Απόψεις

Η Δημοκρατία της Κύπρου και η ποινική δίωξη του Μητροπολίτη Μόρφου

μητροπολιτης μορφου.jpg

Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου

Ο Μητροπολίτης Μόρφου της Κύπρου κ. Νεόφυτος είναι πολύ γνωστός στους Έλληνες επειδή χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τα κηρύγματά του. Όπως λέει ο ίδιος πολλά χρόνια πριν την εφεύρεση του διαδικτύου, του είχε γνωστοποιήσει ο μεγάλος άγιος Πορφύριος (πέθανε το 1991), ότι θα κηρύττει με την βοήθεια της τεχνολογίας. Πολλές χιλιάδες Έλληνες, γνωρίζω και εγώ πολλούς, τον παρακολουθούν στο διαδίκτυο. Ο άγιος Μόρφου είχε πολύ καλή σχέση με τους συγχρόνους μας αγίους, Πορφύριο, Παΐσιο, Σωφρόνιο του Έσσεξ, Ιάκωβο Τσαλίκη. Ο τελευταίος μάλιστα ήταν και πνευματικός του. 

Η Κυπριακή Δημοκρατία άσκησε ποινική δίωξη κατά του κ. Νεοφύτου για κηρύγματα ρατσισμού, ρητορικής μίσους, μισαλλοδοξίας, μίσους κατά των γυναικών, επιστροφής στον μεσαίωνα. Με εξέπληξε το είδος των κατηγοριών από μια Δημοκρατία, γιατί είχα συνηθίσει να ακούω αυτό το είδος των κατηγοριών στην Ελλάδα από τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ για όσους διαφωνούσαν μαζί τους. Θυμάστε με την συμφωνία των Πρεσπών…

Στις 25 Ιουνίου στο Ακάκι της Μόρφου απαντώντας σε ερωτήσεις Χριστιανών είπε : «Ο άγιος Πορφύριος έλεγε ότι κάποιοι έχουν ερωτική διάθεση για το ίδιο φύλο επειδή συνήθως το μεταδίδουν οι γονείς στο παιδί κατά την ερωτική πράξη ή όταν είναι έγκυος η γυναίκα και το ζευγάρι κάνει ερωτική πράξη πρωκτική. Αυτό όταν στην γυναίκα αρέσει δημιουργείται επιθυμία και η επιθυμία μεταδίδεται στο κυοφορούμενο βρέφος, όπως μεταδίδονται και τα χαρίσματα». (Γνωρίζω ότι ο άγιος Παΐσιος ανέφερε κάποιους διαφορετικούς λόγους).

Από πότε σε μια Δημοκρατία ασκείται ποινική δίωξη για απόψεις;  Ας αντικρούσουν με επιχειρήματα οι εκπρόσωποι της Κυπριακής Δημοκρατίας τα λόγια του αγίου Μόρφου. Ας αναφέρουν τις εξηγήσεις της Βιολογίας (ποιες είναι;) για τα αίτια της ομοφυλοφιλίας. Ας εξηγήσουν για ποιους λόγους τα λόγια αυτά είναι ρατσισμός και μίσος ενάντια στην ομάδα των ομοφυλόφιλων. Διαφορετικά οι κατηγορίες είναι αυθαίρετες, δογματικές, και μόνο σε Φασιστικά Καθεστώτα μπορεί να ασκηθούν ποινικές διώξεις !

Το Ευαγγέλιο του Χριστού, στο οποίο ορκίστηκαν οι εκπρόσωποι της Κυπριακής Δημοκρατίας, θεωρεί ξεκάθαρα την πράξη της ομοφυλοφιλίας λάθος, αστοχία, σοβαρή αμαρτία, διδάσκει όμως την αγάπη για τα πρόσωπα των ομοφυλόφιλων γιατί είναι εικόνες του Θεού. Μήπως βιάστηκαν να διώξουν τον άγιο Μόρφου για να δείξουν ότι συμφωνούν με την γνώμη των πολιτών που είναι μακριά από τον Χριστό, ότι αυτή η πράξη είναι «φυσιολογική» ;

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση ο άγιος Μόρφου είπε ότι είναι υποκρισία να μαραζώνουμε και να κλαίμε για τα δυο παιδιά που σκότωσε ο Killer της Κύπρου και να μην πονάμε για τα χιλιάδες παιδιά που δολοφονούνται κάθε χρόνο νόμιμα στην Κύπρο με τις εκτρώσεις. Που βρήκανε στα λόγια αυτά το μίσος κατά των γυναικών, την επιστροφή στον μεσαίωνα, την προσβολή της μνήμης των δυο παιδιών; 

Μα φυσικά, τα βρήκανε επειδή θεωρούν ότι τα βρέφη μέσα στην κοιλιά της μητέρας τους δεν είναι άνθρωποι, άρα έχει δικαίωμα η γυναίκα να τα σκοτώσει, ενώ τα δυο παιδιά ήταν άνθρωποι. Το Ευαγγέλιο του Χριστού όμως θεωρεί ότι με την σύλληψη υπάρχει ο άνθρωπος και είτε είναι μέσα στην κοιλιά είτε γεννήθηκαν, βρέφη τα ονομάζει. Για παράδειγμα, μετά τον Ευαγγελισμό της η Παναγία μας έτρεξε να συναντήσει την εξαδέλφη της Ελισάβετ που ήταν έγκυος και την ασπάστηκε :«εγένετο ως ήκουσεν η Ελισάβετ τον ασπασμόν της Μαρίας, εσκίρτησε το βρέφος εν τη κοιλία αυτής (Λουκ.1,41). Με απλά λόγια, το να σταματήσουμε να δολοφονούμε ανθρώπους με τις εκτρώσεις το θεωρούν επιστροφή στον μεσαίωνα (σύμφωνα βέβαια με τα κριτήρια του μυαλού τους). 

Ας αφήσουν τα παραμύθια ότι από τα λόγια του αγίου Μόρφου μπορεί κάποιοι να πάρουν αφορμή και να στιγματίζουν και περιφρονούν κάποιες κοινωνικές ομάδες. Γιατί τότε για οποιαδήποτε άποψη κάθε πολίτη θα μπορούν οι Κυβερνήσεις να τις ερμηνεύουν όπως θέλουν και να ασκούν ποινικές διώξεις. Και φυσικά τότε δεν υπάρχει Δημοκρατία, γιατί αυτό ακριβώς είναι Δημοκρατία, η ελεύθερη έκφραση των απόψεων. Φανταστείτε στην Ελλάδα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, λίγο πριν αφήσει την εξουσία, νομοθέτησε να μην διώκονται ούτε αυτοί που βρίζουν δημόσια με χυδαιότητα την θρησκευτική πίστη των πολιτών ! 

Στους Χριστιανούς που δημόσια κατηγορούν τον Μόρφου ταιριάζουν τα λόγια του Ευαγγελίου :«Ουαί όταν καλώς υμάς είπωσι πάντες οι άνθρωποι . κατά τα αυτά γαρ εποίουν τοις ψευδοπροφήταις οι πατέρες αυτών» (Λουκ.6,26) δηλαδή, αλλοίμονο όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι και αυτοί ακόμα, που για τις κακές τους πράξεις είναι άξιοι ελέγχων. Αλλοίμονό σας, διότι τα ίδια ακριβώς έκαναν και στους ψευδοπροφήτες οι πρόγονοι των σημερινών Ιουδαίων. Τους επευφημούσαν και τους δόξαζαν  όλοι, επειδή εκείνοι προδίδοντας την αλήθεια, κήρυτταν τα αρεστά σ’ αυτούς και κολάκευαν τις αδυναμίες τους(ερμηνεία Παν. Τρεμπέλα).

Απόψεις

Δημήτρης Κουτσούμπας: Το τέλος των μύθων και των ψευδαισθήσεων

Δημήτρης Κουτσούμπας

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, σε άρθρο του στον «Ριζοσπάστη» του Σαββατοκύριακου, υπό τον τίτλο «Το τέλος των μύθων και των ψευδαισθήσεων» και υπότιτλο «Για να αντιμετωπίσουμε το παρόν και να προετοιμάσουμε το αύριο» υπογραμμίζει ότι «το περιεχόμενο της παρέμβασης του Κόμματός μας σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες αποτυπώνεται με το σύνθημα: «Μένουμε δυνατοί, δεν μένουμε σιωπηλοί».

«Δεν μένουμε σιωπηλοί μπροστά στις ελλείψεις στο δημόσιο σύστημα Υγείας. Δεν μένουμε σιωπηλοί μπροστά στην εργοδοτική αυθαιρεσία και την πολιτική της κυβέρνησης, που επιδιώκει να φορτώσει και αυτήν την κρίση στις πλάτες των εργαζομένων» προσθέτει.

«Σπάμε το σιωπητήριο», αναφέρει στη συνέχεια του άρθρου του, «που θέλουν να επιβάλουν η κυβέρνηση και η μεγάλη εργοδοσία στο όνομα τού «όλοι μαζί να ξεπεράσουμε κι αυτήν την κρίση», απαύγασμα μιας υποκριτικής αστικής ηθικής».

Όπως εξηγεί, «δεν μπορούμε «όλοι μαζί» να κάνουμε τις προσλήψεις υγειονομικών, να επιτάξουμε τον ιδιωτικό τομέα, να πάρουμε μέτρα πρόληψης και προστασίας, παρέχοντας όλα τα απαραίτητα εργαλεία και μέσα προστασίας των εργαζομένων. Αυτά, στο πλαίσιο αυτού του συστήματος, οφείλει να τα κάνει η κυβέρνηση και το κράτος του οποίου ηγείται, μαζί με την τάξη που έχει την πραγματική εξουσία και ιδιοκτησία. Κι αυτό μέχρι η εργατική τάξη, τα λαϊκά στρώματα «όλοι μαζί», ενωμένοι, να τους παραμερίσουν οριστικά και αμετάκλητα και να οικοδομήσουν μια κοινωνία όπου τα κοινωνικά αγαθά θα βρίσκονται στην προτεραιότητα, σε αντίθεση με το καπιταλιστικό κέρδος που οδηγεί στο θάνατο συνανθρώπους μας».

Αναφέρεται στη διεκδίκηση μέτρων ενίσχυσης των εργαζομένων, των αυτοαπασχολουμένων, στην ακύρωση των 40.000 απολύσεων, προσθέτοντας «δεν νομιμοποιούμε μέτρα που παίρνονται επ' αφορμή της επιδημίας, με στόχο όμως να μονιμοποιηθούν, όπως αυτά που αφορούν στην περαιτέρω «ευελιξία» της εργασίας».

Σημειώνει ότι η «ύπουλη και εκ του πονηρού» επικοινωνιακή στρατηγική της κυβέρνησης της ΝΔ να τα ανάγει όλα στην «ατομική ευθύνη» έχει στόχο να κρύψει τις τεράστιες ελλείψεις στο δημόσιο σύστημα Υγείας, για τις οποίες ευθύνεται η πολιτική συνολικά της ΕΕ, την οποία έχουν αποδεχτεί και ενστερνιστεί όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις, ενώ και τα αναγκαία περιοριστικά μέτρα σταματούν «έξω από τις «πύλες» των χώρων δουλειάς, όπου οι εργαζόμενοι συνωστίζονται χωρίς τα άκρως απαραίτητα μέτρα προφύλαξης».

«Για όλα τα παραπάνω, «λογαριαζόμαστε» από τώρα και με την κυβέρνηση της ΝΔ και με την ασύδοτη μεγάλη εργοδοσία. Δεν το αφήνουμε για μετά, στο όνομα των ειδικών συνθηκών, οι οποίες επιβάλλουν τάχα σήμερα τη σιωπή μιας ψευδεπίγραφης «ομοψυχίας», όπως προβάλλουν ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα, καλώντας ουσιαστικά τον λαό σε αφοπλισμό και υποταγή».

Ο Δ. Κουτσούμπας εξηγεί στο άρθρο του γιατί ο πρώτος μύθος που καταρρέει τις μέρες της πανδημίας είναι ότι «μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά ο δημόσιος με τον ιδιωτικό τομέα και να συμβάλουν έτσι πραγματικά στην αντιμετώπιση της κατάστασης».

«Αποδεικνύεται με δραματικό τρόπο η αναγκαιότητα ενός αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν συστήματος Υγείας, με κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης» υπογραμμίζει και καταθέτει τις προτάσεις του ΚΚΕ για όσα απαιτούν οι συνθήκες.

Ως δεύτερο μύθο που καταρρέει αναφέρει αυτόν που αφορά στην «επιστροφή στην κανονικότητα» και στους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Σημειώνει ότι η ελληνική οικονομία μπαίνει σε βαθιά ύφεση καθώς και ότι μεγαλώνει ο κίνδυνος νέας καπιταλιστικής κρίσης, με την πανδημία να λειτουργεί όχι ως κύρια αιτία, αλλά ως καταλύτης.

Προσθέτει ότι τα μέτρα που παίρνουν η ΕΕ και οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών της δεν πρόκειται να ανακόψουν αυτήν την πορεία και σημειώνει ότι πάλι οι εργαζόμενοι θα κληθούν να καλύψουν τα νέα δημοσιονομικά κενά και τις νέες δανειοδοτήσεις.

Χαρακτηρίζει «ανέκδοτο» την «ευρωπαϊκή αλληλεγγύη», και τονίζει ότι αναδεικνύεται η αναγκαιότητα «μιας πολιτικής και στρατηγικής επιλογής που θα οδηγεί σε αποδέσμευση από αυτήν με την εργατική τάξη, τον λαό της κάθε χώρας να έχει την εξουσία και την ιδιοκτησία».

Ο Δ. Κουτσούμπας τονίζει ότι «σήμερα χρεοκοπεί ο ίδιος ο καπιταλισμός, η ίδια η οικονομία της αγοράς σε όλες της τις εκδοχές, που ακυρώνει κάθε δυνατότητα η εργατική τάξη, ο λαός, να απολαμβάνει υψηλού επιπέδου παροχές Υγείας σύμφωνα με την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας, ακριβώς γιατί έχει ως βασικό του κριτήριο το καπιταλιστικό κέρδος».

«Απέναντι στη σαπίλα του χρεοκοπημένου καπιταλισμού, προβάλλει η ανωτερότητα του σοσιαλισμού που εξασφάλισε υγεία, περίθαλψη σε όλους και μάλιστα στον προηγούμενο αιώνα» σημειώνει.

«Η χειροπιαστή υπεροχή του σοσιαλισμού, της κοινωνικής ιδιοκτησίας και του κεντρικού επιστημονικού σχεδιασμού, είναι η μεγάλη παρακαταθήκη για την επόμενη ημέρα.

Αρνιόμαστε την πολιτική «καραντίνα», αντιπαλεύουμε την «καραντίνα» στη σκέψη. Σκεφτόμαστε, μελετάμε και δρούμε, αντιμετωπίζοντας το σήμερα, προσαρμόζοντας τη δράση μας, με το βλέμμα όμως στο αύριο, προετοιμάζοντας το αύριο» καταλήγει στο άρθρο του ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.