώριζαν τις δυσκολίες, καθώς και πόσο πολύ απαιτητικό εγχείρημα είναι, αφού απαιτεί πολλές γνώσεις και συνδυασμό επιστημονικών πεδίων. «Μαθαίναμε μαζί με τα παιδιά» συνέχισε ο κ. Σκαργιώτης λέγοντας πως φέτος γνώριζαν τι θα αντιμετωπίσουν και απευθύνθηκαν σε ειδικευμένους επιστήμονες.
   
«Πέρυσι, μετά την 3η θέση που κατακτήσαμε, η ομάδα οργανώθηκε καλύτερα, δούλεψε πολύ περισσότερο και έτσι φτάσαμε σε αυτή την επιτυχία. Είμαστε πολύ περήφανοι και χαρούμενοι γι' αυτό και παράλληλα γεμάτοι ευθύνη, ώστε να πετύχουμε να εκπροσωπήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα τη χώρα μας στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό» τόνισε ο κ. Σκαργιώτης και προσέθεσε:
   
«Ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας τους διοργανωτές και τους εθελοντές της διοργάνωσης στην Αθήνα, αλλά και όσους μας στήριξαν μέχρι εδώ, παραχωρώντας μας τη γνώση αλλά και τους πόρους για να τα καταφέρουμε.
   
Ένα μεγάλο ευχαριστώ λοιπόν στον Παναγιώτη Τριανταφύλλου ηλεκτρονικό στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων».
   
Την προσπάθεια των μαθητών και των καθηγητών υποστήριξαν η Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου, η Περιφέρεια και ο δήμος Ιωαννιτών.
   
Η Αγγελική Φωτεινού, περιφερειακή διευθύντρια Εκπαίδευσης, υπογράμμισε πως «η δουλειά είναι σημαντική, είναι σπουδαία τεχνικά, γιατί κατασκεύασαν ένα δορυφόρο και αξίζουν συγχαρητήρια σε μαθητές και καθηγητές», ενώ δεν περέλειψε να αποδώσει τα εύσημα και στο ΕΠΑΛ Πρέβεζας, το οποίο στον ίδιο διαγωνισμό κατέκτησε την 3η θέση.

Ελλάδα

Κορωνοϊός: Από 1η Νοεμβρίου η «σχολική κάρτα» για τα δημόσια σχολεία

σχολείο

Από τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021 τίθεται σε λειτουργία για τις δημόσιες σχολικές μονάδες η πλατφόρμα edupass.gov.gr, η οποία αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο για την υγειονομική θωράκιση της δια ζώσης λειτουργίας των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών. Χάρη στο edupass.gov.gr, o Διευθυντής της σχολικής μονάδας θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιβεβαιώνει ότι εντός της σχολικής μονάδας βρίσκονται μόνο πρόσωπα (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί/μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π., επισκέπτες), τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις φυσικής παρουσίας στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

H πλατφόρμα αφορά επί του παρόντος μόνο τις σχολικές μονάδες της δημόσιας πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής. Στην πλατφόρμα ενσωματώνονται όλες οι λειτουργίες του self-testing.gov.gr και η διαδικασία έκδοσης της Σχολικής Κάρτας για COVID-19. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που φοιτούν σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες θα εξακολουθήσουν να δηλώνουν το αποτέλεσμα των self-test στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr και να εκδίδουν την σχολική κάρτα για COVID-19, ακολουθώντας την ίδια ακριβώς διαδικασία που ακολουθούν μέχρι και σήμερα.

Επισημαίνεται ότι το self–test που πρέπει να δηλωθεί στις 28-29/10/2021 από τους γονείς/κηδεμόνες μαθητών που φοιτούν σε δημόσιες σχολικές μονάδες  θα δηλωθεί -για τελευταία φορά- στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr.

Υπόχρεοι υποβολής στην πλατφόρμα edupass.gov.gr δήλωσης συμμετοχής με φυσική παρουσία στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία στις δημόσιες σχολικές μονάδες είναι: (α) οι μαθητές/τριες, (β) το εκπαιδευτικό προσωπικό και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), (γ) κάθε άλλο φυσικό πρόσωπο, που συμμετέχει με φυσική παρουσία σε κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία που διενεργείται εντός των χώρων της δημόσιας εκπαιδευτικής δομής («επισκέπτες»), όπως για παράδειγμα φοιτητές/τριες που πραγματοποιούν πρακτική άσκηση στη σχολική μονάδα.

Οι υπόχρεοι ή οι γονείς/κηδεμόνες των υπόχρεων εισέρχονται στην πλατφόρμα και δηλώνουν την πρόθεση φυσικής παρουσίας τους στους χώρους της σχολικής μονάδας, ζητώντας να αποστέλλεται στη θυρίδα της σχολικής μονάδας τους η κατάστασή τους.

Α) Σε περίπτωση που οι υπόχρεοι έχουν εμβολιασθεί ή που έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου, η δήλωση αυτή πρέπει να γίνει μία μόνο φορά και

Β) σε περίπτωση που υπόχρεοι υποβάλλονται σε διαγνωστικό (rapid/PCR) ή αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), η δήλωση πρέπει να γίνεται όσες φορές απαιτείται από το εκάστοτε ισχύον πλαίσιο, π.χ. για τους μαθητές που δεν έχουν εμβολιασθεί/νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου, η αντίστοιχη δήλωση στο edupass.gov.gr πρέπει να υποβάλλεται δύο φορές την εβδομάδα.

Υπενθυμίζεται ότι το edupass.gov.gr σε πρώτη φάση ενεργοποιήθηκε πριν από λίγες εβδομάδες για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και στόχος του είναι να συμβάλει στην προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά και στην απλούστευση των διαδικασιών ελέγχου για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Η νέα πλατφόρμα συνιστά αποτέλεσμα της συνεργασίας των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και είναι προσβάσιμη από το gov.gr. Υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ η άντληση των στοιχείων πραγματοποιείται από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και την ΗΔΙΚΑ.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Κρήτη: Ο κρατούμενος πήρε άδεια και έγινε ...καπνός

Ηράκλειο - σεισμούς: Βουλευτές ζητούν τη δημιουργία Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων

Σεισμός - σχολεία: Λυόμενα και εργασίες αποκατάστασης στα "πληγωμένα" κτίρια

 

ESPA BANNER