Υγεία

ΠΟΥ: Αλάτι, το νέο «δηλητήριο» στα τρόφιμα – Νέα όρια για τις βιομηχανίες

αλατι

Η υπερβολική περιεκτικότητα αλατιού σε τρόφιμα και ποτά εκθέτει τους ανθρώπους σε μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν καρδιαγγειακά προβλήματα και εγκεφαλικό, προειδοποίησε σήμερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, εκδίδοντες νέες οδηγίες για τον περιορισμό του νατρίου στις τροφές.

Εκτιμάται ότι ετησίως 11 εκατομμύρια θάνατοι παγκοσμίως συνδέονται με την κακή διατροφή, περιλαμβανομένων 3 εκατομμυρίων που αποδίδονται σε υψηλή πρόσληψη νατρίου, αναφέρεται στην έκθεση του ΠΟΥ.

Σε πολλές πλούσιες χώρες, και με αυξανόμενους ρυθμούς σε χώρες με χαμηλότερα εισοδήματα, μεγάλο ποσοστό της πρόσληψης νατρίου προέρχεται από τυποποιημένα τρόφιμα, όπως το ψωμί, τα δημητριακά και τα επεξεργασμένα κρέατα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, περιλαμβανόμενων των τυριών.

Χλωριούχο νάτριο είναι το όνομα του αλατιού στη χημεία και το νάτριο είναι ένα μέταλλο που ρυθμίζει την ποσότητα του νερού στο σώμα.

Οι αρχές πρέπει να ορίσουν στρατηγικές για τη μείωση της πρόσληψης αλατιού και να προσφέρουν στους ανθρώπους πληροφορίες για να λαμβάνουν τις σωστές διατροφικές αποφάσεις, τόνισε ο γενικός γραμματέας του ΠΟΥ Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους.

“Επίσης η βιομηχανία τροφίμων και ποτών πρέπει να μειώσει τα ποσοστά νατρίου στα επεξεργασμένα προϊόντα”, επεσήμανε σε ανακοίνωσή του.

Τα νέα όρια που έθεσε ο ΠΟΥ για 64 κατηγορίες τροφίμων και ποτών έχουν στόχο να καθοδηγήσουν τις αρχές των 194 χωρών μελών του στις συζητήσεις τους με τη βιομηχανία.

Για παράδειγμα, σύμφωνα με τις νέες συστάσεις του ΠΟΥ, τα πατατάκια θα πρέπει να περιέχουν το μέγιστο 500 μικρογραμμάρια νατρίου ανά 100 γραμμάρια προϊόντος, οι πίτες και τα γλυκά έως 120 μικρογραμμάρια και το επεξεργασμένο κρέας έως 360 μικρογραμμάρια.

“Η υπερβολική πρόσληψη νατρίου αυξάνει την αρτηριακή πίεση και κατά συνέπεια αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών ασθενειών”, επεσήμανε.

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις αποτελούν τη βασική αιτία θανάτου από μη μεταδιδόμενες ασθένειες παγκοσμίως και ευθύνονται για το 32% όλων των θανάτων, σύμφωνα με τον ΠΟΥ. Η υψηλή πρόσληψη νατρίου συνδέεται με την παχυσαρκία, χρόνιες ηπατικές νόσους και τον γαστρικό καρκίνο.

Ο ΠΟΥ συνιστά η κατανάλωση αλατιού να περιορίζεται σε λιγότερα από 5 γραμμάρια καθημερινά- δηλαδή λιγότερα από 2 γραμμάρια νατρίου.

Ο παγκόσμιος στόχος που είχε θέσει το 2013 ο ΠΟΥ ήταν να μειωθεί ως το 2025 κατά 30% η μέση πρόσληψη αλατιού από τους ανθρώπους, όμως “ο κόσμος δεν είναι στον σωστό δρόμο για την επίτευξη του στόχου αυτού”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ 

Μελέτη: Το παθητικό κάπνισμα ίσως να αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του στόματος

Βασιλακόπουλος για τον εμβολιασμό των εγκύων: Απόλυτα ασφαλές και το εμβόλιο της AstraZeneca

Αυχένας: Όλοι οι λόγοι που πονάει - Δεν φταίει μόνο η στάση σώματος

 

Υγεία

Πέντε τροφές που ενισχύουν την εγκεφαλική δραστηριότητα

τουρσί

Το φαγητό είναι τροφή όχι μόνο για το σώμα μας αλλά και για το μυαλό μας. To αμερικάνικο site Inverse συγκέντρωσε όλες τις τελευταίες έρευνες γι’ αυτά που πρέπει να περιλαμβάνει το διαιτολόγιο μας ώστε έχουμε υγιή εγκέφαλο.

Μήλα για τη μνήμη

Μια τελευταία έρευνα του πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Stem Cell Reports έδειξε ότι η κατανάλωση μήλων ενισχύει την παραγωγή των εγκεφαλικών κυττάρων που συμμετέχουν στη διαδικασία της εκμάθησης και της μνήμης. Το ίδιο ισχύει και τα κόκκινα σταφύλια καθώς και το πράσινο τσάι.

Γλυκοπατάτες για συγκέντρωση

Οι κόκκινες και μοβ γλυκοπατάτες δεν παύουν να εκπλήσσουν με τις ιδιότητες τους. Κυρίως εξαιτίας της συμβολής τους στη ρύθμιση του σακχάρου γεγονός που εκτιμάται ιδιαίτερα από τους διαιτολόγους. Φαίνεται, όμως, ότι οι ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμoνώδεις ιδιότητες, βοηθούν πολύ και την πνευματική απόδοση.

Πράσινες σαλάτες για καλή απόδοση μέχρι βαθιά γεράματα

Και όμως, μια δόση πράσινες σαλάτες τη μέρα είναι αρκετή για να μειώσει κατά μέσο όρο 11 χρόνια την φθορά της μνήμης εξαιτίας της ηλικίας. Η έρευνα προέρχεται από το πανεπιστήμιο της Βοστόνης και έδειξε ότι 80χρονοι που κατανάλωναν τουλάχιστον μια μερίδα πράσινες σαλάτες τη μέρα είχαν καλύτερα αποτελέσματα σε τεστ απόδοσης, συγκέντρωσης και μνήμης από τους συνομηλίκους τους.

Τουρσί για ενδυνάμωση

Μπορεί να μην είναι αυτό που έρχεται πρώτο στο μυαλό όταν μιλάμε για μνήμη αλλά η διαδικασία της ζύμωσης συμβάλλει στην καλή υγεία του μικροβιώματος. Που σημαίνει καλύτερη ισορροπία της εντερικής χλωρίδας, λιγότερες φλεγμονές, καλύτερη υγεία και καλύτερη ενδυνάμωση της εγκεφαλικής δραστηριότητας.

Ψάρι για διάθεση και μνήμη

Όλα τα ψάρια αλλά κυρίως, τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός εξαιτίας των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητα. Μια έρευνα, μάλιστα, του πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ έδειξε ότι είναι τέτοια η συμβολή τους που μπορούν να βελτιώσουν τη μνήμη και την ικανότητα συγκέντρωσης ακόμα και 18-24 χρόνων που βρίσκονται στο καλύτερο σημείο της εγκεφαλικής τους δραστηριότητας.

Πηγή: olivemagazine.gr

Διαβάστε επίσης:

Αυτός είναι ο 35χρονος Κρητικός που κατηγορείται για βιασμό ανηλίκων

Ηράκλειο: Επίθεση σε πισίνα βίλας - Μεγάλη η ζημιά, λέει ο ιδιοκτήτης

Ηράκλειο: Έχει το κοράκι... κορώνα στο κεφάλι του! (φωτο)