«Το σύστημα GSMR είναι εγκατεστημένο στο 78% της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Το αργότερο στο τέλος του α' εξαμήνου 2025 και το σύστημα GSMR θα είναι πλήρως λειτουργικό», επεσήμανε στην ομιλία του στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, τονίζοντας ότι «από το 2016, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, υπάρχει η ευρωπαϊκή οδηγία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και δεν την ενσωματώσατε».
O κ. Σταϊκούρας ανέφερε ακόμη ότι συμπεριλήφθηκε στην πρόταση δυσπιστίας, η πρόσφατη (Δεκ. ’24) προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για συμμόρφωση της χώρας με την ενωσιακή νομοθεσία περί ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αλλά δεν περιελήφθη, επειδή δεν τους συμφέρει, ότι η σχετική οδηγία είναι από το 2016, και δεν την ενσωμάτωσαν. Όπως είπε, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε εθνικό σχέδιο δράσης το 2019, χωρίς ούτε μία πρόταση για την ασφάλεια στους σιδηρόδρομους.
«Και έρχεστε σήμερα, και κουνάτε το δάχτυλο;». Εμείς, πρoσέθεσε, καταθέσαμε έκθεση στις 13/10/2023 και σχέδιο δράσης στις 3/4/2024, «συμφωνημένο με την Ευρώπη. Και έκτοτε το υποβάλουμε κάθε δύο μήνες, «καταθέτοντας το τελευταίο, 3ο σχέδιο, τον Ιανουάριο του 2025».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρατήρησε ότι στην επίμαχη προειδοποιητική επιστολή, η Επιτροπή «αναγνωρίζει τα σχέδια και την πρόοδο που έχει γίνει μέχρι σήμερα, αλλά επισημαίνει ότι χρειάζεται χρόνος».
Κατέθεσε επίσης στα πρακτικά και την απάντηση που έδωσε το Υπουργείο του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ακόμη πρόσθεσε ότι «το ETCS είναι εγκατεστημένο στο 14% του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου και μόνο επί γραμμής. Πλέον 9 κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας και σηράγγων είναι απολύτως λειτουργικά».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ρεύμα: Στο 1,5 λεπτό η κιλοβατώρα, η επιδότηση Μαρτίου
Τραμπ: Διακόπτει την συνεργασία με την Ουκρανία στον τομέα της ανταλλαγής πληροφοριών
Διάγγελμα Μακρόν: Η Ρωσία του Πούτιν δολοφονεί ανθρώπους στα ευρωπαϊκά εδάφη