Skip to main content
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λιανεμπόριο: Το διπλό πρόσωπο των φετινών εκπτώσεων

Image
θερινές εκπτώσεις
 clock 17:09 | 24/08/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Μεικτή ήταν η εικόνα των φετινών εκπτώσεων στα εμπορικά καταστήματα όπως προκύπτει από στελέχη του κλάδου καθότι η εικόνα στις τουριστικές περιοχές όπως το κέντρο της Αθήνας ή τα νότια προάστια η εικόνα ήταν θετικότερη σε σύγκριση με την περιφέρεια, αλλά και τα αστικά κέντρα της χώρας. 

Τη συγκεκριμένη εξέλιξη επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι "Οι τουριστικές περιοχές κινήθηκαν θετικά, οι υπόλοιπες αρνητικά. Σε ό,τι αφορά για παράδειγμα τις τουριστικές περιοχές το κέντρο δείχνει αρκετά θετικά στοιχεία που αγγίζουν το 2019 κατά την περίοδο των φετινών εκπτώσεων. Υπάρχουν όμως περιφερειακές αστικές περιοχές που έδειξαν αρνητικά δείγματα και αυτό είναι κάτι που μας προβληματίζει". 

Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης ανέφερε από την πλευρά του ότι ο όγκος πωλήσεων στα είδη ένδυσης και υπόδησης μειώθηκε κατά -18% και σε αξία κατά -13%.

Ανοδικά τα καλλυντικά - Ευνοεί το καθεστώς προσφορών και η εγκράτεια σε ανατιμήσεις

Ο κλάδος καλλυντικών όπως αναφέρει από την πλευρά του στο capital.gr ο Θεόδωρος Γιαρμενίτης, πρόεδρος του Πανελλήνου Συνδέσμου Βιομηχανιών και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων, οι επιχειρήσεις του κλάδου δεν αύξησαν τις τιμές στα προϊόντα, γεγονός που συνέτεινε την καλή πορεία του κλάδου το τελευταίο διάστημα. "Είναι γεγονός εξάλλου πως υπάρχει αθρόα διάθεση προϊόντων σε προσφορά κυρίως στα καλλυντικά ευρείας κατανάλωσης με προϊόντα 1+1, ενώ ανάλογη εικόνα υφίσταται και στα προϊόντα που πωλούνται στα φαρμακεία, γεγονός που ευνοεί την θετική τους εικόνα στην αγορά". 

Επιφυλακτικότητα ωστόσο επικρατεί από αρκετές επιχειρήσεις για το διάστημα που θα ακολουθήσει την ένταση της τουριστικής περιόδου, όπου ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών θα κληθεί πλέον να αντιμετωπίσει τις πληθωριστικές συνθήκες και το ποσοστό πληθωρισμού του 11,6%, τις ανατιμήσεις στην ηλεκτρική ενέργεια και μία σειρά ανελαστικών δαπανών που επιβαρύνουν τον οικιακό προϋπολογισμό. 

Αρνητική μεταστροφή στην ψυχολογία των καταναλωτών – Απαισιοδοξία για 7 στους 10

Μεταξύ άλλων πάντως ο Βασίλης Κορκίδης αναφέρθηκε στην αρνητική αλλαγή στη ψυχολογία των καταναλωτών, στεκόμενος στην έκδηλη απαισιοδοξία που καταγράφεται για 7 στους 10 από αυτούς, επισημαίνοντας ότι εξαναγκάζονται λόγω του ενεργειακού κόστους σε περιορισμό των δαπανών τους.

Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι στην Ελλάδα οι δυσκολίες επιβεβαιώνονται από το γεγονός ότι το 45% των καταναλωτών διατηρεί ήδη οφειλές 1 δισ. ευρώ από ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς ρεύματος, γεγονός που πρόσφατα γνωστοποίησε ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, σε επιστολή που απέστειλε προς την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Την ίδια στιγμή 6 στους 10 Έλληνες δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και οι 8 στους 10 έχουν μειώσει τις αγορές καταναλωτικών αγαθών και κατά συνέπεια δεν ξόδεψαν στις εκπτώσεις.

Διαβάστε επίσης:

Ακρίβεια: Στα ύψη οι τιμές σε βασικά είδη διατροφής

Ηλεκτρικό ρεύμα: Δείτε αναλυτικά τις χρεώσεις ανά εταιρεία μετά την επιδότηση

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis