Υγεία

Εγκεφαλικό επεισόδιο: Αυτά τα αναψυκτικά διπλασιάζουν τον κίνδυνο

εγκεφαλικό

Η αυξημένη καθημερινή κατανάλωση αναψυκτικών διαίτης σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση σχετίζεται με τον αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Stroke της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρίας.

Η έρευνα βασίστηκε στην ανάλυση δείγματος 81.714 μετεμμηνοπαυσιακών γυναικών ηλικίας 50-79 ετών στην αρχή της μελέτης, που συμμετείχαν στην μελέτη Women’s Health Initiative και παρακολουθήθηκαν κατά μέσο όρο για 11,9 χρόνια μετά την εγγραφή τους μεταξύ του 1993 και του 1998. Οι γυναίκες ανέφεραν πόσο συχνά στη διάρκεια των προηγούμενων τριών μηνών κατανάλωναν αναψυκτικά διαίτης όπως ποτά με λίγες θερμίδες, με τεχνητά γλυκαντικά καθώς και γεύσεις φρούτων. Ωστόσο τα στοιχεία που συλλέχθηκαν δεν περιείχαν πληροφορίες για το είδος των τεχνητών γλυκαντικών που περιείχαν τα αναψυκτικά.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι ο κίνδυνος αφορά κυρίως το ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο που συµβαίνει όταν διακόπτεται η αρτηριακή παροχή αίµατος σε ένα τµήµα του εγκεφάλου και οφείλεται σε απόφραξη είτε των µεγάλων αγγείων προς τον εγκέφαλο είτε των µικρών αγγείων εντός του εγκεφάλου.

Πρόκειται για μια από τις πρώτες έρευνες που εξετάζουν το συσχετισμό ανάμεσα στην κατανάλωση ποτών με τεχνητά γλυκαντικά και του κινδύνου εμφάνισης συγκεκριμένου τύπου εγκεφαλικού επεισοδίου σε έναν μεγάλο πληθυσμό γυναικών. Ωστόσο η έρευνα δεν αποκαλύπτει την ύπαρξη αιτιώδους σχέσης μεταξύ των δυο επειδή επρόκειτο για μελέτη παρατήρησης βασιζόμενη στις απαντήσεις των ίδιων των γυναικών αναφορικά με τη συχνότητα κατανάλωσης αναψυκτικών διαίτης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης συγκριτικά με τις γυναίκες που κατανάλωναν αναψυκτικά διαίτης λιγότερο από μια φορά την εβδομάδα ή καθόλου, οι γυναίκες που κατανάλωναν δύο ή περισσότερα την ημέρα είχαν 23% περισσότερες πιθανότητες εγκεφαλικού επεισοδίου, 31% περισσότερες πιθανότητες εκδήλωσης ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου, 29% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιαγγειακή νόσο και 16% περισσότερες πιθανότητες θανάτου από οποιοδήποτε αίτιο.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι ο κίνδυνος ήταν υψηλότερος για ορισμένες γυναίκες. Η υψηλή ημερήσια κατανάλωση (οριζόμενη ως πρόσληψη δύο ή περισσότερων αναψυκτικών) υπερδιπλασίαζε τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου σε γυναίκες με ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου ή διαβήτη, καθώς και σε παχύσαρκες γυναίκες χωρίς ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου ή διαβήτη.

Πάντως η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρία προτείνει συστήνει το νερό ως την καλύτερη επιλογή διαιτητικού ποτού χωρίς θερμίδες.

Υγεία

Ποια είναι τα οφέλη του καρπουζιού για την υγεία

Καρπουζι

Παρά τη δημοφιλή πεποίθηση ότι το καρπούζι αποτελείται μόνο από νερό και ζάχαρη, στην πραγματικότητα είναι μια άκρως θρεπτική τροφή, που έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά, ενώ έχει πολύ λιγότερες θερμίδες από ό,τι λανθασμένα πιστεύουν πολλοί άνθρωποι.

Το καρπούζι έχει γίνει συνώνυμο με το καλοκαίρι και όχι άδικα. Είναι δροσιστικό και γλυκό και μας βοηθάει να αντεπεξέλθουμε στις υψηλές θερμοκρασίες του περιβάλλοντος.

Θρεπτικά στοιχεία

Στα 150 γραμμάρια, το καρπούζι περιέχει:

43 θερμίδες, 0 γραμμάρια λίπους, 2 γραμμάρια νατρίου, 11 γραμμάρια υδατάνθρακα (συμπεριλαμβανομένων 9 γρ. ζάχαρης) και 1 γραμμάριο ινών.

Επίσης παρέχει το 17% των ημερήσιων αναγκών ενός ενήλικα σε βιταμίνη Α, το 21% σε βιταμίνη C, το 2% σε σίδηρο και το 1% σε ασβέστιο.

Το καρπούζι περιέχει επίσης θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη, βιταμίνη Β-6, φυλλικό οξύ, παντοθενικό οξύ, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγγάνιο, σελήνιο, χολίνη, λυκοπένιο και βεταΐνη.

Τι οφέλη έχει το καρπούζι για την υγεία

Άσθμα: Ο κίνδυνος για την ανάπτυξη άσθματος είναι χαμηλότερος σε άτομα που καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα ορισμένων θρεπτικών ουσιών. Μία από αυτές τις θρεπτικές ουσίες είναι η βιταμίνη C, που βρίσκεται σε πολλά φρούτα και λαχανικά συμπεριλαμβανομένου του καρπουζιού.

Αρτηριακή πίεση: Έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση American Journal of Hypertension έδειξε ότι τα συμπληρώματα με εκχύλισμα από καρπούζι μειώνουν την αρτηριακή πίεση σε παχύσαρκους μεσήλικες ενήλικες με προ-υπέρταση ή υπέρταση στο στάδιο-1. Έδειξε επίσης πως βελτιώνει την λειτουργία των αρτηριών. Τέλος, μια διατροφή πλούσια σε λυκοπένιο μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από τις καρδιακές παθήσεις.

Καρκίνος: Ως εξαιρετική πηγή της ισχυρής αντιοξειδωτικής βιταμίνης C, καθώς και άλλων αντιοξειδωτικών, το καρπούζι μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του σχηματισμού των ελεύθερων ριζών που είναι γνωστό ότι προκαλούν καρκίνο. Η πρόσληψη λυκοπενίου έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του προστάτη σε αρκετές μελέτες.

Ενυδάτωση: Το καρπούζι απαρτίζεται από 92% νερό και πλούσιο σε ηλεκτρολύτες, ενώ αποτελεί ιδανική τροφή για να αποφευχθεί η αφυδάτωση.

Δέρμα: Το καρπούζι περιέχει βιταμίνη Α, μια θρεπτική ουσία που απαιτείται για την παραγωγή του σμήγματος (φυσικό έλαιο), που διατηρεί τα μαλλιά ενυδατωμένα. Η βιταμίνη Α είναι επίσης αναγκαία για την ανάπτυξη όλων των ιστών του σώματος, συμπεριλαμβανομένων εκείνων του δέρματος και των μαλλιών. Η επαρκής πρόσληψη βιταμίνης C είναι επίσης απαραίτητη για την κατασκευή και τη συντήρηση του κολλαγόνου. Καρπούζι συμβάλλει επίσης στη συνολική ενυδάτωση, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για υγιή επιδερμίδα και μαλλιά.

Πηγή: iatropedia.gr