Κρήτη

Στην Αθήνα για την προσχολική αγωγή στο Δήμο Μαλεβιζίου

athina-3.jpg

Στην Αθήνα και το Υπουργείο Εργασίας βρέθηκε σήμερα ο Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Μαλεβιζίου Μανώλης Παπαδομανωλάκης, σε συνάντηση εργασίας για την προσχολική αγωγή, με τις Υφυπουργούς Εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου και Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, τον Δ/ντη της «Κτιριακές Υποδομές» Α.E. Γιάννη Χαρωνίτη, καθώς και αυτοδιοικητικά στελέχη.

Στη συνάντηση, έγινε αναφορά από τον Μ. Παπαδομανωλάκη ότι είναι εξασφαλισμένη η στέγαση των 85 προνηπίων στις αίθουσες του κτιρίου του 1ου δημοτικού σχολείου επί της οδού Ελευθερίας – αίθουσες που απελευθερώνονται με την μεταφορά των μαθητών στο νέο, βιοκλιματικό δημοτικό σχολείο που ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες – ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη και οι διαδικασίες προμήθειας 5 νέων αιθουσών, οι οποίες θα τοποθετηθούν στο κτίριο νότια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Μαρίνας στην Αμμουδάρα (πρώην αθλητικό γυμνάσιο).

Αξίζει να τονιστεί το γεγονός ότι η Δημοτική Αρχή Μαλεβιζίου δεν κάνει χρήση της δυνατότητας απένταξης από το πρόγραμμα – δυνατότητα που παρέχεται από το Υπουργείο Παιδείας – και με αίσθημα ευθύνης, συνεχίζει τις προσπάθειες για την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων ενεργειών. Παράλληλα, συνεργάζεται και με την επόμενη Δημοτική Αρχή - στη συνάντηση συμμετείχε και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Μενέλαος Μποκέας - έτσι ώστε η μεταβατική περίοδος να μην επηρεάσει ούτε στο ελάχιστο τις τρέχουσες ενέργειες

Παρών και ο Μποκέας
Στην Αθήνα βρέθηκε σήμερα ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Μαλεβιζίου Μενέλαος Μποκέας που κλήθηκε να συμμετάσχει σε σύσκεψη στο Υπουργείο Εργασίας  με θέμα την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. 

Σε δηλώσεις του ο Μενέλαος Μποκέας ανέφερε:

«Συμμετείχα σήμερα σε σύσκεψη στο Υπουργείο Εργασίας με θέμα τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Περίπου 10 Δήμοι στη χώρα αντιμετωπίζουν ζητήματα ετοιμότητας σχετικά με την εφαρμογή της και δυστυχώς το Μαλεβίζι ανήκει σε αυτούς.
Εμφανίζονται ζητήματα ελλιπούς μέριμνας, που ανησυχούν τόσο τα εμπλεκόμενα υπουργεία, όσο και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Μέχρι και σήμερα 84 νήπια του Γαζίου δεν έχουν λάβει καμία επίσημη ενημέρωση για το πού θα φοιτήσουν.
 Δεν είναι ώρα για καταλογισμό ευθυνών. Η υποχρέωση που έχει αναλάβει η νυν Δημοτική Αρχή Μαλεβιζίου οφείλει να διασφαλιστεί με κάθε μέσο.
Να προχωρήσουν άμεσα, απρόσκοπτα, χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις οι προσωρινές λύσεις που σχεδιάστηκαν και βεβαίως να ολοκληρωθεί πριν την έναρξη της σχολικής περιόδου το νέο δημοτικό σχολείο Γαζίου. Να μη χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος.
Για εμάς αποτελεί αναγκαιότητα ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός μόνιμων εκπαιδευτικών υποδομών. Οι αξιοπρεπείς και σύγχρονες εκπαιδευτικές υποδομές είναι προτεραιότητα μας».

 

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER