Υγεία

Χρήσιμα tips και συμβουλές για να μην αρρωστήσεις τον χειμώνα

γυναίκα χειμώνας κρύο

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε πολύτιμες βιταμίνες σύμφωνα με πολυάριθμες έρευνες αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της ενίσχυσης της ανοσολογικής άμυνας και της μείωσης των πιθανοτήτων ιώσεων που αυτή την εποχή έχουν την τιμητική τους

Για τη γερή άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος είναι σημαντικό να προσέξουμε τη διατροφή μας. Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή σύμφωνα με πολυάριθμες έρευνες αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της ενίσχυσης της ανοσολογικής άμυνας και την μείωσης των πιθανοτήτων ιώσεων που αυτή την εποχή έχουν την τιμητική τους.

Εάν λοιπόν δεν θέλουμε να μας «ρίξει» στο κρεβάτι μια ίωση καλό είναι να λάβουμε τα μέτρα μας. Τα στοιχεία των ερευνών αποκαλύπτουν ότι οι βιταμίνες C, A και Ε καθώς και το φυλλικό οξύ αποτελούν φύλακες της άμυνας του οργανισμού μας που αποτρέπουν την είσοδο των παθογόνων εισβολέων. Είναι λοιπόν σημαντικό να ενισχύσουμε τη διατροφή μας με τα τρόφιμα που αποτελούν πηγές αυτών των βιταμινών.

Λέμε «ναι» στην πορτοκαλάδα

Μια φρεσκοστιμμένη πορτοκαλάδα ή λεμονάδα ή ένα πορτοκάλι, ένα ακτινίδιο και μια πιπεριά την ημέρα συνιστώνται καθημερινά ούτως ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες του οργανισμού μας σε βιταμίνη C η οποία θεωρείται φρουρός του οργανισμού μας από τις λοιμώξεις του αναπνευστικού. Η βιταμίνη C θεωρείται η κατεξοχήν βιταμίνη του ανοσοποιητικού. Η πρόσληψή της έχει πολλαπλή δράση: ενισχύει την άμυνα, συμβάλλει στην επούλωση των τραυμάτων και προστατεύει από τις μολύνσεις.

Προσλαμβάνουμε αρκετή βιταμίνη Α

Τα γαλακτοκομικά, τα κρεατικά, τα αυγά και τα ψάρια μας παρέχουν βιταμίνη Α η οποία συμβάλλει στην καλή κατάσταση του επιθηλίου. Πρόκειται για τον ιστό που καλύπτει το δέρμα και τους βλεννογόνους οι οποίοι πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση ώστε να αποτρέπουν την είσοδο των παθογόνων εισβολέων. Η βιταμίνη Α θεωρείται σημαντική για τον φυσιολογικό κύκλο ζωής των κυττάρων του δέρματος και παίζει ρόλο στην γενικότερη ανάπτυξη των ιστών του σώματος. Η έλλειψη της μπορεί να οδηγήσει το δέρμα σε ξηρότητα και να το καταστήσει εύθραυστο, με μειωμένη ελαστικότητα.

Φροντίζουμε να τρώμε ελαιόλαδο

 Η βιταμίνη Ε χάρη στην αντιοξειδωτική της δράση διατηρεί σε καλή κατάσταση τις κυτταρικές μεμβράνες και παρεμποδίζει την καταστροφική δράση των ελεύθερων ριζών. Καλύτερη πηγή πρόσληψής της είναι το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο – αρκούν 3-4 κουταλιές καθημερινά. Αρκετή ποσότητα βιταμίνης Ε περιέχουν επίσης τα αμύγδαλα, τα φιστίκια, το κουκουνάρι, τα καρύδια, τα ραδίκια, το ταχίνι και το σουσάμι. Να θυμάστε ότι η βιταμίνη Ε καταστρέφεται στις υψηλές θερμοκρασίες γι’ αυτό και δεν συνιστάται το μαγείρεμα των τροφών που τις περιέχουν

«Ναι» και στο φυλλικό οξύ

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα εσπεριδοειδή, τα όσπρια και τα δημητριακά ολικής άλεσης περιέχουν φυλλικό οξύ η έλλειψη του οποίου έχει φανεί ότι διαταράσσει την ανάπτυξη των λευκοκυττάρων που είναι απαραίτητα για την άμυνα του οργανισμού. Tο φυλλικό οξύ είναι μία βιταμίνη του συμπλέγματος Β που θεωρείται απαραίτητη γιατί συμβάλλει στην ομαλή νευρολογική ανάπτυξη του εμβρύου, στη βελτίωση του κυκλοφορικού και στο σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων και στη ρύθμιση της ομοκυστεΐνης, ενός αμινοξέος του οποίου οι υψηλές τιμές ενοχοποιούνται για στεφανιαία νόσο.

Εχινάκεια το χρήσιμο βότανο 

Η εχινάκεια συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος σύμφωνα με τους εναλλακτικούς θεραπευτές. Έχει αντιβακτηριδιακή δράση και θεωρείται ότί προλαμβάνει και καταστέλλει το κρυολόγημα. Θα τη βρείτε στα φαρμακεία σε σιρόπι.

Άσκηση, η καλύτερη άμυνα 

Ένα άτομο που γυμνάζεται σε καθημερινή βάση ή 3-4 φορές την εβδομάδα έχει λιγότερες πιθανότητες να αρρωστήσει. Με την άσκηση η άμυνα του οργανισμού ενισχύεται σημαντικά και δημιουργεί μια ασπίδα προστασίας σε ιώσεις και κρυολογήματα. Κάντε τζόκινγκ, ποδήλατο ή περπατήστε καθημερινά για μισή ώρα και κερδίστε το…μισό στοίχημα δυναμώνοντας το ανοσοποιητικός σας σύστημα.

♦ Έξυπνα tips:

1. Κρατήστε τα χέρια σας καθαρά για να αποφύγετε τα μικρόβια. Πλένετε συχνά τα χέρια σας ή χρησιμοποιήστε αντισηπτικά μαντηλάκια αν είστε εκτός σπιτιού.

2. Περιορίστε ή κόψτε το κάπνισμα γιατί μειώνει την αντίσταση του οργανισμού.

3. Αποφύγετε τις στερητικές δίαιτες που είναι φτωχές σε βιταμίνες και σας «κλέβουν» την ενέργεια σας.

4. Τα λίπη και η ζάχαρη αυξάνουν το σάκχαρο στο αίμα και σε υπερβολικές ποσότητες αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Ελαττώστε λοιπόν την καθημερινή τους κατανάλωση.

5. Η συχνή χρήση αντιβιοτικών έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται στον οργανισμό ανθεκτικά στελέχη μικροβίων που είναι δύσκολο να τα καταπολεμήσει. Να λαμβάνετε αντιβιώσεις μόνο όταν είναι απαραίτητο και αφού σας το έχει συστήσει ο γιατρός σας.

 

Υγεία

Κορωνοϊός- ΠΟΥ: Νέες συστάσεις για τη χρήση μάσκας από τους πολίτες

μάσκα βαλβίδα

Όσοι ζουν σε περιοχές όπου εξαπλώνεται η COVID-19 θα πρέπει να φορούν πάντα μάσκα στα καταστήματα, στους χώρους εργασίας και στα σχολεία εφόσον δεν υπάρχει επαρκής εξαερισμός, ανακοίνωσε σήμερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Αν δεν μπορούν να τηρήσουν φυσική απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου, οι άνθρωποι σε αυτούς τους εσωτερικούς χώρους --περιλαμβανομένων των παιδιών, των μαθητών και των φοιτητών ηλικίας 12 ετών και άνω-- θα πρέπει επίσης να φορούν μάσκα ακόμη κι αν οι χώροι έχουν καλό αερισμό, ανέφερε ο οργανισμός, αυστηροποιώντας τις κατευθυντήριες οδηγίες του.

Θα πρέπει επίσης να φορούν μάσκα σε εξωτερικούς χώρους αν δεν μπορεί να τηρηθεί η φυσική απόσταση, ανέφερε.

Η εκπρόσωπος του ΠΟΥ Μάργκαρετ Χάρις δήλωσε πως οι συστάσεις αυτές είναι μερικές από τις μεγαλύτερες αλλαγές που έχουν επέλθει στις κατευθυντήριες οδηγίες του για τη χρήση μάσκας, αναθεωρώντας τις προηγούμενες συστάσεις του οργανισμού που είχαν εκδοθεί τον Ιούνιο.

«Σε εσωτερικούς χώρους, εκτός εάν ο εξαερισμός έχει αποτιμηθεί ότι είναι επαρκής, ο ΠΟΥ συνιστά το ευρύτερο κοινό να φορά μη ιατρική μάσκα, ανεξάρτητα αν μπορεί να τηρηθεί η φυσική απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου», ανέφερε.

Συνέστησε επίσης «καθολική χρήση μάσκας» σε όλα τα υγειονομικά ιδρύματα, περιλαμβανομένων κοινόχρηστων χώρων όπως οι καφετέριες και τα δωμάτια του προσωπικού.

Εξάλλου οι υγειονομικοί μπορούν να φορούν μάσκες N95, όπου αυτές είναι διαθέσιμες, όταν φροντίζουν ασθενείς με κορονοϊό, όμως η προστασία τους είναι απαραίτητη στη διάρκεια ιατρικών πράξεων που παράγουν αερολύματα, ανέφερε ο ΠΟΥ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Lockdown: Τι ισχύει μετά την παράταση στις βεβαιώσεις μετακίνησης